  • 21. Data: 2023-04-05 19:42:22
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2023 o 18:56, Shrek pisze:
> [...]
    > zidentyfikował żula jako jego - i to w momencje gdy już prokuratura
    > przeprosiła za pomyłkę. Więc wcale mi czytając ciebie nie jest trudno
    > wyobrazić sobie policjanta, cho choćby skały stały jechał tym co jest w
    > numerku, bo przecież policjant nichuja się nie przyzna że on lub policja
    > się pomylili. Prawdę mówiąc obstawiam, że tak właśnie będzie - przypomnę
    > - ty nie potrafisz się od lat przyznać, że AED używa się jak pikawa
    > jeszcze pracuje, a jak już stanie to nic nie da. I prędzej kupę kamieni
    > z pola zjesz niż przyznasz się że się mylisz:P A typowy kulson jest typowy.

    Spróbuj zrozumieć, ze przyznanie się, lub nie przez policjanta jest
    absolutnie bez znaczenia. W protokole jest opisane, jak ustalono
    tożsamość. Trzeba to sprawdzić i sprawdzić, czy był to sposób odpowiedni
    oraz czy w tym konkretnym wypadku mógł doprowadzić do złej
    identyfikacji. Na koniec zastanowić się na przyszłość, co zrobić, by w
    przyszłości nie mógł się powtórzyć.

    > A niezależnie od tego ustawa mówi, że wpisuje się to na co są
    > uzasadnione przesłanki a nie cokolwiek - co zasadniczo kończy temat.

    Ale wybiera się jedną z możliwości, a nie wszystkie. A jest masa
    sytuacji, w których formalnie kilka przepisów pasuje.

> [...]
    > nijak nie ma do tego przesłanek a ty to popierasz, jak również systuację
    > odwrotną - gdzie są dość odczywistne przesłanki a zarzutów się nie
    > stawia. Modus operandi jest takie że jak trzeba wziąć się za
    > rzeczywistego przestępca (albo nawet "wykroczyciela") stojącego
    > niewysoko w drabince poważności czynu, ale za to upiardliwego dla
    > obywatela, to na chuju staniecie, żeby nic nie zrobić - to samo dotyczy
    > tego jak sprawa dotyczy waszych kumpli. Natomiast jak macie dokuczyć
    > zwykłemu obywatelowi to nagle okazuje się że się da wszcząć postępowanie.

    Spróbuj ogarnąć - wiem, to bedzie trudne - że masz tu na tych dwóch
    końcach dwóch obywateli. Policjant musi obiektywnie działać na korzyść
    obydwu. Podejście, że uznajemy, ze racje ma zawiadamiający, boi głośniej
    krzyczy jest złym pomysłem.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2023-04-05 19:51:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Spróbuj zrozumieć, ze przyznanie się, lub nie przez policjanta jest
    > absolutnie bez znaczenia. W protokole jest opisane, jak ustalono
    > tożsamość.

    Spróbuj zrozumieć, ze przyznanie się, lub nie przez obywatela jest
    absolutnie bez znaczenia. W protokole jest opisane, jaki numerek z kk/kw
    mu przypiasano i w tym kierunku będzie się toczyć postępowanie -
    zwłaszcza jak z jakiegoś powodu zmieni się prowadzący - będzie wierzył
    numerkom w papierach czy zapewnieniom obywatela że to absolutnie bez sensu?

    > Ale wybiera się jedną z możliwości, a nie wszystkie. A jest masa
    > sytuacji, w których formalnie kilka przepisów pasuje.

    Mówimy o sytuacji w której żaden numerek nie pasuje, bo nie ma
    przesłanek a ty postulujesz wpisanie jakiegokolwiek "żeby zacząć a potem
    się potem zmieni albo umorzy - niech się inni martwią"

    > Spróbuj ogarnąć - wiem, to bedzie trudne - że masz tu na tych dwóch
    > końcach dwóch obywateli.

    A nawet trzech - kulson to też obywatel.

    > Podejście, że uznajemy, ze racje ma zawiadamiający, boi głośniej
    > krzyczy jest złym pomysłem.

    Dlatego najlepiej go spławić, bo jak jak nie przyprowadził rzeszy
    współoszukanych to się nie liczy - nie ma przesłanek - tak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-04-05 20:08:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2023 o 19:51, Shrek pisze:

> [...]
    > numerkom w papierach czy zapewnieniom obywatela że to absolutnie bez sensu?

    Mnie do tego przekonujesz? Taż od początku Ci pisze, że znaczenie ma sam
    fakt przedstawienia zarzutu. To, czy się przyzna niewielki. Jeśli
    zacznie wyjaśniać i powie o rzeczach, o których wie tylko sprawca, no to
    już zaczyna mieć to znaczenie - bo skąd wiedział? Natomiast w prostych
    sprawach, gdzie wina jest oczywista, a sprawca się przyznaje i poddaje
    dobrowolne karze wszystkim upraszcza to życie. Bo postępowanie, to też
    dolegliwość dla podejrzanego.

    > Mówimy o sytuacji w której żaden numerek nie pasuje, bo nie ma
    > przesłanek a ty postulujesz wpisanie jakiegokolwiek "żeby zacząć a potem
    > się potem zmieni albo umorzy - niech się inni martwią"

    Nigdy czegoś takiego nie postulowałem. To jest Twój wymysł, z którym
    ofiarnie walczysz.

    > A nawet trzech - kulson to też obywatel.

    Postaci mitycznych nie wliczamy.

    > Dlatego najlepiej go spławić, bo jak jak nie przyprowadził rzeszy
    > współoszukanych to się nie liczy - nie ma przesłanek - tak?

    Nikt nikogo nie spławia. Po prostu trzeba ocenić, czy są wystarczające
    przesłanki do tego, by uznać to za oszustwo. Przy czym nikt nie jest
    nieomylny i policjant może to źle ocenić. Są sprawy oczywiste i są
    takie, ze każda z tych decyzji jest dobra.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2023-04-06 07:15:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mnie do tego przekonujesz? Taż od początku Ci pisze, że znaczenie ma sam
    > fakt przedstawienia zarzutu.

    Ale nikogo nie interesuje twoje głębokie przekonanie a to co jest
    napisane w ustawie. A w ustawie jest napisane, że zarzuty stawia się
    jeśli są ku temu podstawy. Ty sobie wpiszesz cokolwiek, bo musisz
    numerek wpisać w druczek, bo zgubiłeś druczek od formularza w sprawie i
    został ci tylko przeciwko. Za tydzień spada ci na głowę rakieta
    ziemia-powietrze/rozjeżdza cię pociąg/zawieszają cię za pisanie głupot w
    dokumentacch/cokolwiek. Zostaje obywatel z zarzutami - z konkretnym
    numerkiem. Prawo mówi, że skoro takie zarzuty na postawione, to
    widocznie były ku temu podstawy. Obywatel udowadnia że nie jest
    wielbłądem, a kolejny kulson usiłuje mu to wmówić bo przecież tak jest w
    papierach.

    Skoro numerki i zarzuty nie mają znaczenia to zapewne nie miałbyś nic
    naprzeciwko gdyby postawić jakieś tobie? Przecież potem się zmieni albo
    umorzy. Może nawet pismaki nie wywąchajo i nie napiszo że policjantowi
    tomaszowi t. postawiono zarzuty nieumyślnego spowodowania śmierci
    jakiegoś dzieciaka... No chyba że ktoś z twoich znajomych podrzuci...

    > Nigdy czegoś takiego nie postulowałem. To jest Twój wymysł, z którym
    > ofiarnie walczysz.

    Oczywiście że postulowałeś.

    > Postaci mitycznych nie wliczamy.

    Niestety - kulsony w przeciwieństwie do krasnoludków istnieją naprawdę.
    No i krasnoludki są pożyteczne a kulsony nie.

    > Nikt nikogo nie spławia. Po prostu trzeba ocenić, czy są wystarczające
    > przesłanki do tego, by uznać to za oszustwo.

    Od tego to jest postępowanie - po to jesteście, żeby sprawdzić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2023-04-06 11:16:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 07:15, Shrek pisze:

> [...]
    > jeśli są ku temu podstawy. Ty sobie wpiszesz cokolwiek, bo musisz
    > numerek wpisać w druczek, bo zgubiłeś druczek od formularza w sprawie i

    Z kolei Ty tej ustawy po prostu nie rozumiesz, ale upierasz się. Przy
    czym nie chodzi o to, co ja piszę, bo oczywiście się mogę mylić. Ale
    zauważ, że tam na miejscu działał szereg profesjonalistów. na pewno
    decyzji o przedstawieniu zarzutu nie podejmuje posterunkowy z
    miesięcznym doświadczeniem. Oczywiście może się pomylić, bo nikt nie
    jest idealny, ale bardziej jestem skłonny jemu zaufać i zastanawiać się,
    czemu podjął tak, a nie inną decyzję, niż Tobie, czyli osobie, która ani
    nei widziała miejsca zdarzenia, ani nie zna ustaleń śledczych ani nie
    rozumie w ogóle prawa.

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2023-04-06 17:32:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z kolei Ty tej ustawy po prostu nie rozumiesz, ale upierasz się.

    To napisz w którym miejscu ustawa dopuszcza stawianie zarzutów co do
    których nie ma innych przesłanek niż wymaganie wpisana numerka w formularzu.

    > Ale
    > zauważ, że tam na miejscu działał szereg profesjonalistów. na pewno
    > decyzji o przedstawieniu zarzutu nie podejmuje posterunkowy z
    > miesięcznym doświadczeniem.

    Policjanci i zerokratorzu wielokrtonie dawali przykład swojego
    profesjonalizmu - podobnie jak ty na usenecie. Praktycznie wszytkie
    wasze wnioski o ukaranie związane z koronapierdolcem były odrzucane
    przez sądy po uprzednim dokonaniu masakracji wniosku. A naczelnym
    profesjonalistą jest wasz k.o.mendant co tak podstroił basy w głośniku
    że wyjebał dziurę w podłodze na k.o.medndzie głównej. Naprawdę chcesz
    dalej kontynyuować to pasmo profesjonalizmu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-04-06 20:07:29
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > Spokojnie mogę Ci opisać takie modus operandi, na które da się ułożyć
    > zarzut kilku różnych przestępstw. A przecież nikt nie bedzie stawiał
    > zarzutu, że albo oszukałeś (art. 286§1 kk), albo wyrządziłeś szkodę
    > majątkową (art. 303§1 kk), albo posłużył się sfałszowanym dokumentem
    > celem uzyskania korzyści majątkowej (art. 271§3 kk), gdy ktoś wystawił
    > fałszywą fakturę pro forma na sprzedawany przez ALLEGRO przedmiot i go
    > nie dostarczył. A ponieważ te transakcje są ubezpieczone, to jeszcze na
    > upartego dałoby się napisać zarzut 298§1 kk.

    Zawsze można poszukać roweru w majtach, bo przecież nie jest napisane,
    że zarzut musi być prawdziwy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 28. Data: 2023-04-06 20:53:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > W dniu 05.04.2023 o 19:51, Shrek pisze:
    >

    > Mnie do tego przekonujesz? Taż od początku Ci pisze, że znaczenie ma sam
    > fakt przedstawienia zarzutu.

    Od początku ci tłumaczymy, że nie tylko sam fakt przedstawienia zarzutu,
    ale zarzut ma być prawdziwy, a nie z dupy "bo się najwyżej zmieni".

    > Nigdy czegoś takiego nie postulowałem. To jest Twój wymysł, z którym
    > ofiarnie walczysz.

    Na twoje nieszczęście google ma lepszą pamięć niż ty.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 29. Data: 2023-04-06 21:24:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 20:53:20 +0200, Kviat wrote:

    > Od początku ci tłumaczymy, że nie tylko sam fakt przedstawienia zarzutu,
    > ale zarzut ma być prawdziwy, a nie z dupy "bo się najwyżej zmieni".

    Ale zarzuty sie zmieniają, w zaleznosci od wyników śledztwa.
    Ba - nawet sąd potrafi zmienic w trakcie procesu.

    Lepiej dopasowując do rzeczywistego czynu i zamiarów oskarzonego.

    Tylko jak rzeczywiscie pierwszy zarzut jest "z dupy", to kiepsko.
    Tzn w procedurze w zasadzie nic nie zmienia ..

    J.

  • 30. Data: 2023-04-06 21:27:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2023 o 21:24, J.F pisze:

    > Ale zarzuty sie zmieniają, w zaleznosci od wyników śledztwa.
    > Ba - nawet sąd potrafi zmienic w trakcie procesu.

    No a co sąd ma zrobić, jak numerek nichuja nie pasuje bo jest z dupu?
    Albo zmienić albo umorzyć.

    > Lepiej dopasowując do rzeczywistego czynu i zamiarów oskarzonego.

    Dokładnie - od początku ma być prawdziwy numerek a nie jakieś
    pierdolenie że "nie ma w sumie znaczenia więc weźmiemy sobie jakiś żeby
    zacząć postępwanie a najwyżej się zmieni albo umorzy"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!