  • 1. Data: 2015-11-04 18:19:35
    Temat: ebooki
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jak zabezpieczyć się przed kradzieżą ebooków ze strony www?

    myślałem, żeby wysyłać jakiś kod na adres który trzeba wpisywać w
    przelewie, ale wszystko dupa... można podrobić...

    czy ja mam prawo żądać skanu dowodu osobistego?

  • 2. Data: 2015-11-04 18:38:13
    Temat: Re: ebooki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > jak zabezpieczyć się przed kradzieżą ebooków ze stronywww?

    Jedyny mi znany skuteczny, to ich nie publikować :-) Jeśli ktokolwiek
    będzie mógł pobrać, to może zwielokrotnić.

    > myślałem, żeby wysyłać jakiś kod na adres który trzeba wpisywać w
    > przelewie, ale wszystko dupa... można podrobić...

    Jeśli sprzedaż nie jest wielka, to możesz zablokować edycję, a w
    egzemplarzu umieścić informację, która określi, dla kogo jest. W stopce.
    W nagłówku. Jako znak wodny. Nie zabezpieczy to przed zwielokrotnieniem,
    ale pozwoli ujawnić sprawcę. Takie zabezpieczenia są możliwe w pliku
    WORD albo w pdf. Być może inne też, ale nie umiem.

    > czy ja mam prawo żądać skanu dowodu osobistego?

    Oczywiście, ale nie każdy Ci go musi wysłać, a jak wyśle, to nie musi
    być jego. No i przetwarzasz dane osobowe.

  • 3. Data: 2015-11-05 09:06:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-04 18:38, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > ale pozwoli ujawnić sprawcę. Takie zabezpieczenia są możliwe w pliku
    > WORD albo w pdf. Być może inne też, ale nie umiem.

    Da się, ale da się te zabezpieczenia też zdjąć... Dodatkowo wydawanie
    e-booka w PDF-ie to nie najlepszy pomysł. Jeśli nie ma się przełomowej
    treści, to inne formaty niż odmiany e-pubu i mobi to pomyłka.
    Teoretycznie można je zabezpieczyć dzięki DRM, ale to też jest do
    zdjęcia, dodatkowo - w Polsce się nie sprzeda - chyba już nie ma
    księgarni w Polsce sprzedających książki z tym zabezpieczeniem.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl/art/promocja-ebookow,28.html

  • 4. Data: 2015-11-05 09:11:39
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > zwielokrotnieniem, ale pozwoli ujawnić sprawcę. Takie zabezpieczenia
    > są możliwe w pliku WORD albo w pdf. Być może inne też, ale nie umiem.

    A jak to zabezpieczy przed konwersją z jednego formatu na inny?
    [patrz "Calibre" na Linuksa]

    --
    A. Filip
    Zrób dziś, co masz zrobić jutro. (Przysłowie polskie)

  • 5. Data: 2015-11-05 10:53:54
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 4 listopada 2015 18:38:28 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > ale pozwoli ujawnić sprawcę. Takie zabezpieczenia są możliwe w pliku
    > WORD albo w pdf. Być może inne też, ale nie umiem.

    Nie da się skutecznie zabezpieczyć przed powielaniem czegoś co można
    przeczytać/wysłuchać/obejrzeć na www i nie tylko.

    Andrzej.

  • 6. Data: 2015-11-05 17:11:28
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    tu chodzi bardziej o pozyskanie jakichś danych identyfikacyjnych
    kupującego...

  • 7. Data: 2015-11-06 09:49:28
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 17:11:30 UTC+1 użytkownik platformowe głupki
    napisał:
    > tu chodzi bardziej o pozyskanie jakichś danych identyfikacyjnych
    > kupującego...

    No ale co dadzą ci dane, przecież w księgarni też kupuje się książki
    bez danych identyfikacyjnych. W jakim celu chcesz wiedzieć kto kupił
    twojego ebkuka.

    Andrzej.

  • 8. Data: 2015-11-06 10:14:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-06 o 09:49, n...@t...net.pl pisze:

    > No ale co dadzą ci dane, przecież w księgarni też kupuje się książki
    > bez danych identyfikacyjnych. W jakim celu chcesz wiedzieć kto kupił
    > twojego ebkuka.

    Aby wiedzieć kto z 1 egzemplarza ebooka nagle zrobił milion egzemplarzy.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-11-06 10:35:22
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 6 listopada 2015 10:14:49 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Aby wiedzieć kto z 1 egzemplarza ebooka nagle zrobił milion egzemplarzy.

    Na allegro mają dane osobowe sprzedawcy/kupującego, a więc można.
    Co nie znaczy, że ktoś inny nie może zrobić kopii i nią handlować.
    Kupujący jest czysty, bo to nie on handluje.

    Andrzej.

  • 10. Data: 2015-11-06 10:41:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-06 09:49, n...@t...net.pl pisze:

    > No ale co dadzą ci dane, przecież w księgarni też kupuje się książki
    > bez danych identyfikacyjnych. W jakim celu chcesz wiedzieć kto kupił
    > twojego ebkuka.

    W księgarni podajesz dane identyfikacyjne - np adres e-mail. Na
    podstawie tego są generowane dla ciebie książki. Zazwyczaj tego nie
    widać, bo odbywa się to od razu, jednak jak jest jakaś większa promocja,
    to książki widać że generują się dłużej, czasami i kilkanaście minut
    trzeba poczekać...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl