  • 1. Data: 2015-11-03 20:52:39
    Temat: ePuap a powiadomienia
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Kilka dni temu pisałem, że szukając informacji o nieprzychodzeniu
    powiadomień o przyjściu dokumentu dowiedziałem się, że od nowego roku ePuap
    do potwierdzeń będzie wymagał kanału SMS. No ale właśnie ... powiadomienia o
    przyjściu:

    "...
    Swoistą osobliwością systemów ePUAP i PUE ZUS jest brak domyślnie włączonych
    powiadomień emailowych o nadchodzących pismach. Nie wiem z jakiego założenia
    biznesowego to wynika ale tak jest w obu: po założeniu konta możemy wysyłać
    i odbierać pisma za ich pośrednictwem, ale żeby je odebrać musimy wiedzieć o
    ich nadejściu.

    Jest to istotne bo pisma przychodzące przez oba portale mają moc prawną
    listów poleconych ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru czyli liczą się we
    wszelkich postępowaniach odwoławczych, egzekucyjnych itd. Odebranie ich jest
    proste, problem polega wyłącznie na drobnym założeniu, które przyjmie
    większość użytkowników po tym jak już podadzą przy zakładaniu konta swój
    email i numer telefonu komórkowego: że portal sam z siebie da im znać o
    nadejściu pisma z urzędu.

    Otóż domyślnie tego nie zrobi -- trzeba to dopiero samemu należy włączyć. W
    przypadku...
    "

    http://niusy.pl/9ll

  • 2. Data: 2015-11-03 22:00:38
    Temat: Re: ePuap a powiadomienia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Otóż domyślnie tego nie zrobi -- trzeba to dopiero samemu należy włączyć.

    Debilizm tffurcuuufff?

  • 3. Data: 2015-11-04 21:18:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 20:52:39 +0100, re napisał(a):

> [...]
    > do potwierdzeń będzie wymagał kanału SMS. No ale właśnie ... powiadomienia o

    Od jakiegoś czasu jest ePUAP2, tam już najwyraźniej nie ma takiej opcji.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2015-11-06 02:00:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "BorysPogoreło"

> [...]
    > przyjściu:

    Od jakiegoś czasu jest ePUAP2, tam już najwyraźniej nie ma takiej opcji.
    ---
    No właśnie. To ta awizacja ePuap'em niczym nie różni się od awizacji Inpost,
    który nigdy nie dostarcza powtórnego awiza oraz odmawia wydania
    korespondencji.

  • 5. Data: 2015-11-06 09:43:47
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 02:01:12 UTC+1 użytkownik re napisał:
> [...]
    > No właśnie. To ta awizacja ePuap'em niczym nie różni się od awizacji Inpost,
    > który nigdy nie dostarcza powtórnego awiza oraz odmawia wydania
    Ja myślę, że tu chodzi o kasę - operatorzy telekomów chcą za dużo
    za te smsy.

    Jak używałem kiedyś MS Oldtłuka to on miał powiadomienia o nowej poczcie,
    było takie bim-bom i chmurka w systreju.

    Andrzej.

  • 6. Data: 2015-11-07 15:53:44
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

> [...]
    > korespondencji.
    Ja myślę, że tu chodzi o kasę - operatorzy telekomów chcą za dużo
    Przecież nie przychodzą emaile a nie SMS

    Jak używałem kiedyś MS Oldtłuka to on miał powiadomienia o nowej poczcie,
    było takie bim-bom i chmurka w systreju.
    ---
    Co to ma wspólnego z brakiem powiadamiania w ePuap ?

  • 7. Data: 2015-11-09 09:29:13
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 15:56:01 UTC+1 użytkownik re napisał:
> [...]
    > było takie bim-bom i chmurka w systreju.
    > ---
    > Co to ma wspólnego z brakiem powiadamiania w ePuap ?

    No to ja czegoś nie rozumiem.
    Pewnie dlatego, że na razie nie korzystam z ePUAP.

    Jak wyczytałem to w ePUAP podaje się swój adres email,
    na który mają przychodzić pisma urzędowe za POŚREDNICTWEM tego ePUAP.
    I teraz piszesz, że chciałbyś być powiadamiany o tych urzędowych
    przesyłkach.

    Przecież one (ja tak zrozumiałem) przychodzą na twoją
    wskazaną skrzynkę i to twoja blaszka sprawdzać czy z ePUAP przyszło
    jakieś pismo. Jak zrozumiałem to chciałbyś nie zaglądając do swojej
    skrzynki otrzymywać z ePUAP sesemesy na telefon, że właśnie coś ci wysłali
    na skrzynkę. Jeśli oni mieliby wysyłać te esemesy to to byłby ich koszt.

    Nawet jeśli to konto byłoby w ePUAP to to nadal twoja blaszka sprawdzać
    tą skrzynkę, bo to obywatelski obowiązek, nie sprawdzasz - dostajesz po dupie.
    Logiczne?

    ePUAP to nie Poczta Polska posługująca się papierkami w postaci aviz.

    Jak ktoś już korzysta z ePUAP to niech może opisze jak praktycznie
    od strony użytkownika to działa. Wszyscy będziemy bardzo wdzięczni
    tej osobie.

    Andrzej.

  • 8. Data: 2015-11-09 09:31:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 09:29, n...@t...net.pl pisze:
> [...]
    > Logiczne?
    >
    > ePUAP to nie Poczta Polska posługująca się papierkami w postaci aviz.

    Propozycja równie sensowna, jak ta, aby o sprawach informować przez
    telefon, ale to nie urząd dzwoni, tylko obywatel musi co tydzień dzwonić
    pod jakiś numer.

    Awiza to jakaś niezbadana technologia, aby nie można było tego
    zaimplementować? Minimum to awizo na mail, ale czemu i nie sms?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-11-09 09:51:51
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 09:31:41 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Propozycja równie sensowna, jak ta, aby o sprawach informować przez
    > telefon, ale to nie urząd dzwoni, tylko obywatel musi co tydzień dzwonić
    > pod jakiś numer.

    No właśnie - TO NIE TELEFON I NIE LIST!
    Komunikacja elektroniczna to nowoczesny dialog na odległość.
    Jedynym problemem jest wiarygodność stron, co załatwia system
    certyfikatów.

    > Awiza to jakaś niezbadana technologia, aby nie można było tego
    > zaimplementować? Minimum to awizo na mail, ale czemu i nie sms?

    Bo awiza są nie ekonomiczne, w obecnych czasach przestarzałe, zbędne.

    Bo odbieranie emejli ma już charakter NATURALNOŚCI, czegoś tak oczywistego
    jak sranie.

    Andrzej.

  • 10. Data: 2015-11-09 10:00:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 09:51, n...@t...net.pl pisze:

    > No właśnie - TO NIE TELEFON I NIE LIST!
    > Komunikacja elektroniczna to nowoczesny dialog na odległość.

    I temu nowoczesnemu dialogowi wadzi, aby wysłać maila lub smsa jak ktoś
    ma do kogoś sprawę?

    > Bo awiza są nie ekonomiczne, w obecnych czasach przestarzałe, zbędne.
    >
    > Bo odbieranie emejli ma już charakter NATURALNOŚCI, czegoś tak oczywistego
    > jak sranie.

    Ale to ty nie chcesz wysyłać powiadomień na maila, tylko się ludki mają
    logować co tydzień.

    --
    Liwiusz