  • 91. Data: 2018-12-19 11:52:35
    Temat: Re: frankowicze
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 09:20, n pisze:
    > Nieprawda.

    Tak uczą na wykładach z socjalizmu europejskiego?

  • 92. Data: 2018-12-19 13:39:48
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-18 o 19:59, Budzik pisze:

    > Ty mowisz o sytuacji w ktorej te kredyty hulały juz na lewo i prawo.
    > A wroc do momentu kiedy ich nie było...
    > Wtedy tez kowalski wchodził do banku i mowił: chce franki!

    właśnie tak mówił, chcę w chf bo jest niższa rata, ale ta rata może
    wzrosnąć! to nic, ważne że teraz jest niska, a poza tym w pln też może
    wzrosnąć, no nie?
    tak, ale z innego powodu

    sytuacja sprzed kilku dni (nie dot. kredytu, ale sposób myślenia klienta
    ten sam):

    Klient: przez pana straciłem 4kzł, bo mi pan źle doradził polisę (AC na
    auto)
    doradca: ale przecież właśnie taką polisę pan chciał, bo była tańsza,
    niższa składka więc też inny sposób rozliczenia

    bo czego chciał klient:
    najwyższy pakiet polisy ale w cenie kosztorysowej, przy krdytach było to
    samo: "no dobra, wezmę w pln, ale żeby rata była taka jak w chf" (można
    wydłużyć okres kredytowania, ale lawinowo rosną odsetki)

    lub w przypadku inwestycji:
    "chcę mieć min. (zagwarantowane) 6% w skali roku, bez możliwości straty
    oraz jeszcze żeby płynne to było"

    a kto by nie chciał? gdyby było to też bym kupił ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 93. Data: 2018-12-19 13:54:50
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-19, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Prawo jest niedoskonałe ale trzeba go przestrzegać ZAWSZE

    I Ty na czerwonym świetle nigdy nie przechodzisz panie Praworządny Dobry?
    A jak się światło zepsuje, to stoisz tam ad infinitum?

    I jak pomagasz starszej pani przenieść ciężkie meble i da Ci za to 10 zł,
    to denuncjujesz się od razu do skarbówki za niewystawienie paragonu za
    usługę pomocy? I prosisz o 500 zł mandatu? Zdaje się ostatnio jakiegoś
    mechanika z tego faktu przećwiczyli.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 94. Data: 2018-12-19 14:34:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 13:39:48 +0100, RobertS napisał(a):

    > właśnie tak mówił, chcę w chf bo jest niższa rata, ale ta rata może

    I slyszal "Kredyt we frankach ? A co to jest ? nie udzielamy".
    Nie, ta inicjatywa musiala wyjsc od bankow.

    > wzrosnąć! to nic, ważne że teraz jest niska, a poza tym w pln też może
    > wzrosnąć, no nie?
    > tak, ale z innego powodu

    Akurat tak w ogolonosci nalezalo sie spodziewac, ze z podobnego - tzn
    w slad za spadkiem zlotowki powinny wzrosnac procenty.

    Mogl to by jeszcze byc wzrost franka (w stosunku do innych walut),
    ale frank wiadomo - soldna waluta, nie skacze :-)

> [...]
    > doradca: ale przecież właśnie taką polisę pan chciał, bo była tańsza,
    > niższa składka więc też inny sposób rozliczenia

    Pytanie co by bylo, gdyby doplacil.
    Tez by stracil 4k, tylko inaczej uzasanili ?

    W ruskim banku ? :-)

    J.

  • 95. Data: 2018-12-19 15:00:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 14:34, J.F. pisze:

    > I slyszal "Kredyt we frankach ? A co to jest ? nie udzielamy".
    > Nie, ta inicjatywa musiala wyjsc od bankow.

    nie we wszystkich kredyty w chf były udzielane, banki oferują klientom
    wiele różnych usług, nie każdy i nie ze wszytskiego musi korzystać

    > Akurat tak w ogolonosci nalezalo sie spodziewac, ze z podobnego - tzn
    > w slad za spadkiem zlotowki powinny wzrosnac procenty.

    czyli klient miałby jeszcze otrzymać wykład z makroekonomii?

    > Mogl to by jeszcze byc wzrost franka (w stosunku do innych walut),
    > ale frank wiadomo - soldna waluta, nie skacze :-)

    wystarczy spojrzeć na wykres:
    https://stooq.pl/q/?s=eurchf&c=20y&t=l&a=lg&b=0

    lub ten:
    https://stooq.pl/q/?s=chfpln

    > Pytanie co by bylo, gdyby doplacil.
    > Tez by stracil 4k, tylko inaczej uzasanili ?

    nie, dostałby wypłatę w pełnej kwocie zgodnie z fakturą, ale chciał
    taniej, a jak taniej to niestety gorzej

    > W ruskim banku ? :-)

    niestety warunek braku możliwej straty nie jest tam możliwy, ponoć na
    ukrainie depo po 25%, a i tak nikt nie chce tam kasy w bankach trzymać...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 96. Data: 2018-12-19 15:04:05
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-18 o 20:40, z pisze:
    > Dajcie już spokój.
    > Są tacy co dzięki kredytowi we frankach mogli w ogóle wziąć kredyt i
    > dużo zaoszczędzić na dojazdach do pracy. W dodataku mają większy wybór
    > tej pracy i mimo że kurs wzrósł to rata NIE.
    > Są tacy i tacy.

    to nie tak, że nie mogli w PLN, chcieli w CHF bo mogli otrzymać większą
    kwotę

    jak możesz spłacać ratę 1200 zł to bierzesz kredyt z ratą 1000 zł
    (różnica na ew. wzrosty raty), ale jak ktoś celował w 1200 zł a po
    wzroście o 100% był już udupiony (koszty go przerastały) to niestety
    dokonał złego wyboru

    > Chodzi o przestrzeganie prawa.
    > Mam świadomość że jako słabsza strona umowy mogę być następnym razem
    > OSZUKANY, mogę strać lokum, pracę i wszyscy znowu umyją ręce.
    >
    > I to przez kogo? Ładną panią z za biurka bankowego
    >
    > PROTESTUJĘ :-)

    pani z banku może oszukać, ale tak samo lekarz, mechanik czy jakaś
    duchowna osoba, wszędzie się czarne owce trafiają

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 97. Data: 2018-12-19 17:57:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 15:00:25 +0100, RobertS napisał(a):

    > nie we wszystkich kredyty w chf były udzielane, banki oferują klientom
    > wiele różnych usług, nie każdy i nie ze wszytskiego musi korzystać

    Kiedys nie byly wcale, a Budzik pytal o pierwszy raz.

    Kiedys kredyt walutowy byl pewnie dla przedsiebiorstw panstwowych,
    potem i dla prywatnych, ale do kredytu indeksowanego dla osoby
    prywatnej droga IMO daleka.
    To banki musialy na to wpasc, nie klienci.

    > czyli klient miałby jeszcze otrzymać wykład z makroekonomii?

    Trzy wyklady, jeden o makroekonomii, dwa o odstepstwach, bo one
    okazaly sie ryzykiem :-)

    > wystarczy spojrzeć na wykres:
    > https://stooq.pl/q/?s=eurchf&c=20y&t=l&a=lg&b=0

    No i zobacz co sie dzialo przez 10 lat - kurs od 1.46 do do 1.68 ...

    > lub ten:
    > https://stooq.pl/q/?s=chfpln

    Ten nie, z niestabilnymi walutami nie ma co porownywac :-)

    Znalezli by powod, aby obciac :-)

    J.

  • 98. Data: 2018-12-19 18:45:32
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2018-12-19 15:04, RobertS wrote:
    > pani z banku może oszukać, ale tak samo lekarz, mechanik czy
    jakaś ^^^^^^^^

    > duchowna osoba, wszędzie się czarne owce trafiają

    Hahaha!

    witrak()

  • 99. Data: 2018-12-19 18:50:06

    Twój dziadek spadł z wieżyczki w Auschwitz czy był przyrodnim bratem Adama Michnika?

    -----

  • 100. Data: 2018-12-19 18:52:23

    IMHO wpaDŁY NAJPIERw NA JENY, ALE TO BY TRZEBA SPRAWDZIĆ.
    nA PRZEŁOMIE 2000/01 KREDYTY DO JENA BYŁY BARDZO POPULARNE.

    -----