    From: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jak odzyskać pieniądze za wykonaną usługę?
    Date: Fri, 19 Nov 2004 16:46:22 +0100

    Użytkownik "JK" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cnl0qi$cv4$1@inews.gazeta.pl...
    > 1) Czy moge wyslac do dluznika list, w ktorym napisze mu, ze mam juz nakaz
    > zaplaty opatrzony klauzula wykonalnosci i ze jesli w ciagu tygodnia
    pieniadze
    > nie pojawia sie na moim koncie bede wszczynal egzekucje komornicza?
    Możesz, nie musisz. Jeśli zdecydujesz się na ten krok, to wyślij mu kserko z
    klauzulką. Niech wie, co go czeka i że nie ściemniasz. Bądź stanowczy -
    niech cię on teraz szuka.

    > 2) W jaki sposob moge odzyskac pieniadze majac juz w reku nakaz zaplaty
    > bedacy tytulem wykonawczym? Nie jest chyba kwota na tyle duza abym mogl
    > sprzedac ja firmie zajmujacej sie odzyskiwaniem dlugow (raptem 1000 zl.
    plus
    > kilkadziesiat zl. kosztow postepowania), a nie bardzo wiem co innego moge
    > zrobic. Tzn. wiem, ze moge wszczac egzekucje komornicza ale nie wiem jak
    sie
    > do tego zabrac, ile to moze trwac, ile bedzie kosztowac, itp.?
    Komornikowi musisz wskazać nr rachunku bankowego lub jakiś majątek (z
    rachunku bankowego egzekucja idzie najszybciej - o ile są środki of coz).
    Nr rachunku znajdziesz... no właśnie - nie bardzo wiem jak możesz dotrzeć.

    Jeśli nie ustalisz, to ustal czy właściciel ma jakieś nieruchomości (choć
    wiedz, że egzekucja z nieruchomości to kilka lat w plecy). Zobacz gdzie
    mieszka właściciel (oraz drugi wspólnik spółki). Upewnij się, że w księdze
    wieczystej figuruje jako właściciel. W wezwaniu o którym mowa w pkt.1
    napisz, że tęże nieruchomość wskażesz komornikowi do egzekucji (a dom
    rodzinny może boleć bardzo). Gorzej jeśli gość ma współwłasność majątkową -
    trzeba rozszerzać tytuł egzekucyjny o żonę, ale to tylko upierdliwość i 12
    pln. Ważne jest, abyś gościowi uzmysłowił, co go czeka jeśli nie odda kasy.

    Gdy nie uda ci się ustalić żadnego składnika majątku pana dyrektora, to
    spróbuj ustalić coś z majątku innego (innych) wspólnika (ów).

    Jeśli i to nie, to zgłoś się do komornika, mówiąc mu, że nie możesz ustalić
    i coby komornik wszczął postępowanie i stwierdził, że egzekucja
    bezskuteczna. Wtedy wytaczasz powództwo o ustalenie majątku - dlaczego?
    1. Nobo musi wyjawić, sąd tak każe
    2. Nobo zawodnik zostanie z urzędu wpisany do Rejestru Dłużników
    Niewypłacalnych w Krajowym Rejestrze Sądowym

    I taki scenariusz działania przedstaw dłużnikowi - raczej zapłaci... ;)
    p.
    W,

    http://www.gazeta.pl/usenet/