  • 1. Data: 2004-07-20 07:03:41
    Temat: Wyzerowane rachunki.
    Od: "Witek L." <w...@s...pl>

    Witam,

    Sytuacja jest dziwna.
    Od 3-4 miesięcy dostaję rachunki za telefon od TP SA i na każdym z nich
    pod kwotą do zapłacenia jest napisane, że istnieje nadpłata z porzedniego
    miesiąca w kwocie dokładnie takiej na ile opiewa rachunek i suma sumarum
    do zapłaty jest zero złotych.
    Oczywiście nie dokonywałem żadnych nadpłat w poprzednich miesiącach.
    Cieszy mnie to ogromnie ten stan rzeczy, ale zaczynam się obawiać, czy po
    pewnym czasie TP SA powie, że zaszła jakaś pomyłka w ich systemi
    billingowym i każe mi zapłacić za wszystkie wyzerowane pomyłkowo faktury.
    Z jednej strony nie chcę nieuczciwie korzystać za darmo z usług TP SA, a z
    drugiej jak nie potrafią poprawnie zafakturować, to niech może wezmą się
    za coś innego......
    Proszę o komentarz, czy TP SA może ode mnie zażądać zapłaty za poprzednie
    faktury?
    Jeśli tak, to czy konieczna tu będzie jakaś podstawa prawna, czy wystarczy
    stwierdzenie, że błędnie działał system billingowy, choć dlaczego to ja
    mam ponosić tego konsekwencje.
    Pozdr.
    Witek

  • 2. Data: 2004-07-20 08:17:12
    Temat: Re: Wyzerowane rachunki.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Witek L." <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    Zarzucić Ci niepłacenia rachunków raczej nie mogą. W końcu sami twierdzą, że
    nic im winien nie jesteś. Obowiązku znać się na tym nie masz. Ale poprosić o
    zapłatę mają prawo aż do przedawnienia. Z tym, że bez odsetek karnych.

  • 3. Data: 2004-07-20 12:24:07
    Od: "adam" <a...@t...onet.pl>

    stworz konto np. w mbanku (bez oplat)
    przelewaj sobie na nie kwoty jakie powinny byc nalezne TPSA
    jesli nie upomna sie w ciagu 3 lat bedziesz mial na fajne wakacje ':)
    jak sie upomna bedziesz mial z czego splacic :( ale moze jakies procenty
    zostana na lody ;)

    pozdr.a

  • 4. Data: 2004-07-20 12:44:23
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    > Witam,

    > Proszę o komentarz, czy TP SA może ode mnie zażądać zapłaty za
    oczywiście, że może. świadczyli usługę, ty z usługi korzystałeś

> [...]
    wystarczy
    > stwierdzenie, że błędnie działał system billingowy, choć dlaczego

    wystarczy korekta ze względu na błąd - jeżeli nie negujesz ilości
    rozmów

    konsekwencji żadnych nie poniesiesz, bo też nie ma ku temu
    przesłanek.

    jak się zorientują, wyślą ci korektę i poproszą o zapłątę całości na
    raz.

    ty oczywiście zadzwonisz i stwierdzisz, że jednorazowo taaakiej kwoty
    nie wyasygnujesz
    więc proszisz o rozłożenie na raty, takie jak miały by być poprawne
    rachunki.
    oni stwierdzą, że OK i będą raty dopisywać do kolejnych rachunków.

    ćwiczyłem temat 3 miesiące temu

    pozdr
    Traaq

  • 5. Data: 2004-07-20 16:11:05
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Witek L." <w...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Sytuacja jest dziwna.

    Fakt, ja miałem tak, że zawsze mylili się na swoją korzyść... teraz
    próbuję to odkręcić i jest to straszliwie ciężka sprawa.
    [...]
    > Proszę o komentarz, czy TP SA może ode mnie zażądać zapłaty za
    poprzednie
    > faktury?

    Zapewne wystawią faktury korygujące...

> [...]
    wystarczy
    > stwierdzenie, że błędnie działał system billingowy, choć dlaczego to

    Bo tpsa jest monopolistą.

    Proponuję, żebyś już teraz spróbował się dodzwonić na 9393 i zacząć
    wyjaśniać sprawę.

    pozdrawiam
    Alek

  • 6. Data: 2004-07-22 10:02:20
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Witek L. said the following on 2004-07-20 09:03:

> [...]
    > miesiąca w kwocie dokładnie takiej na ile opiewa rachunek i suma sumarum

    Hmm.
    Bardzo dziwne. Może zrób coś takiego co ja: zadzwoń na 9393 i poproś o
    wyajśnienie skąd nadpłata i jeszcze o przysłenie stanu rozliczeń. ja po
    takim talefonie dostałem ładna tabelke zkiedy mi fakturę naliczyli a
    kiedy zapłaciłem.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl