  • 11. Data: 2015-11-09 10:05:51
    Temat: Re: ePuap a powiadomienia
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 10:00:44 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Ale to ty nie chcesz wysyłać powiadomień na maila, tylko się ludki mają
    > logować co tydzień.

    Ale kluczyk od skrzynki Poczty Polskiej masz - otwierasz, sprawdzasz?
    Nie widzę różnicy w systemie a jedynie to, że elektronika jest wygodniejsza.

    Andrzej.

  • 12. Data: 2015-11-09 10:08:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-09 o 10:05, n...@t...net.pl pisze:

    > Ale kluczyk od skrzynki Poczty Polskiej masz - otwierasz, sprawdzasz?
    > Nie widzę różnicy w systemie a jedynie to, że elektronika jest wygodniejsza.

    I analogią do tego jest sprawdzanie na poczcie email, czy nie ma
    e-awiza. Nie chodzę co tydzień do gminy i nie pytam się, czy ktoś czegoś
    ode mnie nie chce.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-11-09 10:43:06
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-11-09 o 10:05, n...@t...net.pl pisze:
    > Ale kluczyk od skrzynki Poczty Polskiej masz - otwierasz, sprawdzasz?
    > Nie widzę różnicy w systemie a jedynie to, że elektronika jest wygodniejsza.
    Różnica polega na tym, że papierowe awizo dostajesz do jednej skrzynki
    pocztowej. Powiadomienia elektroniczne też powinieneś dostawać na jakąś
    jedną skrzynkę, dlatego możliwość podania maila, czy numeru telefonu, na
    który dostaniesz SMS o przyjściu informacji jest sprawą kluczową.
    Wyobraź sobie, że określone urzędy, czy instytucje instalują Ci w domu
    fefnaście klasycznych skrzynek, do których wrzucają swoje awiza, a Ty
    pracowicie "pracujesz" sobie codziennie kluczykami, sprawdzając
    wszystkie po kolei.

    Maciek

  • 14. Data: 2015-11-09 10:51:22
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 10:09:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > I analogią do tego jest sprawdzanie na poczcie email, czy nie ma
    > e-awiza. Nie chodzę co tydzień do gminy i nie pytam się, czy ktoś czegoś
    > ode mnie nie chce.

    Ale w emailu nie jest żadne awizo tylko treść pisma urzędowego:

    Sąd okręgowy XII wydział
    adres

    ...rozprawa odbędzie się w dniu... w sali... godz...

    Avizo jest już niepotrzebne, bo zanim przeczytasz musisz
    potwierdzić odbiór przesyłki.
    Po potwierdzeniu wyświetla się ww. treść.

    Andrzej.

  • 15. Data: 2015-11-09 10:54:53
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2015 10:42:54 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > fefnaście klasycznych skrzynek, do których wrzucają swoje awiza, a Ty
    > pracowicie "pracujesz" sobie codziennie kluczykami, sprawdzając

    Dlatego ePUAP jest jedynym miejscem do korespondencji urzędowej,
    nie podajesz tam dziesięciu skrzynek tylko jedną, zupełnie jak tą
    na klatce schodowej a list i tak musisz otworzyć aby przeczytać.

    Andrzej.

  • 16. Data: 2015-11-09 14:36:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    n...@t...net.pl wrote:
    > Ale kluczyk od skrzynki Poczty Polskiej masz - otwierasz, sprawdzasz?

    I właśnie wolałbym, żeby to skrzynka do mnie zadzwonila/ wysłała emaila
    jesli ktoś coś do niej wrzucił zamiast zaklądać do niej codziennie.

    Wszak chcemy iść z postępem.

  • 17. Data: 2015-11-09 19:53:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-11-09 o 10:54, n...@t...net.pl pisze:
    > Dlatego ePUAP jest jedynym miejscem do korespondencji urzędowej,
    > nie podajesz tam dziesięciu skrzynek tylko jedną, zupełnie jak tą
    > na klatce schodowej a list i tak musisz otworzyć aby przeczytać.
    Tak, oczywiście. Chyba, że korespondujesz jeszcze z ZUS, albo urzędem,
    gdzie ePuap jest wdrożony tylko teoretycznie itp itd.

    Maciek

  • 18. Data: 2015-11-09 21:02:16
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

    > Ja myślę, że tu chodzi o kasę - operatorzy telekomów chcą za dużo
    > za te smsy.
    > ---
    > Przecież nie przychodzą emaile a nie SMS
    >

    > Jak używałem kiedyś MS Oldtłuka to on miał powiadomienia o nowej poczcie,
    > było takie bim-bom i chmurka w systreju.
    > ---
    > Co to ma wspólnego z brakiem powiadamiania w ePuap ?

    No to ja czegoś nie rozumiem.
    Pewnie dlatego, że na razie nie korzystam z ePUAP.

    Jak wyczytałem to w ePUAP podaje się swój adres email,
    na który mają przychodzić pisma urzędowe za POŚREDNICTWEM tego ePUAP.
    I teraz piszesz, że chciałbyś być powiadamiany o tych urzędowych
    przesyłkach.
    ---
    Nie, ePuap jest niezależnym systemem wymiany dokumentów podobnym do poczty
    elektronicznej SMTP współpracującym z nim tylko w zakresie potwierdzania
    operacji ale bez przekazywania tych dokumentów i wygląda, że aktualnie także
    bez informowania o ich otrzymaniu.

    Przecież one (ja tak zrozumiałem) przychodzą na twoją
    wskazaną skrzynkę i to twoja blaszka sprawdzać czy z ePUAP przyszło
    jakieś pismo. Jak zrozumiałem to chciałbyś nie zaglądając do swojej
    skrzynki otrzymywać z ePUAP sesemesy na telefon, że właśnie coś ci wysłali
    na skrzynkę. Jeśli oni mieliby wysyłać te esemesy to to byłby ich koszt.
    ---
    Nie, chodziło o to, że ja chcę otrzymywać POTWIERDZENIA operacji tak jak
    dotychczas, czyli za pomocą poczty elektronicznej a dowiedziałem się, że od
    nowego roku musiałbym zacząć korzystać z "kanału SMS" co z mojego punktu
    widzenia jest zupełnie idiotyczne bo do powiadomień są takie otwarte
    standardy komunikacyjne jak XMPP a nie zamknięte SMS. A przede wszystkim to
    ja chcę otrzymywać POWIADOMIENIA o pojawieniu się dokumentów, czyli
    elektroniczne AWIZA.

    Nawet jeśli to konto byłoby w ePUAP to to nadal twoja blaszka sprawdzać
    tą skrzynkę, bo to obywatelski obowiązek, nie sprawdzasz - dostajesz po
    dupie.
    Logiczne?

    ePUAP to nie Poczta Polska posługująca się papierkami w postaci aviz.
    ---
    No i widzisz, wypowiadasz się na temat ePuap mimo, że sam stwierdziłeś, że z
    niego nie korzystasz. Nie rozumiesz też kwestii awizacji. Awizacja to prawny
    wymóg doręczenia zastępczego a nie papierek PP czy innego operatora
    pocztowego. Dlatego fakt, że ePuap nie dostarcza awiz czyni ten system
    kompletnie bezużytecznym do dostarczania korespondencji sądowej podobnie jak
    fakt permanentnego niedoręczania powtórnego awiza przez Inpost zdarzającego
    się także PP albo nieczytelnych awiz PP które pierwsze nie różni się od
    drugiego.

  • 19. Data: 2015-11-09 21:10:39
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

    > telefon, ale to nie urząd dzwoni, tylko obywatel musi co tydzień dzwonić
    > pod jakiś numer.

    No właśnie - TO NIE TELEFON I NIE LIST!
    Komunikacja elektroniczna to nowoczesny dialog na odległość.
    Jedynym problemem jest wiarygodność stron, co załatwia system
    certyfikatów.
    ---
    ePuap jest oparty o profile zaufane a nie certyfikaty.

    > Awiza to jakaś niezbadana technologia, aby nie można było tego
    > zaimplementować? Minimum to awizo na mail, ale czemu i nie sms?

    Bo awiza są nie ekonomiczne, w obecnych czasach przestarzałe, zbędne.
    ---
    Awizo to INFORMACJA o nadejściu przesyłki pocztowej. System pocztowy, który
    nie dostarcza przesyłki do twojej skrzynki musi jakoś poinformować Cię o
    tym, że nadeszła abyś dostał szansę odebrania jej. Taki ePuap właśnie nie
    dostarcza przesyłki ale nie dostarcza również awiza więc nie nadaje się
    kompletnie do niczego.

  • 20. Data: 2015-11-09 21:13:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

> [...]

    Avizo jest już niepotrzebne, bo zanim przeczytasz musisz
    potwierdzić odbiór przesyłki.
    Po potwierdzeniu wyświetla się ww. treść.
    Ale ePuap NIE jest emailem, więc musi jakoś informować (czytaj AWIZOWAĆ) o
    pojawieniu się przesyłki byś ją mógł dopiero tak odebrać jak piszesz.