  • 1. Data: 2005-09-29 10:43:18
    Temat: zabezpieczenia CD
    Od: "Mateusz L." <m...@w...to.risp.pl>

    Witam, niedawno kupilem plyte audio CD pewnego zespolu. Po powrocie do
    domu zauwazylem na odwrocie opakowania drobnym druczkiem napisy (po
    angielsku i niemiecku), ze plyty nie mozna odtwarzac na komputerze.
    Sprawdzilem i rzeczywiscie Windows "nie widzi" plyty (pod Linuksem i
    przy odtwarzaniu sprzetowym odtwarza sie bez problemu). Ciekawi mnie,
    czy w takim przypadku jesli zechce oddac plyte do sklepu, to maja
    obowiazek zwrocic mi pieniadze? Nigdzie na opakowaniu ani na plycie nie
    ma informacji po polsku, ze plyta dziala tylko na wybranym sprzecie.
    Pytam tylko teoretycznie, nie mam zamiaru zwracac tej plyty.
    pozdrawiam
    Mateusz L.
    mlipa at wykasuj to risp pe-el

  • 2. Data: 2005-09-29 11:14:00
    Temat: Re: zabezpieczenia CD
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Mateusz L. wrote:
    > czy w takim przypadku jesli zechce oddac plyte do sklepu, to maja
    > obowiazek zwrocic mi pieniadze?

    Każde zabezpieczenie w zasadzie narusza specyfikację standardu zapisu.
    Zatem, jeśli informacja o tym nie była wyeksponowana - powinni uznać
    reklamację.
    Przeszukaj sieć, bo temat był mocno dyskutowany.
    Fonon

  • 3. Data: 2005-09-29 11:34:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dhgggt$qk0$1@news.onet.pl>, Mateusz L. wrote:
> [...]
    > czy w takim przypadku jesli zechce oddac plyte do sklepu, to maja
    > obowiazek zwrocic mi pieniadze? Nigdzie na opakowaniu ani na plycie nie

    MZ mają co nie znaczy, że zwrócą bezboleśnie. Jest to niezgodność z umową.
    Dyskusyjna może ewentualnie pozostawać kwestia czy mogło zajść
    domniemanie, że tak właśnie płyty współczesne mają.

    > ma informacji po polsku, ze plyta dziala tylko na wybranym sprzecie.
    > Pytam tylko teoretycznie, nie mam zamiaru zwracac tej plyty.

    Zdaje się z pół roku temu we Francji klientka się wkurzyła i pozwała firmę
    fonograficzną w podobnej sprawie. Wygrała, choć nie znam szczegółów.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2005-09-29 14:31:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mateusz L. wrote:
> [...]
    > angielsku i niemiecku), ze plyty nie mozna odtwarzac na komputerze.
    > Sprawdzilem i rzeczywiscie Windows "nie widzi" plyty (pod Linuksem i

    Nie tyle "nie widzi" ile właśnie widzi za dużo - dodatkową ścieżkę o
    bzdurnych parametrach, którą (jak to głupie windows) usiłuje odczytać.

    Ścieżka jest niezgodnia ze standardem CD Audio czyli, jak podpowiadają
    inni, towar jest niezgodny z umową.

    Notabene nie jest to żadne zabezpieczenie przed kopiowaniem - skopiować
    można, nawet pod windows. Wystarczy wyłączyć automatyczne wykrywanie
    płytki przez ten pożal się Boże 'system' a potem byle programem do
    kopiowania zrzucić tylko te prawidłowe ścieżki.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)