  • 301. Data: 2019-01-11 14:08:00
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-11 o 13:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Tego nie pamietam, ale:
    > -jak wejdzie Euro, to kurs franka bedzie stabilniejszy,

    Prawdopodobnie o to właśnie chodziło.

    > -jak wejdzie Euro ... to przeciez odsetki sie nie zmienia, stara umowa
    > obowiazuje.

    To już niekoniecznie, ale założenie było prawdopodobnie takie, że
    odpowiednie zmiany dot. umowy zostaną wprowadzone ustawą.

    > Ale ... skoro zalezne od WIBOR, to pewnie sie zmienia, bo i WIBOR po
    > przejsciu na euro spadnie.

    WIBOR zmieniłby się automagicznie w EURIBOR lub inny podobny, w każdym
    razie jednak sporo niższy.

    > Wiec moze o marze chodzi ?
    > Co innego kredyty krotkoterminowe o stałych odsetkach.
    >
    > No i wyzsze odsetki  na PLN zasadniczo powinny byc powiazane ze
    > spadajacym kursem zlotowki, a tu zonk - zlotowka rosnie i rosnie i
    > rosnie ... a stopy wysokie i wysokie i wysokie ...

    No to te polskie stopy są w końcu wysokie, czy niskie? Przed chwilą było
    mówione, że są na rekordowo niskich poziomach i kiedy wreszcie zaczną
    wzrastać :-)

  • 302. Data: 2019-01-11 19:23:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Mnie sie tam podobalo - nie musialem juz z kilkoma portfelami po
    > Europie podrozowac.
    > Tzn nadal musialem, ale juz ich mniej :-)

    To jest nas dwóch.

    Myślę że nawet więcej, ale przyznaję że 100% dowodów chwilowo nie mam :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 303. Data: 2019-01-11 19:26:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > No to te polskie stopy są w końcu wysokie, czy niskie?

    Są wysokie w porównaniu z innymi, ale niskie biorąc pod uwagę
    sytuację gospodarczą w kraju, ryzyko związane z aktywami w PLN
    oraz np. historyczne wysokości stóp procentowych w Polsce.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 304. Data: 2019-01-11 19:35:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Jan 2019 14:08:00 +0100, Poldek napisał(a):
> [...]

    [...]
    > To już niekoniecznie, ale założenie było prawdopodobnie takie, że
    > odpowiednie zmiany dot. umowy zostaną wprowadzone ustawą.

    I ta ustawa zamieni zlotowki na odpowiednia kwote w eur ... ale co
    jeszcze mialaby zmienic ?
    Reszta zapisow moze byc zbyt dowolna, aby ja zmieniac.

    > WIBOR zmieniłby się automagicznie w EURIBOR lub inny podobny, w każdym
    > razie jednak sporo niższy.

    Zapewne tak.

    > No to te polskie stopy są w końcu wysokie, czy niskie? Przed chwilą było
    > mówione, że są na rekordowo niskich poziomach i kiedy wreszcie zaczną
    > wzrastać :-)

    Na tle stóp dla PLN z ostatnich 20 lat to rekordowo niskie.

    Na tle stóp dla CHF to ciagle wysokie.

    I z pierwszego nie wynika, ze powinny w koncu wzrosnac.

    J.

  • 305. Data: 2019-01-12 15:12:27
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-12-18 o 20:40, z pisze:
    > Dajcie już spokój.
    > Są tacy co dzięki kredytowi we frankach mogli w ogóle wziąć kredyt i
    > dużo zaoszczędzić na dojazdach do pracy. W dodataku mają większy wybór
    > tej pracy i mimo że kurs wzrósł to rata NIE.
    > Są tacy i tacy.

    I śmacy, np. tacy, to nie chcieli brać kredytu, tylko oszczędzali
    pieniążki przez lata, żeby kupić mieszkanie, a dzięki akcji kredytowej
    ceny mieszkań wzrosły o 400% w ciągu kilku lat.