  • 81. Data: 2018-12-18 16:47:56
    Temat: Re: frankowicze
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 22:21, Poldek pisze:

    > No i co? Wziąłem kredyt w złotym.
    > Mogłem kupić dwa pokoje (we franku), kupiłem kawalerkę.
    > Każdy biorący kredyt mógł wybrać. Frankowicze wybrali we franku, bo
    > chcieli mieć o jeden pokój więcej, albo i dwa.

    ale ci co jednak kupili 2 pokoje (w dyskusji też był jakiś głos z
    rodzaju "po co się kisić na małym skoro można kupić większe?") bo w chf
    było ich stać teraz robią aferę, że zostali oszukani przez wszystkich wokoło

    > Są ludzie, którzy w ogóle nie wzięli kredytu i dalej mieszkają u
    > rodziców. Nie wzięli, bo rozsądek im podpowiedział, że jest to zbyt
    > ryzykowne.

    teraz jest takich coraz więcej, nie kupują mieszkań, samochodów...wolą
    wynajmować i nie wiązać się na lata z bankami, ale oni robią to z
    wyboru, a nie dlatego że ich nie stać

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 82. Data: 2018-12-18 17:16:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-12-18 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Nic w tym dziwnego w sumie...
    > Jeszcze nie widziałem grabii ktore by grabiły od siebie.
    > Nie robmy tylko z ludzi ktorzy poszli do banku po mieszkanie spekulantów
    > nastawionych na roznice kursowe na franku.

    Nie róbmy sobie jaj. Kto wybrał kredyt we franku, a nie w złotym, to
    dlatego, że wierzył, że franek ponieważ spada(ł), to będzie dalej spadał
    i na tym będzie zarobek. A mieszkania ponieważ szybko drożały, to będą
    dalej drożeć i na tym też będzie "zarobek".

  • 83. Data: 2018-12-18 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > spadał i na tym będzie zarobek. A mieszkania ponieważ szybko
    > drożały, to będą dalej drożeć i na tym też będzie "zarobek".

    Wez Pan nie pierdol :))))
    Patrzysz na to z punktu widzenia spekulanta których pewnie jakis procent
    był.
    Ale ogól ludzi chcial mieszkanie. Nie do zysku. Do mieszkania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 84. Data: 2018-12-18 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Kaczanowski k...@p...onet.pl ...

> [...]
    > franku. Tłumaczysz im, że to zły pomysł w tym momencie, to nie było
    > łatwe, a wręcz stawałeś się ich wrogiem nr 1, nie przyjmowali
    > żadnych racjonalnych argumentów. Nie rozumieli, że jak Jasiek
    > spłacił kredyt zaciągnięty 10 lat wcześniej, bo frank jest tani,
    > tzn, że to jest dobry okres by spłacać, a nie zaciągać kredyt w tej
    > walucie. Że Szwajcaria nie ma hiperinflacji, która by wskazywała na
    > to, że frank potanieje jeszcze bardziej, a wręcz przeciwnie, było
    > widać, że jest niedoszacowany. Ale nie przetłumaczysz takim osobom.

    Ty mowisz o sytuacji w ktorej te kredyty hulały juz na lewo i prawo.
    A wroc do momentu kiedy ich nie było...
    Wtedy tez kowalski wchodził do banku i mowił: chce franki!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 85. Data: 2018-12-18 20:28:04
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-17 o 20:26, RobertS pisze:
    > 2. pokazać legalne rozwiązanie, które umożliwi mu osiągnięcie ww. celu?

    Jeśli nawet legalne (co pokażą sądy) to bardzo ryzykowne. Takie
    propozycje to w szulerni a nie w "instytucji zaufania publicznego"
    zabezpieczonej gwarancjami finansowymi i prawem bankowym ustanowionym
    przez organy państwa.

    Tak ma doradzać specjalista który zabezpiecza sobie tyłek jedną formułką
    na fafnastej stronie umowy a w międzyczasie nawija makaron na uszy jaki
    to wielki zysk?

    A co na to unijne urzędasy? Dlaczego nie wkroczyły jak działo się źle ;-)

  • 86. Data: 2018-12-18 20:40:16
    Od: z <...@...pl>

    Dajcie już spokój.
    Są tacy co dzięki kredytowi we frankach mogli w ogóle wziąć kredyt i
    dużo zaoszczędzić na dojazdach do pracy. W dodataku mają większy wybór
    tej pracy i mimo że kurs wzrósł to rata NIE.
    Są tacy i tacy.

    Ale nie o to tu chodzi bo większe niż się spodziewano wahnięcie kursu
    jest tylko pretekstem do wyświetlenia na światło dzienne jakie bagno
    panuje w bakach, jak się tam przestrzega prawa bankowego i jakie
    korzystne oferty produkuje i proponuje klientom.

    Bo do jasnej cholery nie wszystkim chodzi o pieniądze. Ja na franku
    dobrze wychodzę.

    Chodzi o przestrzeganie prawa.
    Mam świadomość że jako słabsza strona umowy mogę być następnym razem
    OSZUKANY, mogę strać lokum, pracę i wszyscy znowu umyją ręce.

    I to przez kogo? Ładną panią z za biurka bankowego

    PROTESTUJĘ :-)

  • 87. Data: 2018-12-18 21:21:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2018 20:40:16 +0100, z napisał(a):
> [...]
    > dużo zaoszczędzić na dojazdach do pracy. W dodataku mają większy wybór
    > tej pracy i mimo że kurs wzrósł to rata NIE.

    No, internet zna jeszcze taki przypadek

    http://www.odfrankujkredyt.info/?pekao-blad-w-aneksi

    > Ale nie o to tu chodzi bo większe niż się spodziewano wahnięcie kursu
    > jest tylko pretekstem do wyświetlenia na światło dzienne jakie bagno
    > panuje w bakach, jak się tam przestrzega prawa bankowego i jakie

    Bo tu o jeden zapis chodzi, ktory nie wiadomo jaki mial cel, a po
    latach okazal sie dosc istotny.

    Ewentualnie drugi "kredyt jest na okreslony cel" ... zakaz udzielania
    kredytow gotowkowych ?
    No slusznie, powinna to byc pozyczka gotowkowa.
    Po co takie udziwnienia ?

    > korzystne oferty produkuje i proponuje klientom.
    > Bo do jasnej cholery nie wszystkim chodzi o pieniądze. Ja na franku
    > dobrze wychodzę.

    No to zaraz - byly te oferty frankowe korzystne dla klienta, czy nie ?

    > Chodzi o przestrzeganie prawa.
    > Mam świadomość że jako słabsza strona umowy mogę być następnym razem
    > OSZUKANY, mogę strać lokum, pracę i wszyscy znowu umyją ręce.

    Jak Wibor wzrosnie, to tez umyja, ale bedzie to zgodne z prawem :-)

    J.

  • 88. Data: 2018-12-18 22:11:08
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-18, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Wez Pan nie pierdol :))))
    > Patrzysz na to z punktu widzenia spekulanta których pewnie jakis procent
    > był.
    > Ale ogól ludzi chcial mieszkanie. Nie do zysku. Do mieszkania.

    Ty i tak swoje wiesz i nic Cię nie przekona że białe jest białe, a czarne
    jest czarne. Ogół ludzi to się zastanawiał to czy to. Chociażby widać dyskusje
    na pbb z tamtego okresu, ale też i na innych forach.

    Ale nie. Róbmy z ludzi nieświadome niczego, ufne owieczki, które przy
    podpisywaniu kontraktu na 30 lat podejmują impulsowe decyzje.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 89. Data: 2018-12-19 08:25:23

    W dniu 2018-12-18 o 21:21, J.F. pisze:
    > Jak Wibor wzrosnie, to tez umyja, ale bedzie to zgodne z prawem :-)

    Prawo jest niedoskonałe ale trzeba go przestrzegać ZAWSZE

  • 90. Data: 2018-12-19 09:20:26

    Nieprawda.

    -----