  • 1. Data: 2005-09-29 10:58:54
    Temat: kopia mapy
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy na potrzeby postępowania administracyjnego lub cywilnego można
    wykonać kopię mapy geodezyjnej lub jej fragmentu tak aby wszystkie
    strony dysponowały materiałem dowodowym? Jeśli tak - czy muszą być
    spełnione jakieś warunki, jeśli nie - to dlaczego?
    Z góry dziękuję
    Fonon

  • 2. Data: 2005-09-29 20:22:50
    Temat: Re: kopia mapy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Chodzi Ci o jej kserowanie? Oczywiście, ze możesz. Mapa jako taka nie
    podlega ochronie przez prawo autorskie, tylko prawo geodezyjne i
    kartograficzne. A to wykonywania kopii nie zabrania.

  • 3. Data: 2005-09-30 05:22:19
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Chodzi Ci o jej kserowanie?
    Tak.
    > Oczywiście, ze możesz. Mapa jako taka nie podlega ochronie przez
    > prawo autorskie, tylko prawo geodezyjne i kartograficzne. A to
    > wykonywania kopii nie zabrania.
    Jednak na mapie jest ponoć umieszczony jakiś zapis o zakazie
    "reprodukcji". Czego on dotyczy i w jakim zakresie?
    Pozdrawiam,
    Fonon

  • 4. Data: 2005-09-30 20:30:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jednak na mapie jest ponoć umieszczony jakiś zapis o zakazie
    > "reprodukcji". Czego on dotyczy i w jakim zakresie?

    Zapytaj tego, kto to umieścił. W ustawie napisano:

    Rozpowszechnianie, rozprowadzanie oraz reprodukowanie w celu
    rozpowszechniania i rozprowadzania map, materiałów fotogrametrycznych
    i teledetekcyjnych, stanowiących państwowy zasób geodezyjny i
    kartograficzny, wymaga zezwolenia:
    1) Głównego Geodety Kraju - w zakresie zasobu centralnego,
    2) marszałka województwa - w zakresie zasobu wojewódzkiego,
    3) starosty - w zakresie zasobu powiatowego.

    Jak rozumiem mapka państwowego zasobu nie stanowi. Zresztą to bez
    znaczenia, bowiem bo nie będziesz tego rozpowszechniał ani
    rozprowadzał.

  • 5. Data: 2005-10-01 07:21:54
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Zapytaj tego, kto to umieścił.

    Załóżmy, że nie wyrazi zgody. Jak napisałem jest to mapa geodezyjna,
    znajdujaca się w ewidencji gruntów (pokazuje granice działek).

    > Jak rozumiem mapka państwowego zasobu nie stanowi.

    W takim razie należy chyba do państwowego zasobu geodezyjnego. Czy tak?
    Mapę wykonał geodeta, który naniósł klauzulę o zakazie reprodukcji.

    > Zresztą to bez znaczenia, bowiem bo nie będziesz tego rozpowszechniał
    > ani rozprowadzał.

    Nie mam takiego zamiaru. Chodzi wyłącznie o dysponowanie kopią w związku
    z toczącym się postępowaniem. Czy klauzula o zakazie reprodukcji
    zapisana na mapie jest więżąca dla organu administracji lub sądu w takim
    przypadku, czy nie?
    Fonon

  • 6. Data: 2005-10-01 08:51:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > z toczącym się postępowaniem. Czy klauzula o zakazie reprodukcji
    > zapisana na mapie jest więżąca dla organu administracji lub sądu w

    Z praktyki, to tysiące takich kopii krąży po sądach, bo innego wyjścia
    przecież nie ma. Kłopot by mógł byś, gdybyś samemu sądowi jakąś
    kserokopię przedstawić. Ale nikt nie będzie robił tysiąca odpisów
    zamiast kserokopii tylko po to, by stronom to doręczyć. Możesz to
    spokojnie kserować.

  • 7. Data: 2005-10-01 13:33:42
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Możesz to
    > spokojnie kserować.

    Ja bym kserował bez oporów, sęk w tym, że nie chcą mi dać zasłaniając
    się ww. klauzulą. Pytanie, czy mają prawo odmówić (SKO, WSA, urząd
    gminy) i na jakiej podstawie?
    Fonon

  • 8. Data: 2005-10-01 13:39:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ja bym kserował bez oporów, sęk w tym, że nie chcą mi dać
    zasłaniając
    > się ww. klauzulą. Pytanie, czy mają prawo odmówić (SKO, WSA, urząd
    > gminy) i na jakiej podstawie?

    Kto nie chce dać? Jeśli adwersarz, to wyjaśnij mu, ze skoro ma opory,
    a prawo przewiduje, ze Ci się należy, to niech zlecą wykonanie osobnej
    mapki dla Ciebie. Skoro im taniej wyjdzie, to w sumie ich sprawa, w
    jaki sposób się wywiążą ze swojego obowiązku.

  • 9. Data: 2005-10-03 10:19:07
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Kto nie chce dać?
    Jeśli akta sprawy są obecnie w urzędzie, sądzie, SKO - to dysponuje nimi
    odpowiedzialny za to urzędnik tych instytucji.
    > Jeśli adwersarz,
    Ten mi nie da - bo nie chce.
    > a prawo przewiduje, ze Ci się należy,
    No właśnie - jest sprawa, są akta a w nich mapy. Czy prawo przewiduje,
    że w takiej sytuacji należy mi się kopia tych nieszczęsnych map?
    Pozdrawiam,
    Fonon