  • 41. Data: 2009-05-31 07:33:01
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: spp <s...@o...pl>

    castrol pisze:

    > Rozumiem, ze kazdego kandydata do pracy najpierw pytasz czy zgodzi sie
    > skserowac swoj DO? :D

    Nie, nie pytam. Kseruję. :)

    --
    spp

  • 43. Data: 2009-05-31 07:37:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    Habeck Colibretto pisze:

    > To się przepisuje za pierwszym razem _dobrze_ (a i tak wpisuje się do
    > komputera, nie?).

    A dlaczego do komputera? Właśnie pierwszy raz te dane wpisuje się
    najczęściej na arkuszu papierowym, dopiero później wprowadza się do
    komputera. A wtedy nie mam jak sprawdzić jeżeli za pierwszym razem
    popełniłem błąd. A pracownik przecież nie ma żadnego obowiązku powtórnie
    okazywać dowodu (tzn. nie mam żadnej podstawy prawnej aby żądać). :)

    > Nie jest to zbyt skomplikowane chyba dla dobrego
    > pracodawcy, prawda?

    Zupełnie podobnie jak zrobienie ksero. :)

    --
    spp

  • 42. Data: 2009-05-31 07:37:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 30 May 2009 23:17:16 +0200, spp napisał(a):

    > W jaki sposób przepisanie danych osobowych zapewnia większe
    > bezpieczeństwo jak wzięcie kartki ksero?

    W normalny. Nie sprowadzaj tego do spotykanego tu czasem poglądu "skoro
    mogę patrzeć, to mogę i rejestrować".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 44. Data: 2009-05-31 07:40:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    Habeck Colibretto pisze:

    > I tak się takie rzeczy wpisuje do systemu przecież.

    A błąd w numerze dowodu może wyskoczyć bardzo późno, łatwiej z NIP+em
    czy PESELEM. Mając ksero sprawdzam to od ręki, bez niego d... zimna.

    ++
    spp

  • 45. Data: 2009-05-31 07:51:58
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    spp napisal:
    > Zupełnie podobnie jak zrobienie ksero. :)

    Wlasnie, ze nie. Ksero dowodu moze byc wygodnie
    wykorzystane do wziecia lewego kredytu, poreczenia
    takiego kredytu itp. W zadnym przypadku nie nalezy
    wyrazac zgody na kserowanie dowodu. Wglad - OK.
    Potwierdzenie zgodnosci danych na formularzu z dowodem - OK.
    Kserowanie dowodu - NIGDY!
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 46. Data: 2009-05-31 08:09:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    spp napisal:
    > A kanarowi migam biletem przed twarzą?

    Na bilecie nie ma moich danych osobowych.

    > Gruba przesada. Jeżeli na podstawie ksero dowodu można wziąć kredyt to
    > bez niego też. :)

    Mysle o czyms nieco innym niz ty. Masz ksero, masz znajomego w banku,
    bierzecie kredyt na delikwenta, w banku pozostaje ksero dowodu.
    Daje sie odpowiednie wakacje odsetkowe, aby zdazano skasowac tasmy
    z nagran kamer.

    No i co moj Watsonie? Niemozliwe?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 47. Data: 2009-05-31 08:11:47
    Od: spp <s...@o...pl>

  • 48. Data: 2009-05-31 08:22:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > bierzecie kredyt na delikwenta, w banku pozostaje ksero dowodu.
    > Daje sie odpowiednie wakacje odsetkowe, aby zdazano skasowac tasmy

    No właśnie, masz ksero, masz znajomego.
    Możliwe również że masz jeszcze innego znajomego i sfałszujesz dowód ale
    o czym to świadczy? Tylko o tym że potrafimy sobie dużo wyobrazić.

    Ja naprawdę nie czuję się związany z moim dowodem osobistym i nie uważam
    że wraz z każdym kserowaniem traci on lub ja jakąś część duszy. ;)

    --
    spp

  • 49. Data: 2009-05-31 08:41:56
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    spp pisze:

> [...]
    > popełniłem błąd. A pracownik przecież nie ma żadnego obowiązku powtórnie
    > okazywać dowodu (tzn. nie mam żadnej podstawy prawnej aby żądać). :)

    Popatrz, u mojego obecnego pracodawcy, w pierwszym dniu pracy
    wypelnialem wszystkie druki i formularze sam. Wpisywalem swoje dane itp,
    a na koniec, pouczony o odpowiedzialnosci karnej, podpisalem sie :)

    Nikt, tych danych nie weryfikowal z moim DO w ogole, nikt ode mnie DO w
    ogole nie chcial. Ciekawe czemu :D

    Jacek Kustra

  • 50. Data: 2009-05-31 08:43:01
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    spp pisze:

    > A kanarowi migam biletem przed twarzą?

    Kanarowi tez nigdy biletu do lapy nie dawalem (w komunikacji miejskiej),
    a tylko okazywalem, to samo z dokumentami.

    Jacek Kustra