  • 1. Data: 2002-01-05 17:24:25
    Temat: haker
    Od: Adam Mikuta <a...@p...onet.pl>

    czy mozna cos zrobic facetowi ktory wyludzil od kogos haslo (po przez
    program w ktorym bylo napisane ze uzywasz go na swaja odpowiedzialnosc
    itd) zalogowal sie na jego konto shell i utowzyl tam jaks plik po czym
    go zkasowal nie niszczac istniejacych tam pilkow jedynie ten przez niego
    stworzony jedynym dowodem sa logi na serwerze koles laczy sie przez tpsa
    czy jest wogule mozliwe ukaranie kogos takiego?

    --
    _ __ _ _ _
    |\ | \ |\ |\ |\ email: a...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-01-05 18:36:14
    Temat: Re: haker
    Od: "Madmax" <M...@i...pl>

    Uzytkownik "Adam Mikuta" <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > stworzony jedynym dowodem sa logi na serwerze koles laczy sie przez tpsa
    > czy jest wogule mozliwe ukaranie kogos takiego?

    Pewnie mozna, ale znajac techniczne mozliwosci naszych organów scigania
    skonczyloby to sie po 3 miesiacach niewykryciem sprawcy. Mysle, ze w ogóle
    nikt nie wiedzialby jak sie za to wziac. Cala rzecz moznaby oceniac w
    swietle tych przepisów

    Art. 267. § 1. Kto bez uprawnienia uzyskuje informacje dla niego nie
    przeznaczona, otwierajac zamkniete pismo, podlaczajac sie do przewodu
    sluzacego do przekazywania informacji lub przelamujac elektroniczne,
    magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnosci albo pozbawienia wolnosci do
    lat 2.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    jest uprawniony, zaklada lub posluguje sie urzadzeniem podsluchowym,
    wizualnym albo innym urzadzeniem specjalnym.

    § 3. Tej samej karze podlega, kto informacje uzyskana w sposób okreslony w §
    1 lub 2 ujawnia innej osobie.

    § 4. Sciganie przestepstwa okreslonego w § 1-3 nastepuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    tezy z pismiennictwa

    Art. 268. § 1. Kto, nie bedac do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa
    lub zmienia zapis istotnej informacji albo w inny sposób udaremnia lub
    znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie sie z nia,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnosci albo pozbawienia wolnosci do
    lat 2.

    § 2. Jezeli czyn okreslony w § 1 dotyczy zapisu na komputerowym nosniku
    informacji, sprawca

    podlega karze pozbawienia wolnosci do lat 3.

    § 3. Kto, dopuszczajac sie czynu okreslonego w § 1 lub 2, wyrzadza znaczna
    szkode majatkowa,

    podlega karze pozbawienia wolnosci od 3 miesiecy do lat 5.

    § 4. Sciganie przestepstwa okreslonego w § 1-3 nastepuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    tezy z pismiennictwa

    Art. 269. § 1. Kto, na komputerowym nosniku informacji, niszczy, uszkadza,
    usuwa lub zmienia zapis o szczególnym znaczeniu dla obronnosci kraju,
    bezpieczenstwa w komunikacji, funkcjonowania administracji rzadowej, innego
    organu panstwowego lub administracji samorzadowej albo zaklóca lub
    uniemozliwia automatyczne gromadzenie lub przekazywanie takich informacji,

    podlega karze pozbawienia wolnosci od 6 miesiecy do lat 8.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto dopuszcza sie czynu okreslonego w § 1,
    niszczac albo wymieniajac nosnik informacji lub niszczac albo uszkadzajac
    urzadzenie sluzace automatycznemu przetwarzaniu, gromadzeniu lub przesylaniu
    informacji.

  • 3. Data: 2002-01-05 21:31:51
    Od: Adam Mikuta <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > sluzacego do przekazywania informacji lub przelamujac elektroniczne,
    > magnetyczne albo inne szczególne jej zabezpieczenie,
    on nie przelamuje zadnych zabezpieczn tylko poprostu napisal program w
    korym prosi o podanie loginu i hasla a ten program wysyla mu to mailem
    ale w pomocy do programu jest wyraznie zaznaczone ze autor nie odpowiada
    za dzialanie programu

    > § 2. Tej samej karze podlega, kto w celu uzyskania informacji, do której nie
    > jest uprawniony, zaklada lub posluguje sie urzadzeniem podsluchowym,
    > wizualnym albo innym urzadzeniem specjalnym.

    no facet nie jest uprawniony do uzyskania tej informacji ale uzytkownicy
    sami ja mu przekazuja co prawda nie wiedza co robi program ale w pomocy
    jest zaznaczone ze moze miec skutki uboczne

> [...]
    > lub zmienia zapis istotnej informacji albo w inny sposób udaremnia lub
    > znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie sie z nia,

    koles na koncie nie kasuje plikow uzytkownika a jedynie te ktore sam
    utworzyl

    czy jest wiec wogule jakas szansa ukarania go?

    --
    _ __ _ _ _
    |\ | \ |\ |\ |\ email: a...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2002-01-07 03:58:39
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Sat, 05 Jan 2002 17:24:25 +0000, Adam Mikuta wrote:

> [...]
    > stworzony jedynym dowodem sa logi na serwerze koles laczy sie przez tpsa
    > czy jest wogule mozliwe ukaranie kogos takiego?

    mo?e i mo?na, ale po co? przecie? by? grzeczny i strat nie spowodowa?

    maHo

  • 5. Data: 2002-01-07 11:45:17
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    "Adam Mikuta" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > stworzony jedynym dowodem sa logi na serwerze koles laczy sie przez tpsa
    > czy jest wogule mozliwe ukaranie kogos takiego?

    Proponuje przejzec artykuly i prace magisterskie udostepnione pod adresem:
    http://www.vagla.pl/publikacje.htm

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl