  • 491. Data: 2022-09-22 01:40:42
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-21, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tym niemniej są to miesięcznice zwiazane z naglym zdarzeniem,
    > niemozliwym wczesniej do przewidzenia :-)
    > Za to nawet przy pierwszym to bym sie zastanowl nad celowoscia i
    > istotnoscią z punktu widzenia debaty publicznej.

    Ten inny termin debaty tez jest ciekawy. Kiedy to jest on celowy lub
    niecelowy? W zalezności jak to będzie się interpretować, moze być
    celowy, póki istnieje przedmiot debaty publicznej, czyli zasadniczo 10
    lat później równiez. Ale też nie mozna tego tak literalnie
    interpretować.

    > A w przypadku aborcji ... co to za debata, jak np TK wydal wyrok, co
    > wlasnie konczy wszelkie debaty. Protestowac trzeba bylo, jak wniosek
    > do TK zlozono, albo choc przed rozprawą :-)

    Debata nt. wyroku "TK".

    --
    Marcin

  • 492. Data: 2022-09-22 06:42:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jesli mamy sie opierać na tej definicji to w ogóle nie ma o czym
    > dyskutować vide moja odpowiedź Robertowi.

    Też tak mi się wydaje.

    > Skąd taki pomysł?

    Skoro ani zarejestrowane ani spontaniczne... to ustawa innych nie
    przewiduje.

    > Przy smoleńsku? Jest i nie jest. Część osób przychodzi bo ich spędzają i
    > podstawią autokar, część sama z siebie jak np. skojarzy, że dziś
    > rocznica.

    To że sam z siebie sobie przypomnisz nie tworzy od razu zgromadzenia
    spontanicznego. Jest jeszcze to "niemożliwe do przewidzenia" a do tego
    wystarczy spojrzeć w kalendarz.

    > No to j.w. O czym my tu w zasadzie dyskutujemy? :)

    O tym że "miesięcznica smoleńska" nie może być z definicji spontaniczna,
    bo jej powód nikogo nie ma prawa zaskoczyć;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 493. Data: 2022-09-22 06:44:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skoro nie odszedł na żądanie Policji, to jest uczestnikiem.

    Zwłaszcza jak policja (czemu dużą literą?) obstawiła dookoła i nie
    wypuszczała;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 494. Data: 2022-09-22 06:44:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sorry, ale widze więcej z tym wszystkim problemów niż korzyści.

    Przede wszystkim jest sprzeczne z bezwzględnie obowiązującym prawem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 495. Data: 2022-09-22 07:45:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > Rzuciłem propozycją. Moim zdaniem jest to ogarnięcia w stosunkowo prosty
    > pomysł. Zamiast wymyślać jakieś skomplikowane definicje zgromadzenia
    > dzielimy na takie zorganizowane i spontaniczne. Zorganizowane mają
    > organizatora, który odpowiada za szkody. Pozostałe organizatora nie mają.
    >
    > Jak Policja przyjeżdża, to ogłaszają przez megafony, ze zgromadzenie nie
    > ma organizatora, więc osoby nie mające zamiaru w nim uczestniczyć i
    > odpowiadać za szkody powinny sobie pójść. Pozostałe odpowiadają
    > solidarnie za szkody.

    ale dlaczego mają sobie pójść, przyszedłem dajmy na to do parku, to
    sobie siedzę na ławce, to, że jest jakieś zgromadzenie obok, może mi nie
    przeszkadzać. Czego się czepiasz ludzi którzy przyszli odpocząć?

    > Skoro nie odszedł na żądanie Policji, to jest uczestnikiem.

    A co to jest niewolnikiem, że ma latać, jak policja mu karze?
    Idiotyzm na potęgę - chyba mamy wolność poruszania się. Mamy też
    domniemanie niewinności? Ja wiem, w policji jest wiele osób uważających,
    ze powinno być domniemanie winy.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 496. Data: 2022-09-22 10:30:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Sep 2022 23:40:42 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > celowy, póki istnieje przedmiot debaty publicznej, czyli zasadniczo 10
    > lat później równiez. Ale też nie mozna tego tak literalnie

    Debata publiczna w sprawie "czy byl zamach" ciagle trwa :-)

    > Debata nt. wyroku "TK".

    Ale to nie byla debata na temat wyroku, tylko protest przeciwko
    wyrokowi :-)

    Chyba, zeby tak wyksztalcone na WOS kobitki, no i męscy obywatele tez,
    niesli transparenty "chcemy referendum w sprawie aborcji"

    J.

  • 497. Data: 2022-09-22 14:18:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Sep 2022 06:42:22 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > O tym że "miesięcznica smoleńska" nie może być z definicji spontaniczna,
    > bo jej powód nikogo nie ma prawa zaskoczyć;)

    Ale ma byc zaledwie "związana z takim wydarzeniem". Jest.

    J.

  • 498. Data: 2022-09-22 14:22:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 21 Sep 2022 17:37:44 +0200, Shrek wrote:

    > Jakim? Nie to, żebym nie dawał im prawa do gromadzenia się, ale raz że
    > jestem ciekawy jakie to niemożliwe do przewidzenia zdarzenie następuje
    > regularnie co miesiąc, a dwa żeby się zgromadzili jak muszą, ale nie
    > zamykali bez sensu kwartału miasta, gdzie nic się nie dzieje.

    Nie, nie - jest zwiazana z katastrofą samolotu, ktora to katastrofa
    byla niemozliwa wczesniej do przewidzenia.

    > To jest zawsze dyskusyjne, więc poszedłbym im na rękę - jak muszą, to
    > niech się gromadzą - ich prawo.

    Ustawa na razie jest jaka jest - wiec jaka "debata"?

    > Ale nie musi być sensowne (z punktu widzenia legislacji). Większość
    > prostestów prawa nie zmienia. Po prostu wyrażasz swoje poglądy.

    Ale to jest część owej "debaty publicznej".
    A tu juz po debacie :-)

    > Z czym niemożliwym do przewidzenia co miesiąc?;)

    Chodzi o pierwsze. Zauwaz, ze tylko zwiazek jest wymagany.

    J.

  • 499. Data: 2022-09-22 14:43:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Sep 2022 00:00:18 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > ma organizatora, więc osoby nie mające zamiaru w nim uczestniczyć i
    > odpowiadać za szkody powinny sobie pójść. Pozostałe odpowiadają

    Skoro przyszedlem spontanicznie, to zgromadzenie jest spontaniczne :-)

    A skoro jest spontaniczne, to kulson ogłasza bezprawnie.
    No chyba, ze wolisz takiego kulsona nazywac Policjantem, ale to juz
    twoj problem :-)

    Zreszta podsyłałem ci niedawno linka - wyglada na to, ze koledzy
    kulsoni wyciagneli troche lekcji w ostatnim czasie, i staraja
    sie dzialac lege artis.

    Ale czy żądanie bylo prawne?

    J.

  • 500. Data: 2022-09-22 15:35:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ale nie widzisz, że nie ma jasności co to jest to spontanicznie? A
    > ustawa nie mówi nic o organizatorze, więc kogo będziesz czynił
    > odpowiedzialnym? Nalezałoby zmienić ustawę, ale ponownie, będzie tu pole
    > do sporych nadużyć.

    Ależ właśnie proponuje zmianę w ustawie. Przecież od początku o tym
    piszę. Chodzi o to, by ktoś tam ogarniał bezpieczeństwo.

    > Sorry, ale widze więcej z tym wszystkim problemów niż korzyści.

    Teraz też doskonale nie jest. Powybijają Ci szyby. Ubezpieczenie tego
    często nie obejmuje (masz w polisie wyłączenia na manifestacje). Jak
    wyjdziesz i zaczniesz bronić, to zaraz z Ciebie "kontrmanifestanta" zrobią.

    --
    Robert Tomasik