  • 1. Data: 2005-02-01 17:28:44
    Temat: darowizna, sprzedaż, czy ....?
    Od: "Viktoria" <d...@p...fm>

    Witam
    Zwracam się do Was z prośbą o poradę w jaki sposób najkorzystniej nabyć
    nieruchomość - tzn. aby jak najmniej ponieść kosztów.
    Mianowicie rodzice zdecydowali się przekazać mi działkę 3000 m.kw. z
    wolnostojącym domkiem jednorodzinnym w stanie surowym (ok 50 tys.) , ale
    niestety dużo jeszcze trzeba zainwestować aby w nim zamieszkać. Stąd moje
    pytanie - jak najtaniej nabyć tę nieruchomość - co jest najkorzystniejsze i
    jak prezentują się koszta - czy lepiej darowizna (czy na mnie tylko, a może
    na mojego męża również, bo chyba większa jest wtedy kwota wolna od
    podatku, )a może po prostu sprzedaż? No chyba że można jeszcze inaczej o
    czym mi nie wiadomo- najważniejsze żeby najmniej zapłaćić podatków i innych
    opłat po obydwu stronach.....Proszę - poradźcie...i podpowiedzcie jak
    kształtują się te koszta.....
    Odpowiadającym z góry niezmiernie dziękuję........
    Dorota.

  • 2. Data: 2005-02-02 10:34:49
    Temat: Re: darowizna, sprzedaż, czy ....?
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Viktoria wrote:

> [...]
    > jak kształtują się te koszta.....
    > Odpowiadającym z góry niezmiernie dziękuję........

    To zalezy czy rodzice chca, by to bylo TWOJE czy WASZE...
    oraz od tego czy jest to dzialka RODZICOW zcy tez jednego z nich..

    ale ten domek to chyba "daleko od szosy" jest, jesli tak tani..

    Boguslaw