  • 1. Data: 2022-08-16 13:41:20
    Temat: Próba wyłudzenia?
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    Problem taki, że po wejściu na stronę BOK Netii widzę, ze mam NIEDOPŁATĘ.

    Po sprawdzeniu faktur i wyciągów bankowych okazuje się, że wszystko jest
    na bieżąco zapłacone.

    Panienka z infolinii tłumaczy, że tak być musi bo tak jest w systemie,
    że po wystawieniu faktury wyświetlany jest komunikat o niedopłacie,
    pomimo, że termin płatności jeszcze nie nadszedł.
    I zamiast powiedzieć, że ona jest niekompetentna lub nie wie, co zrobić,
    rzuciła słuchawką.

    To wprowadza w błąd i sugeruje uregulowanie należności niezwłocznie, co
    czasem może doprowadzić do tego, że daną fakturę zapłacę wielokrotnie.

    Czy takie działanie jest próbą wyłudzenia?

    Bo uważam, że informacja powinna zawierać ewentualnie numer faktury i
    termin do jej zapłacenia a nie od razu niedopłata.

    --
    Wiesiaczek - Z DC.
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 2. Data: 2022-08-16 14:03:35
    Temat: Re: Próba wyłudzenia?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Aug 2022 13:41:20 +0200, Wiesiaczek wrote:
> [...]
    > pomimo, że termin płatności jeszcze nie nadszedł.
    > I zamiast powiedzieć, że ona jest niekompetentna lub nie wie, co zrobić,

    Ale chyba poprawne - wystawili fakture, i klient ma saldo do
    uregulowania.

    > To wprowadza w błąd i sugeruje uregulowanie należności niezwłocznie, co
    > czasem może doprowadzić do tego, że daną fakturę zapłacę wielokrotnie.

    Jak zaplacisz, to juz niedoplaty nie bedzie.
    A jak zaplaciisz 2 razy, to bedzie nadplata :-)

    > Bo uważam, że informacja powinna zawierać ewentualnie numer faktury i
    > termin do jej zapłacenia a nie od razu niedopłata.

    A co - nie ma takiej informacji ?

    J.

  • 3. Data: 2022-08-16 15:01:36
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 16.08.2022 o 14:03, J.F pisze:

    > Ale chyba poprawne - wystawili fakture, i klient ma saldo do
    > uregulowania.

    Saldo do uregulowania ma zgodnie z terminem płatności, a nie z terminem
    wystawienia faktury. Do czasu terminu płatności nie ma jakichkolwiek
    zobowiązań i saldo zerowe.

    > Jak zaplacisz, to juz niedoplaty nie bedzie.
    > A jak zaplaciisz 2 razy, to bedzie nadplata :-)

    > A co - nie ma takiej informacji ?

    Owszem, ale nie w tym miejscu i nie o tym mowa.
    W tym miejscu jest nagabywanie o niezwłoczną zapłatę bez prawa do
    takiego żądania.

  • 4. Data: 2022-08-17 11:52:54
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Wiesiaczek pisze:

    > Saldo do uregulowania ma zgodnie z terminem płatności, a nie z terminem
    > wystawienia faktury. Do czasu terminu płatności nie ma jakichkolwiek
    > zobowiązań i saldo zerowe.

    Nie istnieje takie pojęcie "saldo do uregulowania". Saldo jest na
    konkretny czas/dzień/godzinę. Saldo w każdej jednostce czasu między
    wystawieniem faktury a jej spłatą jest (dla danej operacji) niezerowe.

    Inni operatorzy też tak mają :)

  • 5. Data: 2022-08-18 10:46:06
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 17.08.2022 o 11:52, Andrzej Kłos pisze:

> [...]
    > konkretny czas/dzień/godzinę. Saldo w każdej jednostce czasu między
    > wystawieniem faktury a jej spłatą jest (dla danej operacji) niezerowe.

    To może prościej: Czy po wystawieniu faktury z okresem płatności za
    tydzień, już dziś mam zadłużenie?

    Innych operatorów w to ne mieszaj, bo nie mają nic do rzeczy.

  • 6. Data: 2022-08-18 12:39:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 18 sierpnia 2022 o 10:46:08 UTC+2 Wiesiaczek napisał(a):

    > To może prościej: Czy po wystawieniu faktury z okresem płatności za
    > tydzień, już dziś mam zadłużenie?
    >
    > Innych operatorów w to ne mieszaj, bo nie mają nic do rzeczy.

    A niedopłata to zadłużenie?
    Dla ułatwienia - jak najbardziej.
    Po upływie terminu płatności zmienia się w "zadłużenie przeterminowane" (i już np.
    można
    zgłaszać wniosek o upadłość spółki z o.o.).

  • 7. Data: 2022-08-18 13:14:05
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > A niedopłata to zadłużenie?
    > Dla ułatwienia - jak najbardziej.

    Czyli jeśli ktoś wystawił fakturę za przyszłe świadczenia i przyszłym
    terminem płatności, to przed tym terminem staję się dłużnikiem?
    Można mnie już ścigać za niezapłaconą w przyszłości fakturę?
    No to nawet można mnie pozbawić zdolności kredytowej, czy tak?

  • 8. Data: 2022-08-18 13:46:54
    Od: n...@o...pl

    Wiesiaczek <c...@v...pl> napisał(-a):

    > Czyli jeśli ktoś wystawił fakturę za przyszłe świadczenia i przyszłym
    > terminem płatności, to przed tym terminem staję się dłużnikiem?

    Oczywiście.

    > Można mnie już ścigać za niezapłaconą w przyszłości fakturę?

    Nie.

    > No to nawet można mnie pozbawić zdolności kredytowej, czy tak?

    Nie.

    Ale sądząc po prokacapskich wypowiedziach, nie dasz rady tego zrozumieć.

  • 9. Data: 2022-08-18 14:38:45
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    olx przy wypełnianiu ogłoszenia wymaga naciśnięcia wielkiego
    podświetlanego przycisku REZYGNUJĘ dotyczącego płatnego promowania.

    Sprytne sztuczki psychotechniczne ;-)

  • 10. Data: 2022-08-18 14:41:27
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    na stronach gazowni czy elektrowni są duże banery o niezapłaconych
    fakturach i duży skrót do szybkiego zapłacenia.

    Żeby dowiedzieć się o terminie płatności tej przyszłej faktury musisz ją
    otworzyć ;-)