  • 1. Data: 2004-11-19 14:43:30
    Temat: jak odzyskać pieniądze za wykonaną usługę?
    Od: "JK" <b...@g...pl>

    Dzien dobry,

    Sytuacja wyglada nastepujaco:

    W okresie maj - lipiec 2003 roku wykonalem dla pewnej firmy (PPHiU, spolka
    cywilna) usluge na umowe o dzielo. W umowie jasno zapisano, ze wyplata
    wynagrodzenia odbedzie sie w 4 miesiecznych ratach, poczawszy od momentu
    wydania ksiazki (chodzi o tlumaczenie z jezyka obcego na jezyk polski) w
    pazdzierniku. Do grudnia nie zobaczylem zadnych pieniedzy, wiec zadzwonilem
    do tej firmy i dowiedzialem sie, ze nie zdazyli wydac ksiazki w pazdzierniku
    ale ze wlasnie ja wydali i ze od stycznia zaczna mi placic. Minelo kilka
    nastepnych miesiecy a pieniedzy nadal nie bylo, wiec zaczalem sie zastanawiac
    co robic. Osoba, ktora z ramienia tejze firmy podpisywala ze mna umowe
    (dyrektor finansowy i jednoczesnie wlasciciel) nadal zwodzila mnie, wiec w
    marcu b.r. w sadzie wlasciwym dla siedziby firmy zlozylem pozew uproszczony.
    Pod koniec wrzesnia zapadl wyrok dla mnie koszystny (sad wydal decyzje
    nakazujaca zaplacenie mi przez pozwanego calej kwoty, ktorej sie domagalem,
    wraz z kosztami postepowania). Po kilku tygodniach nadal nie dostalem
    pieniedzy, a dowiedzialem sie, ze pozwany [czyli juz 'dluznik'] nie wniosl
    zazalenia ani odwolania od decyzji sadu w terminie mu przyslugujacym, wiec
    wystapilem o nadanie nakazowi zaplaty klauzuli wykonalnosci. Teraz czekam az
    to sie stanie, i nie wiem co dalej robic:

    1) Czy moge wyslac do dluznika list, w ktorym napisze mu, ze mam juz nakaz
    zaplaty opatrzony klauzula wykonalnosci i ze jesli w ciagu tygodnia pieniadze
    nie pojawia sie na moim koncie bede wszczynal egzekucje komornicza?

    2) W jaki sposob moge odzyskac pieniadze majac juz w reku nakaz zaplaty
    bedacy tytulem wykonawczym? Nie jest chyba kwota na tyle duza abym mogl
    sprzedac ja firmie zajmujacej sie odzyskiwaniem dlugow (raptem 1000 zl. plus
    kilkadziesiat zl. kosztow postepowania), a nie bardzo wiem co innego moge
    zrobic. Tzn. wiem, ze moge wszczac egzekucje komornicza ale nie wiem jak sie
    do tego zabrac, ile to moze trwac, ile bedzie kosztowac, itp.?

    Z gory baaardzo dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2004-11-19 15:46:22
    Temat: Re: jak odzyskać pieniądze za wykonaną usługę?
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "JK" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pieniadze
    > nie pojawia sie na moim koncie bede wszczynal egzekucje komornicza?
    Możesz, nie musisz. Jeśli zdecydujesz się na ten krok, to wyślij mu kserko z
    klauzulką. Niech wie, co go czeka i że nie ściemniasz. Bądź stanowczy -
    niech cię on teraz szuka.

> [...]
    sie
    > do tego zabrac, ile to moze trwac, ile bedzie kosztowac, itp.?
    Komornikowi musisz wskazać nr rachunku bankowego lub jakiś majątek (z
    rachunku bankowego egzekucja idzie najszybciej - o ile są środki of coz).
    Nr rachunku znajdziesz... no właśnie - nie bardzo wiem jak możesz dotrzeć.

    Jeśli nie ustalisz, to ustal czy właściciel ma jakieś nieruchomości (choć
    wiedz, że egzekucja z nieruchomości to kilka lat w plecy). Zobacz gdzie
    mieszka właściciel (oraz drugi wspólnik spółki). Upewnij się, że w księdze
    wieczystej figuruje jako właściciel. W wezwaniu o którym mowa w pkt.1
    napisz, że tęże nieruchomość wskażesz komornikowi do egzekucji (a dom
    rodzinny może boleć bardzo). Gorzej jeśli gość ma współwłasność majątkową -
    trzeba rozszerzać tytuł egzekucyjny o żonę, ale to tylko upierdliwość i 12
    pln. Ważne jest, abyś gościowi uzmysłowił, co go czeka jeśli nie odda kasy.

    Gdy nie uda ci się ustalić żadnego składnika majątku pana dyrektora, to
    spróbuj ustalić coś z majątku innego (innych) wspólnika (ów).

    Jeśli i to nie, to zgłoś się do komornika, mówiąc mu, że nie możesz ustalić
    i coby komornik wszczął postępowanie i stwierdził, że egzekucja
    bezskuteczna. Wtedy wytaczasz powództwo o ustalenie majątku - dlaczego?
    1. Nobo musi wyjawić, sąd tak każe
    2. Nobo zawodnik zostanie z urzędu wpisany do Rejestru Dłużników
    Niewypłacalnych w Krajowym Rejestrze Sądowym

    I taki scenariusz działania przedstaw dłużnikowi - raczej zapłaci... ;)
    p.
    W,

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-11-19 15:59:57
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> napisał w wiadomości
    > bezskuteczna. Wtedy wytaczasz powództwo o ustalenie majątku -
    SPROSTOWANIE
    o wyjawienie majątku (nie o ustalenie).

    p.
    W,

  • 4. Data: 2004-11-19 16:09:34
    Od: "JK" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wow :)

    Super, bardzo dziekuje za odpowiedz. Jeszcze tylko jedno pytanko - jak i
    gdzie moge dowiedziec sie czegos o tej firmie? Tzn. nazwiska wlascicieli,
    majatek, itp? Jest w ogole taka mozliwosc? Bo ja sie niestety nie znam na tym
    za bardzo :/

    Dziekuje :)
    Kuba

  • 5. Data: 2004-11-19 16:21:16
    Od: "JK" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    OK - mam numer rachunku bankowego dluznika (jako wlasciciel konta figuruje
    tenze pan, o ktorym mowa, jego zona oraz jest nazwa firmy, wiec zakladam, ze
    to konto firmowe) - przypomnialem sobie, ze kiedys mi cos przelewal na konto -
    sprawdzilem historie przelewow i rzeczywiscie znalazlem.

    Jak tylko dostane nakaz z klauzula wykonalnosci napisze do dluznika list i
    wyjasnie mu, ze jesli w ciagu tygodnia nie zaplaci mi calej kwoty to bede ja
    odzyskiwal poprzez egzekucje komornicza.

    Nie wiem czy mam sie cieszyc, czy smucic - z jednej strony dobrze, ze mam ten
    numer konta, gdyz wtedy pewnie egzekucja komornicza powinna pojsc dosc
    szybko, a z drugiej nie moge mu teraz zagrozic tymi konsekwencjami, o ktorych
    mowa, czyli m.in. wpisaniem do krajowego rejestru dluznikow. Czy tez moze
    moge?

    Zakladajac, ze na koncie firmy sa pieniazki, ile moze trwac ich sciagniecie
    oraz ile mnie to bedzie kosztowac?

    Dziekuje,
    Kuba

  • 6. Data: 2004-11-19 16:32:21
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "JK" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ktorych
    > mowa, czyli m.in. wpisaniem do krajowego rejestru dluznikow. Czy tez moze
    In generum dłużnik raczej niewypłacalny nie jest, więc do rejestru trudno mu
    będzie trafić.

    Sąd wpisuje urzędu do RDN w KRS takiego zawodnika, gdy wydany zostanie
    przeciw niemu prawomocny wyrok z powództwa o wyjawienie majątku.

    Aby wytoczyć takie powództwo (i aby Sąd je naturalnie uwzględnił i wydał
    interesujący nas wyrok) konieczna jest bezskuteczna egzekucja komornicza.

    Możesz gościa sprowokować, aby wyprowadził z tego konta środki pieniężne -
    komornik zajmie rachunek, ale nie będzie na nim kasy, więc po pewnym czasie
    uzna egzekucję za bezskuteczną. Z papierem od komornika walisz do Sądu, na
    jednej rozprawie wyrok, gość apeluje, apelacje musi przegrać, wyrok się
    uprawomacnia i idzie wpis do KRS.

    Ty kończysz swoją egzekucję zadowlony z siebie, że nauczyłeś gościa
    uczciwości.

    > Zakladajac, ze na koncie firmy sa pieniazki, ile moze trwac ich
    sciagniecie
    > oraz ile mnie to bedzie kosztowac?
    o ile jest ich wystarczająco dużo, to
    1. do kilku miesięcy - w zależności od chęci banku do współpracy, ilości
    spraw u komornika etc. W moim przypadku egzekucja przeciw Polkomtel S.A.
    prowadzona przez Komornika IV rewiru Wwa Śródmieście trwała 2 miechy.
    2. Koszty ponosi dłużnik (o ile starczy kasy na rachunku bankowym).

    p.
    W,

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 7. Data: 2004-11-19 16:44:04
    Od: "JK" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    OK, teraz juz wiem co robic :)

    Dziekuje serdecznie i pozdrawiam,
    Kuba

  • 8. Data: 2004-11-19 16:47:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    pieniadze
    > nie pojawia sie na moim koncie bede wszczynal egzekucje komornicza?

    Możesz, tylko w sumie po co? Sąd już mu go wysłał. Myślisz, że jak Ty
    wyślesz jeszcze raz, to zapłaci? Moim zdaniem nieuprawniony optymiz
    przejawiasz :-)

> [...]
    sie
    > do tego zabrac, ile to moze trwac, ile bedzie kosztowac, itp.?

    W pierwszej kolejności wystąp do sądu o nadanie tzw. klauzuli wykonalności.
    bez niej nakaz nie jest nic wart. Jak klauzulę będziesz miał, to masz kilka
    możliwości. Możesz zwrócić się do komornika. Możesz próbował sprzedać dług.
    Z tym, że przy kwocie 1,000 zł, to sprzedaż się nie bardzo opłaca. jeśli owa
    firma nadal prowadzi dzialalność, a nie wyłożyła się, to najprościej zwrócić
    się do komornika moim zdaniem.