    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: frankowicze
    Date: Wed, 19 Dec 2018 13:39:48 +0100
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 2018-12-18 o 19:59, Budzik pisze:

    > Ty mowisz o sytuacji w ktorej te kredyty hulały juz na lewo i prawo.
    > A wroc do momentu kiedy ich nie było...
    > Wtedy tez kowalski wchodził do banku i mowił: chce franki!

    właśnie tak mówił, chcę w chf bo jest niższa rata, ale ta rata może
    wzrosnąć! to nic, ważne że teraz jest niska, a poza tym w pln też może
    wzrosnąć, no nie?
    tak, ale z innego powodu

    sytuacja sprzed kilku dni (nie dot. kredytu, ale sposób myślenia klienta
    ten sam):

    Klient: przez pana straciłem 4kzł, bo mi pan źle doradził polisę (AC na
    auto)
    doradca: ale przecież właśnie taką polisę pan chciał, bo była tańsza,
    niższa składka więc też inny sposób rozliczenia

    bo czego chciał klient:
    najwyższy pakiet polisy ale w cenie kosztorysowej, przy krdytach było to
    samo: "no dobra, wezmę w pln, ale żeby rata była taka jak w chf" (można
    wydłużyć okres kredytowania, ale lawinowo rosną odsetki)

    lub w przypadku inwestycji:
    "chcę mieć min. (zagwarantowane) 6% w skali roku, bez możliwości straty
    oraz jeszcze żeby płynne to było"

    a kto by nie chciał? gdyby było to też bym kupił ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS