  • 1. Data: 2005-09-29 10:48:00
    Temat: ZAiKS i inne organizacje - jak to jest
    Od: A <a...@o...pl>

    Posiadam bar piwny ,w którym mam wystawiony w miejscu publicznym
    telewizor a na zapleczu radioodbiornik ,który jest rownież sluchany
    przez klientów w czasie kiedy nie jest włączony telewizor.
    Jakiś czas temu odwiedził mnie przedstawiciel ZAiKS-u,z którym
    podpisałem umowę i od tego czasu regularnie co miesiąc płacę opłatę za
    ochronę praw autorskich.Oprócz tego opłacam również abonamenty za
    posiadane odbiorniki.Wczoraj odwiedził mnie kolejny agent,który
    wylegitymował się jako przedstawiciel kolejnego stowarzyszenia
    chroniącego prawa autorów (nazywa się bodaj ARTSTAR). I on też zażądał
    podpisania umowy oraz uiszczania opłat (w podobnej wysokości).Ponoć
    istnieje jeszcze trzecie stowarzyszenie, które ponoć też (podobno
    zgodnie z ustawą) może przyjść i żądać opłat.Mało tego,
    zaczął mnie straszyć,że będzie egzekwować te opłaty wstecz.Jak to
    jest?Za jakiś czas powstanie następna organizacja i ona też zacznie mnie
    "strzyc".

  • 2. Data: 2005-09-29 15:26:12
    Temat: Re: ZAiKS i inne organizacje - jak to jest
    Od: g...@o...pl

    Tylko ZAiKS-owi,

    reszta to oszuści nie działający na mocy prawa.

  • 3. Data: 2005-09-29 20:24:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko ZAiKS-owi,
    > reszta to oszuści nie działający na mocy prawa.

    Nie doradzaj, jak nie wiesz. Poza ZAiKS-em który chroni autorów i
    kompozytorów jest jeszcze STOART, który chroni wykonawców. I jednym i
    drugim trzeba płacić.

  • 4. Data: 2005-09-29 20:30:57
    Od: kim <n...@c...net>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie doradzaj, jak nie wiesz. Poza ZAiKS-em który chroni autorów i
    > kompozytorów jest jeszcze STOART, który chroni wykonawców. I jednym i
    > drugim trzeba płacić.

    Jezeli pokaza pelnomopctnictwo na wszystko co leci z tasmy w sklepie i
    UDOWODNIA za co, to tak.

    Sprawa samego radia nie jest przesadzona. Oczywiscie w panstwie prawa
    wszystko zdarzyc sie moze.

    Zdaje si ze jest taki pokazowy proces w toku przeciwko ZAiKSowi.

  • 5. Data: 2005-09-29 20:51:12
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    ZAIKS odpowiada za ochronę praw autorskich (twórców muzyki, tekstów, itp
    itd)
    STOART odpowiada za używanie nagrań autorów (np puszczasz piosenkę "Ich
    Troje" :o) w ich wykonaniu, to należą im się pieniążki)
    ZPAV odpowiada za producentów audio video, ( za używanie oryginalnych płyt
    CD abyś mógł je odtwarzać publicznie należą im się pieniążki)

    Wszystkim trzem organizacjom należą się pieniążki.
    Istnieją jeszcze inne pokrewne, ale jeżeli będziesz płacił tym trzem nikt
    inny NIE MA PRAWA żądać pieniążków od ciebie.
    Może to dużo, ale tak to wygląda w praktyce :)

    Jeżeli chodzi o egzekwowanie opłat "wstecz" to jeżeli nie będziesz robił
    problemów i będziesz grzecznie płacił pieniążki to nikt nie będzie ich
    naliczał. Mają do tego takie prawo, więc lepiej z nimi nie zadzierać.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-09-29 20:53:54
    Od: kim <n...@c...net>

    Mirek wrote:

> [...]
    > ZPAV odpowiada za producentów audio video, ( za u?ywanie oryginalnych p?yt
    > CD aby? móg? je odtwarzaae publicznie nale?? im si? pieni??ki)
    >
    > Wszystkim trzem organizacjom nale?? si? pieni??ki.
    > Istniej? jeszcze inne pokrewne, ale je?eli b?dziesz p?aci? tym trzem nikt
    > inny NIE MA PRAWA ??daae pieni??ków od ciebie.
    > Mo?e to du?o, ale tak to wygl?da w praktyce :)
    >
    > Je?eli chodzi o egzekwowanie op?at "wstecz" to je?eli nie b?dziesz robi?
    > problemów i b?dziesz grzecznie p?aci? pieni??ki to nikt nie b?dzie ich
    > nalicza?. Maj? do tego takie prawo, wi?c lepiej z nimi nie zadzieraae.

    Podaj paragraf mowiacy ze maja prawo zadac harczu za cokolwiek co leci w
    radio.

    A ja stwierdzam ze to ja mam prawo pobierac haracze, a nie oni. ZAiKS
    to przebierancy.