  • 1. Data: 2002-01-23 13:21:57
    Temat: Pytanie - zwrot gruntu
    Od: "Jarucha" <w...@k...net.pl>

    Mam pytanie - zwrócono mi grunt na który znajdują się butiki nie będące moją
    własności
    Grunt został zwrócony przez urząd miasta, który pobierał od właścicieli
    butików czynsz za dzierżawę gruntu. Urząd wysłał właścicielom butików pisma
    "... W związku z powyższym wyjaśniam, że umowa dzierżawy zawarta z Państwem
    nie ogranicza uprawnień poprzedniego właściciela o zwrot wywłaszczonej
    nieruchomości.
    Art. 138 ust.2 z dnia 21.08.1997r o gospodarce nieruchomościami reguluje ten
    fakt w następującym brzmieniu: "umowa najmu, dzierżawy lub użyczenia
    zwracanej nieruchomości wygasa z upływem 3 mc. od dnia, w którym decyzja o
    zwrocie wywłaszczanej nieruchomości stała się ostateczna".
    - Jak mam rozumieć tą decyzję ??
    - Od kiedy mogę zawrzeć umowę o dzierżawę gruntu, i pobierać opłaty ??
    - Komu zgodnie z tą decyzją mają płacić właściciele butików przez okres
    orzeczonych 3 miesięcy urzędowi Miasta (przecież już nie jest właścicielem
    gruntu)??, czy mnie w wysokości na jaką opiewała umowa z urzędem miasta ???

    Z góry dziękuję i proszę o odpowiedź na adres w...@a...com.pl

  • 2. Data: 2002-01-23 21:33:35
    Temat: Re: Pytanie - zwrot gruntu
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarucha" <w...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gruntu)??, czy mnie w wysokości na jaką opiewała umowa z urzędem miasta ???

    Chodzi o decyzję na mocy której zwraca ci się grunt.
    Jeśli decyzja ta stanie się ostateczna ( tzn. taka od której nie będzie już
    przysługiwać odwołanie w admistracyjnym toku postępowania )
    to po upływie 3 miesięcy od daty stwierdzenia ostateczności wygasa min.umowa
    dzierżawy.Jest to przepis szczególny do unormowań kodeksu cywilnego w tym względzie
    wymagającego wypowiedzenia umowy przez nowego nabywcę.
    Będziesz musiał zawrzeć nową umowę.
    W okresie ww.3 miesięcy jako nabywca nieruchomości wstępujesz w stosunek dzierżawy w
    miejsce zbywcy ( Gminy ) i tobie należy się czynsz w wysokości wynikającej z
    dotychczasowej umowy.
    Pozdrawiam..

  • 3. Data: 2002-01-24 07:03:43
    Od: "Jarucha" <w...@k...net.pl>

    Użytkownik amlej <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2na83$et2$...@n...onet.pl...

> [...]
    dzierżawy w miejsce zbywcy ( Gminy ) i tobie należy się czynsz w wysokości

    Dziękuję - tak też myślałem, choć w urzędzie miasta powiedziano mi że czynsz
    należy się urzędowi miasta. Na moje pytanie - jak można pobierać opłaty za
    dzierżawę gruntu którego nie jest się właścicielem ? Urzędniczka nie
    potrafiła mi odpowiedzieć !