  • 1. Data: 2005-09-29 11:09:21
    Temat: dopisanie wlaścicela samochodu do dowodu rejestracyjnego - pytanie
    Od: "sundayman" <s...@W...onet.pl>

    ...chcialbym dopisac do dowodu rejestracyjnego mojego samochodu - mojego
    ojca.
    Podobno potrzebna jest wtedy umowa sprzedaży lub darowizny (polowy samochodu
    ? czy jak ?)
    Czy w momencie zalatwiania tego w Urzędzie Komunikacji taka umowa musi byc
    jakoś "parafowana" przez urząd skarbowy - czy wystarczy "gola
    " umowa. A tak w ogole - czy, jak sądzę, darowizna będzie lepsza od
    sprzedaży ? Chodzi mi w tym calym zamieszaniu o to, żeby skorzystać z zniżek
    mojego ojca przy ubezpieczeniu OC, bo mialem dlugą przerwę w posiadaniu
    samochodu, i moje zniżki szlag trafil...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2005-09-29 20:25:11
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ...chcialbym dopisac do dowodu rejestracyjnego mojego samochodu - mojego
    > ojca.
    > Podobno potrzebna jest wtedy umowa sprzedaży lub darowizny (polowy
    > samochodu ? czy jak ?)

    Dokladnie. Nie musi to byc polowa, moze byc inna czesc.

    > Czy w momencie zalatwiania tego w Urzędzie Komunikacji taka umowa musi byc
    > jakoś "parafowana" przez urząd skarbowy - czy wystarczy "gola
    > " umowa.

    Gola. Nigdzie w przepisach ustawy pord i rozp. wykon. (instr. do rej.
    pojazdow) nie ma mowy o oplacie skarbowej za kupno auta. Kiedys bylo. Teraz
    WK co miesiac przekazuje wydruki do US i stad wiedza, czy zaplaciles. Pewnie
    WK bedzie chcial ale niech pokaze podst. pr.

    --
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 3. Data: 2005-09-30 13:13:37
    Od: "sundayman" <s...@W...onet.pl>

    Aha, dziękuję za pomoc. WK jednak przyjąl golą umowe, ale co się musialem
    nastać w kolejkach... :)

    pozdrawiam.