  • 1. Data: 2004-07-20 09:23:45
    Temat: dłużnik we wspólnocie mieszk.
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Wspólnota mieszkaniowa (duża), 2 klatki schodowe, 17 mieszkań, 67%
    własnościowe - 33% gmina. Właściciel jednego z mieszkań nie płaci od

    czterech lat ani kosztów eksploatacji ani funduszu remontowego - za

    media zresztą też (opłaca zarządca - którym jest Z-ąd Bud. Mieszk.).

    Chcemy skierować sprawę do sądu, ale z dwojga członków zarządu jeden

    będący sąsiadem dłużnika nie chce podpisać pełnomocnictwa procesowego.

    W świetle tego podjęliśmy uchwałę o skierowaniu sprawy na drogę sądową

    ale udało się uzyskać większość tylko głosami gminy, ponieważ wszyscy
    sąsiedzi dłużnika nie chcą zająć stanowiska. Uchwała jest ważna ale radca
    prawny zarządcy

    stwierdził , że nie może podjąć kroków procesowych bez podpisu obu członków

    zarządu na pełnomocnictwie procesowym, bo głosy (udział) gminy niema
    znaczenia.

    W świetle tego uchwała pozostaje martwa, dłużnik się śmieje ( w ciągu
    ostatnich paru lat składał oświadczenia o spłacie długu, których nie
    realizował).

    Czy istnieje jakieś wyjście z sytuacji ?

    pozdrawiam dwaKa

  • 2. Data: 2004-07-20 09:27:22
    Temat: Re: dłużnik we wspólnocie mieszk.
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    dwaka pisze:

> [...]
    > ostatnich paru lat składał oświadczenia o spłacie długu, których nie
    > realizował).
    >
    > Czy istnieje jakieś wyjście z sytuacji ?

    Radykalnym wyjsciemjest zmienic zarzad...

    A ten sie smieje, kto sie smieje ostatni..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-20 10:18:23
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Radykalnym wyjsciem jest zmienic zarzad...
    A ten sie smieje, kto sie smieje ostatni..
    Boguslaw

    Niema możliwości zmiany zarządu na taki, który by zagwarantował skierowanie
    sprawy do sądu, bo sąsiedzi dłużnika są w przewadze (bez udziału gminy) i
    niechcą z nim "zadzierać'.
    Ostatnim śmiejącym się (narazie) jest dłużnik.
    dwaKa

  • 4. Data: 2004-07-20 10:25:03
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    dwaka pisze:

> [...]
    > udziału gminy) i niechcą z nim "zadzierać'.
    > Ostatnim śmiejącym się (narazie) jest dłużnik.

    Na razie....

    Nalezaloby pomyslec o wytoczeniu sprawy "wspolnocie",
    ze zle zarzadza majatkiem wspolnym.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-07-20 10:33:27
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    dwaka wyskrobał(a):
    > Wspólnota mieszkaniowa (duża), 2 klatki schodowe, 17 mieszkań, 67%
    > własnościowe - 33% gmina. Właściciel jednego z mieszkań nie płaci od

    To raczej mała ta wspólnota :)

> [...]
    > ostatnich paru lat składał oświadczenia o spłacie długu, których nie
    > realizował).
    >
    > Czy istnieje jakieś wyjście z sytuacji ?

    Zarząd jest od realizowania uchwał członków wspólnoty. Jeżeli wspólnota
    podjęła uchwałę zezwalającą (a może nawet obligującą zarząd) zarządowi na
    wytoczenie powództwa, to zarząd powinien wykonać taką uchwałę. Inaczej taki
    niechętny członek zarządu działa na szkodę wspólnoty i za to może zostać
    przez wspólnotę pociągnięty do odpowiedzialności prawnej. To on jest dla
    wspólnoty a nie wspólnota dla niego!

    --
    Bartek Gliniecki

  • 6. Data: 2004-07-20 11:48:14
    Temat: Odp: dłużnik we wspólnocie mieszk.
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Jak macie uchwałę zobowiązującą zarząd do wytoczenia powództwa, to musicie
    zadziałać przeciw zarządowi. Postraszcie złożeniem zawiadomienia o
    popełnieniu przestępstwa ( działanie na szkodę zarządzanej osoby prawnej ) i
    wytoczeniem powództwa cywilnego o odszkodowanie za szkodę wyrządzoną nie
    działaniem.

    A tak w ogóle to wydaje mi się, że zarządca jest uprawniony do wniesienia
    powództwa, czemu nie uderzycie do ZBM ?

    brett

  • 7. Data: 2004-07-20 12:37:24
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Użytkownik "brett" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > brett
    >Powyżej napisałem , że prawnik ZBM nie widzi możliwości podjęcia czynności
    prawnych bez otrzymania pełnomocnictwa procesowego, podpisanego przez obu
    członków zarządu ( z których jeden niechce podpisać). Pytanie które stawiam
    to czy w/w prawnik ma rację . t.zn. uchwała Wspólnoty nie jest istotna z
    uwagi na przesądzające o jej ważności udziały gminy ?
    dwaKa

  • 8. Data: 2004-07-21 09:35:49
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    dwaka pisze:

> [...]
    > stawiam to czy w/w prawnik ma rację . t.zn. uchwała Wspólnoty nie jest
    > istotna z uwagi na przesądzające o jej ważności udziały gminy ?

    Mowa jest o dwu roznych sprawach..

    O procesie przeciw czlonkowi wspolnoty o nieplacenie

    O procesie przeciw zarzadowi o nieprawidlowe prowadzenie spraw wspolnoty.

    Trudno w tym drugim przypadku wymagac od zarzadu, by podpisal
    "pelnomcnictwo"
    do reprezentowania "strony przeciwnej"

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-07-22 07:07:11
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

> [...]

    > Trudno w tym drugim przypadku wymagac od zarzadu, by podpisal
    "pelnomcnictwo" do reprezentowania "strony przeciwnej"

    Dlaczego przeciwnej, chodzi o pełnomocnictwo procesowe dla zarządcy celem
    ścigania dłużnika.
    dwaKa

  • 10. Data: 2004-07-22 08:30:02
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    dwaka pisze:

    [...]

> [...]
    > "pelnomcnictwo" do reprezentowania "strony przeciwnej"

    > Dlaczego przeciwnej, chodzi o pełnomocnictwo procesowe dla zarządcy celem

    Chodzi o wniesienie pozwu PRZECIW ZARZADOWI rze NIE CHE scigac dluznika.

    Boguslaw