  • 1. Data: 2002-01-23 19:13:37
    Temat: Re: kodeks Handlowy a Kodeks Spolek Handlowych
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    Obecnie prawem obowiązującym jest KSH.
    Kodeks handlowy utracił moc.Z wyjątkiem przepisów o firmie i prokurze, które
    zachowały moc obowiązującą, ale ich dni są policzone. Przepisy o firmie
    trafią prawdopodobnie do nowego K.C.(tak jest w projekcie nowelizacji cz.
    ogólnej). Natomiast co się stanie z przepisami o prokurze tego nie wiem.
    Może ktoś z grupowiczów słyszał o projekcie uregulowania tej kwestii.

  • 2. Data: 2002-01-23 19:23:06
    Od: "kacper" <k...@a...waw.pl>

    Kodeks Spółek Handlowych obowiązuje od 01.01.2001 i uchylił niemal w całości
    Kodeks Handlowy (reguluje on nadal przepisy o firmie i prokurze).

    Pozdrawiam

    Kac
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

  • 4. Data: 2002-02-02 18:05:27
    Od: leh <l...@...pl>

    "Barbara M" <b...@g...pl> skribis:

    >Przepraszam za tak trywialne dla niektorych pytanie, ale dopiero zaczynam
    >zglebiac ten temat i.... juz wszystko mi sie poplatalo....
    >1- czy KSH ( 15.09.2000) znosi Kodeks Handlowy?

    Wydaje mi sie, ze sprawy nieuregulowany w ksh sa regulowane przez kh, i to
    nie tylko prokura i firma, poczytaj np. "zarys prawa handlowego"
    Kruczalaka, tam jest tez tabela numerow odpowiadajacych sobie artykulow z
    kh i ksh.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)