  • 51. Data: 2015-05-10 19:49:28
    Temat: Re: gdzie we wrocławiu ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-10 o 19:00, poreba pisze:

    > 181 § 3 kk, 159 kw i i jeszcze inne.
    > Zbywca zobowiązał się w określonym terminie (wykluczającym oficjalne
    > załatwienie sprawy) wycięcie drzew, zdarcie pokrywy roślinnej, prace ziemne
    > przy udokumentowanym występowaniu kilku gatunków pod ochroną ścisłą.
    > MPZP wzpominał o stanowisku i nakazywał ochronę i zakaz zmian.
    > Notariusze wspominali w akcie o przeznaczenie a następnie o zobowiązaniach.
    > Ci zbywcy, którzy w terminie zrealizowali postanowienia umowy odpowiadali
    > karnie.
    >
    > PS. a DLACZEGO pytasz?

    Z ciekawości. I nic dziwnego w tym nie widzę. Nie ma zakazu składania
    obietnic-gruszek na wierzbie. Od tego są odpowiednie kary umowne.

    Na przykład nie widzę przeszkód, aby się notarialnie zobowiązać, że
    doprowadzę do dokonania wyboru na prezydenta odpowiedniego kandydata.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2015-05-12 20:20:13
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sun, 10 May 2015 19:49:28 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Z ciekawości. I nic dziwnego w tym nie widzę. Nie ma zakazu składania
    > obietnic-gruszek na wierzbie.
    Ustalenia umowne były jak najbardziej realne i wykonalne.
    Nie bardzo wiem dlaczego przywołujesz w tym kontekscie związek
    frazologiczny "Gruszki na wierzbie".
    Były realne, wykonalne, i karalne.

    > Na przykład nie widzę przeszkód, aby się notarialnie zobowiązać, że
    > doprowadzę do dokonania wyboru na prezydenta odpowiedniego kandydata.
    ... droga przekupstw wyborczych, porwania i gróźb karalnych?
    I notariusz ma obowiązek taki akt sporządzić?

    --
    pozdro
    poreba

  • 53. Data: 2015-05-12 21:00:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-12 o 20:20, poreba pisze:

> [...]
    > Były realne, wykonalne, i karalne.

    > ... droga przekupstw wyborczych, porwania i gróźb karalnych?
    > I notariusz ma obowiązek taki akt sporządzić?

    A to tą drogą się ten ktoś notarialnie zobowiązał do wycinki?

    Jeśli już stosujemy analogię - ktoś się zobowiązał, że przez miesiąc
    zbuduje dom.

    A że w tym czasie nie będzie miał na to szans - trudno - mógł się nie
    zobowiązywać.

    --
    Liwiusz