  • 1. Data: 2018-12-13 09:56:21
    Temat: wymiar sprawiedliwości w czasach dojnej zmiany
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Skatowanie bez kary. Wciąż nie można skazać sprawców napaści na Wojciecha
    Kwaśniaka

    wyborcza.pl/7,75398,24272103,skatowanie-bez-kary-wci
    az-nie-mozna-skazac-sprawcow-napasci.html

    Sprawcy napaści na Wojciecha Kwaśniaka nie zostali dotąd skazani, a proces
    z powodu zmiany sędzi toczy się od nowa. Żaden z oskarżonych nie jest
    aresztowany w związku z napaścią. Dwóch jest na wolności.

    Wojciech Kwaśniak, ówczesny wiceprzewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego,
    który zajmował się aferą w SKOK-u Wołomin, został skatowany przed swoim
    domem w kwietniu 2014 r. Przeżył dlatego, że aktywnie się bronił, po
    pobiciu wiele miesięcy spędził w szpitalu.

    Śledztwo w sprawie napaści prowadziła początkowo Prokuratura Rejonowa
    Warszawa-Mokotów.

    - Byłem pewny, że chodzi o moją pracę w KNF. Mimo to sprawę powierzono
    prokuraturze rejonowej, tak jak się powierza sprawę awantury pod
    monopolowym - oceniał w rozmowie z ,,Wyborczą" Kwaśniak.

    Czterech oskarżonych w sprawie pobicia Kwaśniaka

    Później sprawą zajęli się prokuratorzy z Gorzowa. - Bez ich determinacji
    już dawno umarłaby śmiercią naturalną - mówi informator ,,Wyborczej". W
    październiku 2015 r. Prokuratura Okręgowa w Gorzowie skierowała akt
    oskarżenia przeciw czterem mężczyznom. Podpisała się pod nim Agnieszka
    Leszczyńska. W kwietniu 2016 r. została przez ręce Ziobry powołana na szefa
    tej prokuratury.

    Zleceniodawcą zamachu był według śledczych Piotr P., były oficer WSI i
    członek rady nadzorczej SKOK-u Wołomin. Do napadu wynajął Krzysztofa A. ps.
    ,,Twardy". Oskarżono także Krzysztofa A. ps. ,,Brzydki Krzysiek", który
    skontaktował Piotra P. z ,,Twardym", i Jacka W., który po napadzie pozbył
    się auta użytego przez bandytów.

    W akcie oskarżenia, do którego dotarła ,,Wyborcza", jest mowa o tym, że
    skutkiem skatowania były cztery rany tłuczone głowy, złamanie kości
    ciemieniowej czaszki, rany w okolicy ciemieniowo-skroniowej i złamanie
    kości śródręcza. Na głowie Kwaśniak miał ponad 40 szwów.

    Pierwotnie prokuratura postawiła oskarżonym zarzut napaści na
    funkcjonariusza - grozi za to od roku do dziesięciu lat więzienia.

    - Niezrozumiałe jest, dlaczego nie postawiono zarzutu usiłowania zabójstwa.
    Lokalizacja uderzeń w obrębie głowy i ich siła wskazują, że celem napaści
    na Kwaśniaka było pozbawienie go życia - ocenia osoba znająca szczegóły
    sprawy.

    Zaskoczenie na finiszu procesu

    Sprawa toczy się przed Sądem Rejonowym dla Warszawy-Mokotowa. Trafiła
    najpierw do młodej sędzi Doroty Gozalbo-Gągolewicz. Kiedy wydawało się, że
    jest już na ukończeniu, na rozprawie w styczniu 2017 r. doszło do
    zaskakującego zwrotu: sędzia uprzedziła o możliwej zmianie kwalifikacji
    zarzucanych oskarżonym czynów. Mowa byłaby już nie o napaści na
    funkcjonariusza, ale o naruszeniu nietykalności cielesnej funkcjonariusza
    (do trzech lat więzienia) i wymuszeniu czynności urzędowej (do trzech lat).

    - Widać było, że sędzia się bała. Mówiła szeptem, ledwo było słychać.
    Oskarżyciel posiłkowy i prokurator prawie oniemieli, zaskoczeni dopytywali
    sędzię, czy się nie przesłyszeli - mówi osoba, która brała udział w
    procesie.

    Zapytaliśmy gorzowską prokuraturę, jak zareagowała na decyzję sądu i czy
    może to mieć związek z innym postępowaniem prowadzonym przez prokuraturę.
    Nie udzielono nam odpowiedzi. Prokurator Roman Witkowski, rzecznik prasowy
    Prokuratury Okręgowej w Gorzowie Wielkopolskim, napisał tylko:
    ,,Przedmiotowe postępowanie toczy się obecnie przed Sądem Rejonowym dla
    Warszawy-Mokotowa, o wyjaśnienie wszystkich kwestii wynikających z pytań
    należy zwracać się do wskazanego powyżej organu".

    Zmiana sędziego i wszystko zaczyna się od nowa

    W listopadzie 2017 r. w procesie nastąpił kolejny zwrot: sędzia
    Gozalbo-Gągolewicz przeszła na długotrwałe zwolnienie (ciąża i urlop
    macierzyński). Postępowanie musiał przejąć inny sędzia, co spowodowało, że
    sprawa zaczęła się od początku. Trafiła do sędzi Edyty Snastin.

    W tej chwili żaden z oskarżonych nie przebywa w związku z tą sprawą w
    areszcie. Dwóch jest na wolności, a dwóch w aresztach w związku z innymi
    sprawami.

    Zleceniodawca napaści Piotr P. - w areszcie od pięciu lat - jest jednym z
    głównych oskarżonych w sprawie wyłudzania pieniędzy ze SKOK-u Wołomin.
    Krzysztof A. ps. ,,Brzydki Krzysiek" przebywa w areszcie w Passau w
    Niemczech oskarżony o napady. Na wolności są Jacek W. i główny sprawca ps.
    ,,Twardy". Od kwietnia 2018 r., kiedy odbyło się tzw. posiedzenie
    organizacyjne sądu w tej sprawie, nie udało się doprowadzić do zbadania go
    przez biegłych psychiatrów. Na wyznaczone badania się nie stawiał. Według
    informacji ,,Wyborczej" przebywał w szpitalu psychiatrycznym.

    Obecnie sprawa skatowania Kwaśniaka została skierowana do Sądu Okręgowego w
    Warszawie: na wniosek Sądu Rejonowego na Mokotowie zajmuje się on
    wystawieniem europejskiego nakazu aresztowania za jednym z oskarżonych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2018-12-13 10:30:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Dec 2018 09:56:21 +0100, Olin napisał(a):
    > wyborcza.pl/7,75398,24272103,skatowanie-bez-kary-wci
    az-nie-mozna-skazac-sprawcow-napasci.html
    > Sprawcy napaści na Wojciecha Kwaśniaka nie zostali dotąd skazani, a proces
    [...]

    A tak w ogole - jak ich zlapali ?
    To tacy prawie pewni sprawcy, czy pierwsi lepsi, ktorzy prokuraturze
    pasowali ?

> [...]
    > Leszczyńska. W kwietniu 2016 r. została przez ręce Ziobry powołana na szefa

    Ale w pazdzierniku 2015 to rzadzila jeszcze PO.
    Sa jeszcze niezalezni prokuratorzy, czy smierdzaca sprawe wetknieto
    nielubianej babie ? :-)

    Czemu akurat z Gorzowa - blizej nie bylo ?

> [...]
    > (do trzech lat więzienia) i wymuszeniu czynności urzędowej (do trzech lat).
    >
    > - Widać było, że sędzia się bała. Mówiła szeptem, ledwo było słychać.

    Albo po prostu przeziebiona byla.

    > W listopadzie 2017 r. w procesie nastąpił kolejny zwrot: sędzia
    > Gozalbo-Gągolewicz przeszła na długotrwałe zwolnienie (ciąża i urlop
    > macierzyński).

    Jak sie wybiera (losuje?) mloda sedzine, to trzeba sie liczyc z
    ciaza:-)

> [...]
    > Zleceniodawca napaści Piotr P. - w areszcie od pięciu lat - jest jednym z
    > głównych oskarżonych w sprawie wyłudzania pieniędzy ze SKOK-u Wołomin.

    5 lat bez wyroku - a czy to dopiero nie jest skandal ?

    J.

  • 3. Data: 2018-12-13 10:59:03
    Od: "n" <...@...e>

    Od czasu jak PiS u władzy to Ty już nie możesz więcej kraść i brać łapówek?
    Ale dlaczego krytykujesz niezwykłą kastę sędziów-nadludzi...

    BTW przepis o rozpoczynaniu procesu od nowa przy zmianie sędziego w K należałoby
    zmienić
    Iluosobowy jest tam skład? Czy są ławnicy?

    -----

  • 4. Data: 2018-12-13 12:18:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 13 Dec 2018 10:59:03 +0100, n napisał(a):

    > Ty już nie możesz więcej kraść i brać łapówek?

    Dlaczego oceniasz innych własną miarą?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2018-12-13 16:27:44
    Od: "n" <...@...e>

    Mnie obecny system, w którym Ty i inni zwolennicy P0 przestali lub bardziej się boją
    kraść i brać łapówki a i owszem pasuje.

    -----

  • 6. Data: 2018-12-13 18:42:07
    Od: Kviat

    W dniu 2018-12-13 o 16:27, n pisze:
    > Mnie obecny system, w którym Ty i inni zwolennicy P0 przestali lub bardziej się
    boją kraść i brać łapówki a i owszem pasuje.

    Bo w tym systemie ty i inni zwolennicy pislamu mogą nie bać się kraść i
    brać łapówki?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2018-12-13 20:40:50
    Od: b...@g...com

    użytkownik Olin napisał:

    > http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

    > Zleceniodawcą zamachu był według śledczych Piotr P., były oficer WSI i
    > członek rady nadzorczej SKOK-u Wołomin

    cyt.
    W tym czasie kierownicze stanowiska w Fundacji Pro Civili zajmowali między innymi
    generał Stanisław Świtalski, pułkownik III Zarządu WSI Marek Wolny, porucznik Marek
    Olifierczuk, poseł Samoobrony Janusz Maksymiuk oraz kapitan WSI Piotr Polaszczyk,
    który był przewodniczącym Rady Fundacji Pro Civili, a w latach 2000-2001 przedstawiał
    się jako pełnomocnik Ministerstwa Obrony Narodowej. Ministrem obrony narodowej był w
    tych latach Bronisław Komorowski.

    P. Polaszczyk za peło (być może przy udziale pisu) łupił luda,
    peło nawet nie zrobiła podchodu żeby go przymknąć za wyrwaną kaskę
    z WATu za pomocą Pro Civilim za pisiorstwa p.Polaszczyk siedzi.

    W SKOKi umoczeni są wszyscy. Pis odbija piłeczkę w stronę Komorowskiego,
    platforma odbija piłeczkę w stronę Biereckiego/PIS/Skoków.

    Kredyciki w SKOKach których spłacać nie trzeba, brali wszyscy i pisowcy
    i pslowcy i tefauenowcy:)

    GWno to półprawda czyli całe kłamstwo.

  • 8. Data: 2018-12-13 23:11:15
    Od: "n" <...@...e>

    Nam nie pozwala 10 przykazań.

    -----

  • 9. Data: 2018-12-14 10:21:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 13 Dec 2018 11:40:50 -0800 (PST), b...@g...com
    napisał(a):

    > W SKOKi umoczeni są wszyscy. Pis odbija piłeczkę w stronę Komorowskiego,
    > platforma odbija piłeczkę w stronę Biereckiego/PIS/Skoków.

    To jest ten trzeci rodzaj prawdy.
    TO Bierecki zakładał SKOKi i finansował przedsięwzięcia PiS oraz ichnie
    szczujnie. Kaczyński - przy pomocy Maliniaka - chronił je jak mógł przed
    nadzorem finansowym.

    Już od dłuższego czasu herszt z Nowogrodzkiej za pośrednictwem swych
    rzezimieszków lansuje tezę, że może PiSSdzielstwo nie jest idealne, ale
    inni nie lepsi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2018-12-14 10:44:00
    Od: n...@o...pl

    w <puule6$rkl$1@node1.news.atman.pl>, "n" <...@...e> napisał(-a):

    > Nam nie pozwala 10 przykazań.

    Marta Kaczyńska-Dubieniecka-Zielińska-cośtam dalej

    Ps. Już dawno ciebie skillowałem a dalej widzę. Niedopatrzenie.