  • 391. Data: 2022-09-12 13:10:18
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 11 Sep 2022 23:33:05 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mój pomysł dotyczy spontanicznych. Chodzi mi o to, by autorzy pomysłów
    > pokrywali straty i o nic więcej.

    Przy okazji: straty po Marszu Niepodległości w 2020 warszawski ratusz
    wycenił na kilkadziesiąt tysiaków. Ktoś z organizatorów zapłacił?

    W 2021 "Prace naprawcze, które poniósł Zarząd Dróg Miejskich, oszacowano na
    5,8 tys. zł, koszty oczyszczania poniesione przez Zarząd Oczyszczania
    Miasta na ok. 20 tys. zł. To łącznie 25,8 tys. zł. Dodatkowo koszt naprawy
    uszkodzonej stacji Veturillo został oszacowany przez operatora systemu na
    ok. 4 tys. zł"

    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,266871
    82,miasto-wyliczylo-straty-po-marszu-niepodleg-losci
    -czy-bedzie.html

    Ktoś wie, jak się skończyło?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 392. Data: 2022-09-12 17:18:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie ma MZ możliwości, aby coś takiego prawnie przeszło. Konstutucje
    > musiałbyś zmieniać.

    Brzydkie słowo na "k" to akurat pisiory maja w dupie. Nawet oficjalnie
    przyznali, że to słowo obraża pomnik parzystego bliźniaka.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 393. Data: 2022-09-12 17:22:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2022 o 11:42, Kviat pisze:

    > Twierdzisz, że ta akcja w kiblu na komisariacie nie była spontaniczna?
    > Oni to wcześniej zaplanowali?
    > No chyba nie...

    Masz 10,5/10. Ale piwa 10,5 nie tykaj bo to gówno:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 394. Data: 2022-09-12 17:22:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2022 o 13:10, Olin pisze:

    > https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,266871
    82,miasto-wyliczylo-straty-po-marszu-niepodleg-losci
    -czy-bedzie.html

    > Ktoś wie, jak się skończyło?

    Tanio...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 395. Data: 2022-09-13 21:39:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jak chcesz to zrobic przy czymś co wystąpiło spontanicznie? Rzucę na
    > fejsie hasło, hej, jest niedziela, spotkajmy się na rynku, a potem ktoś,
    > kogo nawet osobiście nie zapraszałem i w ogóle nie czytał tego
    > "wezwania" zarzyga witrynę z obrazem prezesa i ja mam za to odpowiadać?
    > Nie ma MZ możliwości, aby coś takiego prawnie przeszło. Konstutucje
    > musiałbyś zmieniać.
    >
    > Nb. przy niespontanicznych jest jakiś wymóg ubezp. OC?

    Marcin!

    Rzuciłem propozycją zmiany prawa. Obecnie nie ma takiej możliwości.
    Spotkałem się z tym, że "spontanicznie" wynajęto salę w Domu Kultury i
    tam spontanicznie ludzie się spotkali z mówcą. I nikt do organizacji
    tego się nie chciał przyznać. Po prostu oni się tam przypadkowo zeszli.
    Dlatego - wybacz - że w spontaniczność tych spotkań nie wierzę.

    Uważam, że powinna być możliwość dochodzenia roszczeń cywilnych, bo jak
    komuś powybijają szyby - nawet w jakże dziejowo ważnym interesie - to
    czemu on ma za to płacić. Zauważ na konstrukcje odpowiedzialności
    solidarnej. Uczestnik, czy uczestnicy mają zapłacić i sobie mogą
    dochodzić do tego, kto jest bardziej winien.

    Mnie chodzi o to, że mądrzy ludzie nie chodziliby na "spontaniczne"
    imprezy o podejrzanej proweniencji, zaś organizatorzy by starali się to
    ogarnąć, co organizują. Czemu nikt nie protestuje, że klub sportowy ma
    zapewnić bezpieczeństwo na stadionie?

    I nie pisz mi, ze tego nie da się zrobić. Za bezpieczeństwo pierwszej
    imprezy masowej byłem osobiście odpowiedzialny po oraz pierwszy w życiu
    w 1992 roku. Ponad tysiąc pijanych ludzi na płycie lotniska zostało
    ogarnięte - z tego co pamiętam - siłami około 30 osób. U nas w mieście
    dość regularnie odbywając się imprezy z 1000~3000 uczestnikami, które
    zabezpiecza ~30 osób - tyle że dowodzonych przez profesjonalistę, a i
    ochroniarze też nei są spod budki z piwem. I spokojnie to się ogarnia.

    Problemy - moim zdaniem - zaczynają się tam, gdzie organizatorzy z góry
    zakładają zamiar naruszenia prawa i zaczynają kombinować, jakby to
    zrobić, by za nic nie odpowiadać. Bo jeśli z jakiegoś powodu czegoś
    bezpiecznie zrobić się nie da, to nie powinno się tego po prostu robić i
    tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 396. Data: 2022-09-13 21:44:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Twierdzisz, że ta akcja w kiblu na komisariacie nie była spontaniczna?
    > Oni to wcześniej zaplanowali?
    > No chyba nie...

    Twierdzę, że na Komisariacie nie spotykają się spontanicznie. Przychodzą
    do służby.

    > No to może uznajmy, że spontanicznie, więc SOLIDARNIE wszyscy są
    > odpowiedzialni (a przynajmniej wszyscy z tego komisariatu).

    Spontanicznie mogli się zejść w ubikacji i słusznie chyba ścigani są
    wszyscy uczestnicy. Ale piszecie o ludziach w Komisariacie.

    --
    Robert Tomasik

  • 397. Data: 2022-09-13 21:46:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > ok. 4 tys. zł"
    > https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,266871
    82,miasto-wyliczylo-straty-po-marszu-niepodleg-losci

    Ja nie wiem, ale uważam, że powinni zostać pociągnięci do
    odpowiedzialności cywilnej. Na przyszłość wiedzieliby, ze jak coś się
    organizuje, to się powinno to robić tak, by było bezpiecznie. Oczywiście
    może zawsze się coś wymknąć spod kontroli, ale organizowanie czegoś, co
    z góry wiadomo, że się dobrze nie skończy jest nieodpowiedzialne.

    --
    Robert Tomasik

  • 398. Data: 2022-09-14 07:47:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.09.2022 o 21:39, Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > tego się nie chciał przyznać. Po prostu oni się tam przypadkowo zeszli.
    > Dlatego - wybacz - że w spontaniczność tych spotkań nie wierzę.

    spotkałem się z takimi, fakt nie były to aspekty polityczne, ale czemu
    nie. Trudniej jest wynająć w takich przypadkach salę w domu kultury, ale
    w jednym wypadku się udało - jedna z osób która przyszła - pracowała w
    takim domu i po prostu wiedziała o sali, która powinna być w tym czasie
    wolna.

> [...]
    > imprezy o podejrzanej proweniencji, zaś organizatorzy by starali się to
    > ogarnąć, co organizują. Czemu nikt nie protestuje, że klub sportowy ma

    spontaniczne - nie ma jako takiego organizatora...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 399. Data: 2022-09-14 07:52:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.09.2022 o 21:46, Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > może zawsze się coś wymknąć spod kontroli, ale organizowanie czegoś, co
    > z góry wiadomo, że się dobrze nie skończy jest nieodpowiedzialne.

    Ale kto tam był organizatorem? Problem w tym, że część zamieszek (pewnie
    nie wszystkie) były sprowokowane przez policję, dokładniej przez
    policyjnych "tajniaków", co było widać na kilku filmach. Zarówno słynna
    akcja pod Empikiem jak i akcja na dworcu - to burdy wszczęte przez
    dziarskich tajniaków policyjnych (chyba co najmniej jeden był rozpoznany
    później jako bijący kobiety na słynnej manifestacji przeciw ustaleniom
    nie do końca legalnie działającego TK)... Tak więc ten tego...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 400. Data: 2022-09-14 12:35:39
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Mnie chodzi o to, że mądrzy ludzie nie chodziliby na "spontaniczne"
    > imprezy o podejrzanej proweniencji, zaś organizatorzy by starali się to
    > ogarnąć, co organizują.

    A jak do władzy dorwą się faszyści, to o tym czy julki są głupie i ich
    protesty są o podejrzanej proweniencji ma decydować rząd, czy rządowa
    milicja?
    Jak wyobrażasz sobie zorganizowanie takiego protestu?
    "Kochany faszystowski rządzie, uprzejmie prosimy o pozwolenie na
    zorganizowanie protestu przeciwko faszystowskiemu rządowi"?

    > Czemu nikt nie protestuje, że klub sportowy ma
    > zapewnić bezpieczeństwo na stadionie?

    Zgadnij czym to się różni.

    > Problemy - moim zdaniem - zaczynają się tam, gdzie organizatorzy z góry
    > zakładają zamiar naruszenia prawa i zaczynają kombinować, jakby to
    > zrobić, by za nic nie odpowiadać.

    Nie. Problemy zaczynają się tam, gdy zła władza zaczyna kombinować,
    jakby to zrobić, by za nic nie odpowiadać i przy pomocy służb
    mundurowych, które zamiast służyć obywatelom służą tej władzy,
    spacyfikować pokojowy protest.

    > Bo jeśli z jakiegoś powodu czegoś
    > bezpiecznie zrobić się nie da, to nie powinno się tego po prostu robić i
    > tyle.

    Oczywiście, że powinno.
    Protestów w faszystowskich Niemczech "z jakiegoś powodu" (zgadnij z
    jakiego) nie dało się bezpiecznie robić. Z tego nijak nie wynika, że nie
    powinno się takich protestów robić. A wręcz przeciwnie.

    Ale wątpię, że zrozumiesz.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr