  • 1. Data: 2015-05-04 00:36:36
    Temat: Urlop tacierzyński
    Od: p...@g...com

    Dobry wieczór,

    mam pewne wątpliwości co do właściwego rozwiązania następującej sprawy. Otóż
    spodziewałem się 24 Kwietnia 2015 dziecka. Niestety, co do dnia nie byłem w stanie w
    odpowiednim czasie poinformować pracodawcy, kiedy taki urlop będę potrzebował,
    ponieważ: nastąpiła groźba niedokrwienia płodu i matkę dziecka zabrano na "Cięcie
    Cesarskie" przed terminem porodu. Mieliśmy jako rodzice wiele niepokoju, kiedy
    nastąpi rozwiązanie (skurcze, skrócona szyjka macicy pojawiła się już na początku
    Kwietnia br).

    Z tego względu w dniu, kiedy matce dziecka odeszły wody pojechałem do szpitala i
    poprosiłem pracodawcę o dni wolne.

    Wolne odebrałem od 23 Kwietnia 2015r. Pracodawca poinformował mnie 03 Maja 2015 o
    konieczności powrotu do obowiązków służbowych pod groźbą utraty pracy.

    Popełniłem błąd, ponieważ nie powiadomiłem pracodawcy 7 dni wcześniej. Miałem
    utrudnione okoliczności.

    Czy w związku z tym wykorzystane dni łapią się pod zwykły urlop i mogę wykorzystać
    (powiadamiając pracodawcę 7 dni wcześniej) pełne 2 tygodnie z ochroną przed utraty
    pracy w związku z narodzinami dziecka?

    Złożyłem na piśmie prośbę o urlop w dniu wolnym.

    Dostarczyłem do zakładu akt urodzenia.

    Jakoś nikt nie ma tej natury problemów co w mojej branży. Na urlopie byłem w roku
    2014 w miesiącu Sierpień. Od tego czasu nie korzystałem z prawa do dnia wolnego -
    pracuję od PN do SB. W miesiącu średnio na I etacie mam pow 185 nadgodzin.

    Niestety, ale do tej pory było przyjacielsko do momentu aż ja czegoś nie
    potrzebowałem.

    Pozdrawiam!
    Paweł z Przemkiem

  • 2. Data: 2015-05-04 03:34:11
    Temat: Re: Urlop tacierzyński
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@g...com wrote:

    > Z tego względu w dniu, kiedy matce dziecka odeszły wody pojechałem do szpitala i
    poprosiłem pracodawcę o dni wolne.

    To znaczy co zrobiłeś?

    a) hej szefie dziecko mi sie rodzi, biorę wolne.
    b) złożyłeś formalny wniosek o urlop macierzyński. z jaką datą złożyłeś,
    jaką datę początkową wpisałeś.

    > Wolne odebrałem od 23 Kwietnia 2015r.

    to znaczy co?
    poszedłeś na urlop bo szef ci powiedział.

    a) dobra idź
    b) dostałeś udzieleniu urlopu macierzyńskiego na piśmie.

    reszta zależy do tego co było.

    > Popełniłem błąd, ponieważ nie powiadomiłem pracodawcy 7 dni wcześniej. Miałem
    utrudnione okoliczności.

    Dlatego mógł ci urlopu nie udzielić. ani zwyklego ani macierzyńskiego.
    nie wiem jak się dogadaliście.

    > Czy w związku z tym wykorzystane dni łapią się pod zwykły urlop

    to zależy jak sie dogadaliście lub jak sie dogadacie.

    może, ale nie musi, bo równie dobrze szeg mógł ci nie udzielić żadnego
    urlopu, a ty sie po prostu w pracy nie zjawiłeś.
    Natomiast nie ma przeciwskazan, alby to byl urlop macierzyński lub zwykły.

    i mogę wykorzystać (powiadamiając pracodawcę 7 dni wcześniej) pełne 2
    tygodnie z ochroną przed utraty pracy w związku z narodzinami dziecka?
    tak,
    możesz złożyć wniosek teraz z terminem za tydzien i wowczas stracisz
    pracę trochę później niż od razu, skoro już teraz szef robi problemy.

    > Złożyłem na piśmie prośbę o urlop w dniu wolnym.
    > Dostarczyłem do zakładu akt urodzenia.

    istotne jaka była odpowiedź.

  • 3. Data: 2015-05-04 04:17:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

> [...]
    > możesz złożyć wniosek teraz z terminem za tydzien i wowczas stracisz
    > pracę trochę później niż od razu, skoro już teraz szef robi problemy.

    *) ojcowski, nie macierzynski oczywiscie.

  • 4. Data: 2015-05-04 19:03:01
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 3 May 2015 15:36:36 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > W miesiącu średnio na I etacie mam pow 185 nadgodzin.

    Nie potrafię niestety pomóc w Twojej głównej sprawie, ale mam pytanie o te
    nadgodziny: masz przepracowane w miesiącu 185 nadgodzin? Czyli np. 160
    godzin pracy na etacie i do tego 185 nadgodzin?

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2015-05-07 15:26:14
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    W dniu 04.05.2015 o 19:03, P.B. pisze:
    > Nie potrafię niestety pomóc w Twojej głównej sprawie, ale mam pytanie o te
    > nadgodziny: masz przepracowane w miesiącu 185 nadgodzin? Czyli np. 160
    > godzin pracy na etacie i do tego 185 nadgodzin?

    Nie dziwota że nikt nie chce mu urlopu dać.