  • 1. Data: 2004-11-19 12:10:52
    Temat: Europejski certyfikat CE
    Od: Alojzy Kluska <a...@o...pl>

    Czy obecnie jest obowiązek zakupu w ramach przetargów publicznych
    produktów (np. komputerów) posiadających europejski certyfikat
    bezpieczeństwa CE? Chodzi mi o firmy budżetowe, np. administracja służby
    zdrowia. Chciałbym mieć pewność, czy zakup produktów z w/w certyfikatem
    jest tylko moim wyborem czy jest to regulowane przepisami polskimi lub
    unijnymi.

    --
    Pozdrawiam,
    Alojzy Kluska

  • 2. Data: 2004-11-19 20:23:46
    Temat: Re: Europejski certyfikat CE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Nov 2004, Alojzy Kluska wrote:

    >+ Czy obecnie jest obowiązek zakupu w ramach przetargów publicznych
    >+ produktów (np. komputerów) posiadających europejski certyfikat
    >+ bezpieczeństwa CE?

    ..ja tylko wKwestooFormalnej: wnoszę o odróżnianie DEKLARACJI
    ZGODNOŚCI od CERTYFIKATU wymaganego w NIEKTÓRYCH przypadkach...
    przewałkowane razy kilka(naście) na grupie,
    groups.google.pl (->zaawansowane oczywiście) wie...

> [...]
    >+ jest tylko moim wyborem czy jest to regulowane przepisami polskimi lub

    Wg unijnych przepisów (wprowadzonych i obowiązujących w .pl) nie wolno
    niektórych towarów sprzedawać bez certyfikatu, niektórych bez deklaracji
    zgodności (AFAIK komputery są w TEJ grupie) a niektórych nie wolno
    oznaczać :)
    No i pytasz czy wolno kupić produkt nie spełniający norm ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd