  • 1. Data: 2015-11-02 16:56:25
    Temat: Gwarancja, tym razem na mieszkanie
    Od: Tero <t...@o...pl>

    Nowe mieszkanie kupione od dewelopera, zostało zalane w wyniku wady
    dachu, deweloper wskazuje na podwykonawcę który wykonywał dach.
    Podwykonawca ubezpieczony ale z udziałem własnym w rezultacie czego
    odszkodowanie wynosi tyle co koszt pędzla.

    Czy tutaj też obowiązuje towar niezgodny z umową? i mogę żądać od
    dewelopera odszkodowania? nie minęło 6 miesięcy od daty sprzedaży....

  • 2. Data: 2015-11-02 18:07:03
    Temat: Re: Gwarancja, tym razem na mieszkanie
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 02 lis 2015 o 16:56, Tero pisze:
> [...]
    > Podwykonawca ubezpieczony ale z udziałem własnym w rezultacie czego
    > odszkodowanie wynosi tyle co koszt pędzla.

    A co Cię ma interesować czy to był podwykonawca czy pan Kaziu? Ty
    kupiłeś od dewelopera i to on odpowiada za jakość.

    > Czy tutaj też obowiązuje towar niezgodny z umową? i mogę żądać od
    > dewelopera odszkodowania? nie minęło 6 miesięcy od daty sprzedaży....

    Nie obowiązuje towar niezgodny z umową (bo już tego mechanizmu nie ma od
    prawie roku, ale to szczegół). Obowiązuje rękojmia z Kodeksu cywilnego -
    właściwie to to samo co niezgodność towaru z umową.

    Jeżeli nie ma wątpliwości, że to wada dachu spowodowała zalanie, a nie
    np. działanie człowieka, to deweloper ponosi odpowiedzialność. Jak
    nawalił podwykonawca dewelopera, to ewentualnie później sobie to
    rozliczą między sobą, ale Ty możesz żądać odszkodowania wprost od
    dewelopera.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2015-11-02 18:56:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-02 o 16:56, Tero pisze:
> [...]
    > Podwykonawca ubezpieczony ale z udziałem własnym w rezultacie czego
    > odszkodowanie wynosi tyle co koszt pędzla.

    Udział własny dotyczy ubezpieczenia, różnicę pokrywa zawiniony wadzie ze
    swoich własnych środków.

  • 4. Data: 2015-11-03 08:54:54
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    To jest trochę skomplikowane, bo zalanie nastąpiło w wyniku jak piszesz wady
    w części wspólnej nieruchomości, właściwie to powinieneś pozwać wspólnotę
    mieszkaniową, a wspólnota powinna dochodzić regresu od dewelopera, co też
    samo w sobie nie jest proste (bez przelewu roszczeń z właścicieli na
    wspólnotę).
    Czy wspólnota jest ubezpieczona?
    I niech sobie ubezpieczyciele dochodzą regresu sami od siebie.
    Powiadom kogo się da na piśmie (z potwierdzeniem odbioru lub poleconym),
    żeby Ci jakieś terminy zgłoszenia szkody nie minęły.

    -----