  • 1. Data: 2003-05-12 11:45:08
    Temat: jaka jest odpowiedzialnosc energetyki
    Od: "stanseba" <s...@p...onet.pl>

    ostatnio mialem zanik pradu po powrocie pradu przestal dzialac komp a
    wieczorem w TV mowili ze miala miejsc awaria kabla i bbyl skok napiecia.
    jaka jest w takim przypadku odpowiedzialnosc zakladu energetycznego ?

    z gory dziekuje #StanSeba#

  • 2. Data: 2003-05-12 12:43:46
    Temat: Re: jaka jest odpowiedzialnosc energetyki
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > ostatnio mialem zanik pradu po powrocie pradu przestal dzialac komp a
    > wieczorem w TV mowili ze miala miejsc awaria kabla i bbyl skok napiecia.
    > jaka jest w takim przypadku odpowiedzialnosc zakladu energetycznego ?

    Zdecyduj sie czy byl zanik czy skok napiecia.

    Jesli byl skok i spalilo ci sprzet, to mozesz sprobowac zglosic to do ZE
    z zadaniem wyplaty odszkodowania, jesli to nic nie da to tylko sad.

  • 3. Data: 2003-05-12 12:46:42
    Od: Iktorn <i...@k...pl>

    * stanseba <s...@p...onet.pl>:
    > ostatnio mialem zanik pradu po powrocie pradu przestal dzialac komp a
    > wieczorem w TV mowili ze miala miejsc awaria kabla i bbyl skok napiecia.
    > jaka jest w takim przypadku odpowiedzialnosc zakladu energetycznego ?

    Na 99,9% ?adna...

    Pozdrowienia
    Wiktor

    --
    _ _ _ ___ ____ ____ __ _ Wiktor

  • 4. Data: 2003-05-12 19:11:00
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Iktorn" <i...@k...pl> napisal w wiadomosci
    > Na 99,9% żadna...
    >
    > Pozdrowienia
    > Wiktor
    Drobna korekta : 100 %. Nowe przepisy (2002 r) wprowadzily obowiazek
    instalacji zabezpieczenia przeciwprzepieciowego. W ten sposób ZE
    zabezpieczyly sie przez tego typu roszczeniami (poprzenio placily i to
    slono).

    AR

  • 5. Data: 2003-05-12 21:06:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | instalacji zabezpieczenia przeciwprzepieciowego. W ten sposób ZE
    | zabezpieczyly sie przez tego typu roszczeniami (poprzenio placily i to

    No dobrze, ale czy nowe przepisy dotyczą również starych instalacji, czy
    tylko tych budowanych po ich wejściu. I co to są za przepisy? Bo jeśli ich
    wewnętrzne zarządzenia, to kilkukrotnie okazywało się już, że nie
    wytrzymywały kontaktu z wymiarem sprawiedliwości. Ostatnio, to przypominam
    sobie sprawę nieodpłatnego przekazywania im skrzynek licznikowych.

    O ile nie zmieniono zapisów umów, to Zakład Energetyczny jest zobowiązany
    dostarczać energię elektryczną o ustalonych w normach parametrach. Pewnie są
    tam dopuszczalne jakieś odchyłki, bo na przykład u mnie w gniazdku jest
    ~238V zamiast ~220 V. Jak dostarczy co innego, to po prostu odpowiada za
    szkody, chyba że faktycznie jest gdzieś jakiś przepis wyłączający tę
    odpowiedzialność albo wprost wyłączający stosowanie kodeksu cywilnego. Ale
    to musiałoby być co najmniej w randze ustawy, bo przepis ogólny wynika z
    tego kodeksu.

    Osobiście znam przypadek, gdy pracownik ZE coś pomotał w transformatorze i
    na jeden blok mieszkalny zamiast ~220V poszło do gniazdek ~380V. ZE płaciło
    odszkodowania za wszystkie spalone sprzęty, ale faktycznie to było ze 4 lata
    temu, więc nie upieram się, że mogło w między czasie się coś zmienić w
    stanie prawnym.

  • 6. Data: 2003-05-12 22:07:34
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > No dobrze, ale czy nowe przepisy dotyczą również starych instalacji, czy
    > tylko tych budowanych po ich wejściu. I co to są za przepisy?

    Odp. Nie znam szczegółów. Z pewnością przepisy te mają umocowanie w prawie
    energetycznym. Warunkiem odbioru nowej instalacji elektrycznej są m.in.
    zabezpieczenia przeciwprzepięciowe (znam z autopsji). Proponuję zasięgnąć
    informacji w ZE.
    AR

  • 7. Data: 2003-05-13 19:44:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | energetycznym. Warunkiem odbioru nowej instalacji elektrycznej są m.in.
    | zabezpieczenia przeciwprzepięciowe (znam z autopsji). Proponuję zasięgnąć

    Oczywiście, zgodnie z prawem energetycznym oni mogą ustanawiać warunki
    odbioru instalacji elektrycznej. Ale co ze starymi instalacjami? One zostały
    odebrane bez tego zabezpieczenie i moim zdaniem elektrownia nie może teraz
    nagle żądać czegoś tam nowego.

  • 8. Data: 2003-05-17 00:06:15
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Mon, 12 May 2003 23:06:19 +0200
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał(a):

    > dostarczać energię elektryczną o ustalonych w normach parametrach. Pewnie są
    > tam dopuszczalne jakieś odchyłki, bo na przykład u mnie w gniazdku jest
    > ~238V zamiast ~220 V.

    tylko mala uwaga w kwestii formalnej
    zamiast 230V

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 9. Data: 2003-05-17 15:27:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Czemu ~230V. Zmieniło się? Zaspałem?