  • 51. Data: 2009-05-31 08:46:09
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: spp <s...@o...pl>

    castrol pisze:

    > Popatrz, u mojego obecnego pracodawcy, w pierwszym dniu pracy
    > wypelnialem wszystkie druki i formularze sam. Wpisywalem swoje dane itp,
    > a na koniec, pouczony o odpowiedzialnosci karnej, podpisalem sie :)
    >
    > Nikt, tych danych nie weryfikowal z moim DO w ogole, nikt ode mnie DO w
    > ogole nie chcial. Ciekawe czemu :D

    NO widzisz - można i tak. :)
    Ale problem z błędnymi danymi będzie jednak miał pracodawca - nie Ty.
    Dla ZUS Twoje oświadczenie nic nie znaczy, ono jest potrzebne
    pracodawcy. Jeżeli nie sprawdził tego co napisałeś - jego problem
    (ewentualny). To miło że Ci zaufał. :)

    BTW - Tak moim zdaniem powinno wyglądać załatwianie papierów we
    wszelkich urzędach. Dlaczego tak nie jest to zupełnie inna sprawa, na
    pewno NTG. :)

    --
    spp

  • 52. Data: 2009-05-31 08:46:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    castrol pisze:

    > Kanarowi tez nigdy biletu do lapy nie dawalem (w komunikacji miejskiej),
    > a tylko okazywalem, to samo z dokumentami.

    Nie dziwie się jeszcze nie spotkałem kanara z łapami. :)

    --
    spp

  • 53. Data: 2009-06-01 08:14:45
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    Baloo <b...@o...eu> wrote:
    > [...]
    > włożyć do akt. Ale po co? Łatwiej jest skserować. A teraz Ty mi podaj
    > konkretny powód, dla którego nie chciałbyś dać dowodu do skserowania? :)
    > Czego się obawiasz?

    Za pomoca ksera dowodu mozna "zalatwic" na kogos kredyt, zamowic cos.
    Zostawiajac u pracodawcy ksero dowodu narazam sie na ryzyko ze inny
    nieuczciwy pracownik skopiuje ten dowod. Jezeli nie jest to konieczne
    to po co to robic?

    Pracuje juz od kilku lat w obecnej pracy i wydaje mi sie ze moje stanowisko
    jest na tyle potrzebne ze nikt nie bedzie sie roztrzasal nad tym czy zwolnic
    mnie bo robie problemy z kserem dowodu.

    Zostawilem u pracodawcy oswiadczenie z moimi danymi adresowymi i peselem,
    pokazalem wraz z dowodem by sobie potwierdzil i wsio.

    --
    Kaziu

  • 54. Data: 2009-06-01 09:18:41
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ze sie da przepisac, to i tak trzeba przepisac. Widziales kiedys umowe
    > o prace, do ktorej bylo dolaczone ksero DO? Ja nie.

    W umowie o pracę podajesz PESEL i nr dowodu osobistego? :-O
    Też nie widziałam takich umów.

    > Powtarzam, to i tak trzeba przepisac, i zadne ksero tego nie zmieni.

    Co i gdzie trzeba przepisać? Na kartkę papieru, którą wpinasz w akta?

    E.

  • 55. Data: 2009-06-01 09:21:38
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Kaziu" <K...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Za pomoca ksera dowodu mozna "zalatwic" na kogos kredyt, zamowic cos.

    ROTFL :) Gdzie? Pokaż mi miejsce, gdzie na ksero dowodu obcego człowieka
    zaciągnę kredyt?

    > Zostawiajac u pracodawcy ksero dowodu narazam sie na ryzyko ze inny
    > nieuczciwy pracownik skopiuje ten dowod.

    W jakim celu na litość boską?

    E.

  • 56. Data: 2009-06-01 09:23:54
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > Za nieprawidłowo prowadzoną dokumentację pracowniczą.

    Co konkretnie jest nieprawidłowego w przechowywaniu w aktach pracowniczych
    kserokopii dowodu osobistego pracownika?

    > A tego nikt nie może Ci obiecać ;-)

    Czyli co - pozostaje tylko zapamiętanie danych pracowników, skoro
    przepisywanie też jest ryzykowne? ;-)

    E.

  • 57. Data: 2009-06-01 09:31:40
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    spp napisal:
    > A kanarowi migam biletem przed twarzą?

    Na bilecie nie ma moich danych osobowych.

    > Gruba przesada. Jeżeli na podstawie ksero dowodu można wziąć kredyt to
    > bez niego też. :)

    Mysle o czyms nieco innym niz ty. Masz ksero, masz znajomego w banku,
    bierzecie kredyt na delikwenta, w banku pozostaje ksero dowodu.
    Daje sie odpowiednie wakacje odsetkowe, aby zdazano skasowac tasmy
    z nagran kamer.
    No i co moj Watsonie? Niemozliwe?

    ***

    LOL. Oglądasz za dużo filmów S-F.

    E.

  • 58. Data: 2009-06-01 09:45:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 01 Jun 2009 11:23:54 +0200, Emka napisał(a):

    > Co konkretnie jest nieprawidłowego w przechowywaniu w aktach
    > pracowniczych kserokopii dowodu osobistego pracownika?

    Przepisy dokładnie określają jakie dane mają być w takiej dokumentacji.
    Nie ma wśród nich np numeru dowodu.

    Jeśli przepiszesz tylko te, które masz prawo przechowywać.

    > Czyli co - pozostaje tylko zapamiętanie danych pracowników, skoro
    > przepisywanie też jest ryzykowne? ;-)

    Jemu chodzi o to, że przepisanie danych nie gwarantuje przykładowo
    wypłacania pensji w terminie.

  • 59. Data: 2009-06-01 09:50:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    > Co konkretnie jest nieprawidłowego w przechowywaniu w aktach
    > pracowniczych kserokopii dowodu osobistego pracownika?

    To, że jest rozporządzenie, które mówi jakie dokumenty i kopie jakich
    dokumentów są w dokumentacji. Nie ma tam miejsca na wolnąamerykankę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 60. Data: 2009-06-01 10:06:52
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Przepisy dokładnie określają jakie dane mają być w takiej dokumentacji.
    > Nie ma wśród nich np numeru dowodu.

    No właśnie. Ale numer dowodu jest niezbędny w wielu przypadkach. I co wtedy?
    Za każdym razem prosić pracownika o okazanie dowodu? A jeśli go akurat nie
    ma, a upoważnienie trzeba wypisać?

    > Jeśli przepiszesz tylko te, które masz prawo przechowywać.

    Dobrze, to w takim razie podaj mi podstawę prawną zabraniającą
    przechowywania numeru dowodu osobistego pracownika, pomimo faktu, iż numer
    ten jest niezbędny do wielu czynności.

    > Jemu chodzi o to, że przepisanie danych nie gwarantuje przykładowo
    > wypłacania pensji w terminie.

    Ale pytanie padło o mandat za przepisywanie danych, a nie za nieterminowość
    wypłat.

    E.