  • 1. Data: 2002-01-05 16:24:28
    Temat: prawo drogowe
    Od: "anka" <s...@p...onet.pl>

    zalozylam sie ze swoim znajomym.chodzi o pytanie z prawa drogowego.czy dwa
    pasy jezdni,oddzielone miedzy soba pasem zieleni w mysl prawa o ruchu
    drogowym sa traktowane jako oddzielne?ja uwazam, ze tak, moj znajomy mowi ze
    nie. dlaczego odpowiedz jest taka wazna? otoz, czy moze byc, tak, ze przez
    dwa pasy jezdni oddzielone pasem zieleni przejscie dla pieszych jest
    traktowane jako dwa przejscia/np. pieszy zalacza sygnalizacje najpierw przez
    jedna jezdnie, po przejsciu jej dochodzi do drugiej jezdni i zalacza
    sygnalizacje na drugiej jezdni by przejsc/, czy tez musi byc tak, ze w
    momencie zalaczenia sygnalizacji przez pieszego od razu ma np. zielone
    swiatlo na obu jezdniach. ja optuje za pierwszym rozwiazaniem, moj znajomy
    za drugim. kto ma racje? jesli ja, prosze o podanie podstawy prawnej.
    Anka
    ps. :-)chcialabym miec racje, niedlugo zdaje egzamin z prawka, chyba, ze mi
    sie cos pokickalo. w Was nadziej.pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-06 09:02:20
    Temat: Re: prawo drogowe
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "anka" <s...@p...onet.pl> napisał:

    >pytanie z prawa drogowego.
    Prawa o ruchu drogowym :-)

    >dwa pasy jezdni
    Pomieszałaś wszystko :-) Są pasy ruchu, nie jezdni i jest jezdnia,
    która się z pasa/ów ruchu, a z kolei jezdnie wchodzą w skład drogi.

    >oddzielone pasem zieleni przejscie dla pieszych jest
    >traktowane jako dwa przejscia
    Tak.

    >po przejsciu jej dochodzi do drugiej jezdni i zalacza
    >sygnalizacje na drugiej jezdni by przejsc
    Jeżeli ma dalej "zielone" , to nic nie zalacza.

    >czy tez musi byc tak,
    Nic nie musi, zależy od rozwiązania technicznego jakie zastosowano w
    konkretnym miejscu. Np. przy bardzo szerokich jezdniach sygnalizatory
    mogą być umieszczone na wysepce i 'zielone' wystarcza tylko na
    przejście przez jedną jezdnię.

    > prosze o podanie podstawy prawnej.
    Art. 13 ust. 8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na
    drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za
    przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia
    dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony
    wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni.

    Artur Golański
    --------------
    FAQ nt. ruchu drogowego http://www.kki.net.pl/~artgol

  • 3. Data: 2002-01-06 14:18:10
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "anka" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > zalozylam sie ze swoim znajomym.chodzi o pytanie z prawa drogowego.

    Jak to już ktoś wspomniał - prawo o ruchu drogowym.

    > czy dwa pasy jezdni,oddzielone miedzy soba pasem zieleni
    > w mysl prawa o ruchu drogowym sa traktowane jako oddzielne?

    Jeśli masz drogę i na jej środku masz pas zieleni, ogrodzenie, barierkę
    energochłonną, fosę ;) itepe to to coś (np. pas zieleni) rozdziela _drogę_
    na osobne _jezdnie_ (z reguły jednokierunkowe) na których może być (ale nie
    musi) kilka _pasów_ruchu_ (to tak żeby uściślić wypowiedź Artura).

    > ja uwazam, ze tak, moj znajomy mowi ze nie.

    Są traktowane jako dwie osobne jezdnie.

    > dlaczego odpowiedz jest taka wazna? otoz, czy moze byc, tak, ze przez
    > dwa pasy jezdni oddzielone pasem zieleni przejscie dla pieszych jest
    > traktowane jako dwa przejscia

    Zgadza się.

> [...]
    > swiatlo na obu jezdniach. ja optuje za pierwszym rozwiazaniem, moj znajomy
    > za drugim. kto ma racje? jesli ja, prosze o podanie podstawy prawnej.

    Wytłumacz mi, jak ty sobie wyobrażasz "załączenie sygnalizacji" przez
    pieszego? Nigdzie nie ma sygnalizacji, w której normalny pieszy może ręcznie
    zmienić sobie światło. Są niby te z przyciskiem, ale ten przycisk służy
    tylko do zasygnalizowania automatowi sterującemu światłami, że pojawił się
    jakiś pieszy i fajnie by było, jakby mógł kiedyś przejść (odpowiednik pętli
    indukcyjnej pod jezdnią do wykrywania pojazdów przy niektórych
    skrzyżowaniach).

  • 4. Data: 2002-01-06 18:21:51
    Od: "anka" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    pętli
    > indukcyjnej pod jezdnią do wykrywania pojazdów przy niektórych

    jak zwal, tak zwal. sam sobie odpowiedziales, jak wyobrazam sobie zalaczenie
    sygnalizacji przez pieszego.
    dziekuje za podpowiedzi, wlasnie o to mi chodzilo
    pozdrawiam
    anka