  • 1. Data: 2006-06-13 11:39:16
    Temat: handel truskawkami ,a zezwolenie
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Ojciec mojej znajomej ma legalną plantację truskawek /napisałem legalna to
    znaczy wszelkie przepisy w tym zakresie są przestrzegane/.Ma prawo
    sprzedawać te truskawki w różnej formie ,hurtowo,detalicznie.Jego córka a
    moja znajoma sprzedaje je sprzedawać na ulicy ,ale poza obrębem grogi
    publicznej.Stoi z tymi truskawkami na terenie należącym do spółdzielni
    mieszkaniowej której zresztą jest członkiem.Konkurencja która również tak
    sprzedaje ,ale w obrębie drogi publicznej podległej MZD robi wszystko by jej
    utrudnić życie i wzywa straż miejską ,policję Straż miejska twierdzi ,że
    moja znajoma musi mieć zezwolenie.Dodam ,że znajoma zapłaciła opłatę
    targową.Przyczyną ciągłych interwencji jest prawdopodobnie to ,że znajoma
    sprzedaje truskawki o 1 zł taniej od konkurencji.
    Nie bardzo mi się chce grzebać w tych przepisać ,bo jestem trochę "obok
    nich" i mam prośbę może ktoś jest z tymi przepisami na bieżąco ,proszę o
    radę .Oczywiście znajoma wystąpiła o takie zezwolenie do administracji i je
    otrzyma na co ma zapewnienie ale administracja daje to zezwolenie w miejscu
    znacznie gorszym niż by chciała znajoma.Administracja stwierdza ,że tam
    wszystkie miejsca są zajęte.Dodam ze "tam" można postawić jeszcze 20 takich
    stoisk i dalej będzie miejsce,a te 5 na które wydano zezwolenie to właśnie
    konkurencja /są jednej osoby/

    akala