  • 291. Data: 2019-01-07 18:17:32
    Temat: Re: frankowicze
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-07 o 14:59, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    euro-w-polsce/rh80h4d

    > A kto robil badania i kto zlecil ?

    Zlecił Donald Tusk, robiła rządowa agencja CEBOS.

    Nie widać.

  • 292. Data: 2019-01-07 18:55:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Zlecił Donald Tusk, robiła rządowa agencja CEBOS.

    Artykul sprzed roku, to czemu Tusk ?

    >Nie widać.

    "Ankiety z 2002 r. jeszcze sprzed wejścia Polski do Unii wskazywały,
    że zastąpienie złotego przez euro popierało 64 proc. respondentów.
    Zdecydowanych przeciwników było 9 proc.
    W 2008 poparcie dla euro deklarowało już tylko 47 proc. badanych. "

    J.

  • 293. Data: 2019-01-07 18:57:54
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > Zdecydowanych przeciwników było 9 proc.
    > W 2008 poparcie dla euro deklarowało już tylko 47 proc. badanych. "

    Przez kolejne 10 lat nic się nie zmieniło?

    --
    A. Filip

  • 294. Data: 2019-01-07 19:02:00
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > On 2018-12-19, z <...@...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I Ty na czerwonym świetle nigdy nie przechodzisz panie Praworządny Dobry?
    > A jak się światło zepsuje, to stoisz tam ad infinitum?
    >
    > I jak pomagasz starszej pani przenieść ciężkie meble i da Ci za to 10 zł,
    > to denuncjujesz się od razu do skarbówki za niewystawienie paragonu za
    > usługę pomocy? I prosisz o 500 zł mandatu? Zdaje się ostatnio jakiegoś
    > mechanika z tego faktu przećwiczyli.

    Przechodzę na czerwonym, nie pomagam starszej pani. Jak prawo działa w
    moją stronę, to przestrzegam, jak działa nie w moją, to nie przestrzegam :-)

  • 295. Data: 2019-01-07 19:18:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    >Przez kolejne 10 lat nic się nie zmieniło?

    Duzo sie zmienilo, dlatego pisze o starej opinii.

    Jak widac nie zawsze suweren byl przeciw.

    J.

  • 296. Data: 2019-01-08 15:30:00
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-07 o 18:55, J.F. pisze:
> [...]
    > Zdecydowanych przeciwników było 9 proc.
    > W 2008 poparcie dla euro deklarowało już tylko 47 proc. badanych. "

    W 2002 roku waluta euro została właśnie wprowadzona w pierwszych
    krajach. Towarzyszyła temu intensywna kampania propagandowa zachwalająca
    jakim cudem wspaniałości jest Euro. Po paru latach, gdy ludzie
    przekonali się czym naprawdę jest Euro, wtedy mogli wyrobić sobie
    sensowną opinię.

  • 297. Data: 2019-01-08 16:07:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    euro-w-polsce/rh80h4d
    [...]

    >W 2002 roku waluta euro została właśnie wprowadzona w pierwszych
    >krajach.

    Faktycznie.

    >Towarzyszyła temu intensywna kampania propagandowa zachwalająca jakim
    >cudem wspaniałości jest Euro.

    Owszem, ale to przeciez nie u nas.
    U Niemcow zadzialala i przyjeli z entuzjazmem ... na poczatku :-)

    >Po paru latach, gdy ludzie przekonali się czym naprawdę jest Euro,
    >wtedy mogli wyrobić sobie sensowną opinię.

    A czym jest ?
    Po paru miesiacach Niemcy mowili "euro teuro" (drogo).
    Po kolejnych ceny ponoc wrocily do normy ... ale opinia pozostala.

    A ta ankieta w Polsce to z kiedy ?
    Ze stycznia chyba nie, bo za wczesnie, z czerwca to juz powinna do nas
    dotrzec szkopska opinia,
    a tak powiedzmy w 2004 czy 2007 to co zlego dostrzegal Polak w euro
    ?

    Mnie sie tam podobalo - nie musialem juz z kilkoma portfelami po
    Europie podrozowac.
    Tzn nadal musialem, ale juz ich mniej :-)

    J.

  • 298. Data: 2019-01-11 12:54:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-08 o 16:07, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Faktycznie.

    > Owszem, ale to przeciez nie u nas.
    > U Niemcow zadzialala i przyjeli z entuzjazmem ... na poczatku :-)

    Czy ktoś pamięta, na czym miała polegać lepszość kredytu frankowego
    wobec kredytu złotówkowego w sytuacji planowanej likwidacji złotówki i
    wprowadzenia w Polsce waluty Euro? Wszyscy powtarzali wtedy jak mantrę,
    że kredyt złotówkowy się nie opłaca, bo jak wejdzie Euro, to będzie z
    nim niedobrze, a kredyt frankowy jest lepszy, bo jak wejdzie Euro, to
    się opłaci - ?

  • 299. Data: 2019-01-11 13:07:51
    Od: ń <k...@t...sie>

    Część winy może ponosić tzw. widzenie tunelowe.
    I jestem przerażony tym, jak wiele kierowniczek (bo przeważają, chyba mają kiepskie
    procesory) i kierowców nie zatrzymuje się gdy
    małe dziecko dochodzi do krawędzi jezdni/pasów.
    Kierowniczki i kierowcy nie ekstrapolują toru poruszania się dziecka, które gdyby nie
    złapać za kołnierz/kaptur zostałoby
    przejechane.
    W pale mi się nie mieści, że kierowniczki chcą przejechać dziecko bo to zgodne z
    prawem.
    Bo że paru kierowników to samcza norma dla nadbużańskiego macho "wczoraj słoikiem
    dziś kierownikiem".
    Przypominam, ze piszę o dziecku i wyobraźni, w sensie "leci piłka na jezdnię, zaraz
    dziecko po nią wbiegnie" (cos, czego chyba
    jeszcze nie programują w pojazdach autonomicznych

    -----

  • 300. Data: 2019-01-11 13:20:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >mantrę, że kredyt złotówkowy się nie opłaca, bo jak wejdzie Euro, to
    >będzie z nim niedobrze, a kredyt frankowy jest lepszy, bo jak wejdzie

    Tego nie pamietam, ale:
    -jak wejdzie Euro, to kurs franka bedzie stabilniejszy,
    -jak wejdzie Euro ... to przeciez odsetki sie nie zmienia, stara umowa
    obowiazuje.

    Ale ... skoro zalezne od WIBOR, to pewnie sie zmienia, bo i WIBOR po
    przejsciu na euro spadnie.
    Wiec moze o marze chodzi ?
    Co innego kredyty krotkoterminowe o stałych odsetkach.

    No i wyzsze odsetki na PLN zasadniczo powinny byc powiazane ze
    spadajacym kursem zlotowki, a tu zonk - zlotowka rosnie i rosnie i
    rosnie ... a stopy wysokie i wysokie i wysokie ...

    J.