  • 1. Data: 2004-06-09 09:30:07
    Temat: czy można nie płacić OC samochodu w terminie ?
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Kończy się termin ubezpieczenia OC samochodu. Samochód jest zepsuty i stoi w
    garażu (nie jeździ). Czy można nie zapłacić w terminie OC tylko dopiero jak
    będzie naprawiony, np. z miesięcznym opóźnieniem.
    Czy może nie być ciągłości, jeśli nie to jakie sankcje karne z tego tytułu ?
    TH

  • 2. Data: 2004-06-09 10:15:43
    Temat: Re: czy można nie płacić OC samochodu w terminie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TH" <i...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie naprawiony, np. z miesięcznym opóźnieniem.
    > Czy może nie być ciągłości, jeśli nie to jakie sankcje karne z tego

    Upomni się fundusz ubezpieczeniowy. Jeśli sami znajdą to, możesz nawet
    zapłacić ponad 2.000 zł (chyba ostatnio 2.400 zł). Po za tym
    ubezpieczyciel nie przyjmie od Ciebie składki i tak będzie życzył sobie za
    ten okres niezapłacony. Jeśli będziesz się upierał, to dla zasady
    powiadomią fundusz.

  • 3. Data: 2004-06-09 10:27:25
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 9 Jun 2004 11:30:07 +0200, TH naskrobał(a):

> [...]
    > będzie naprawiony, np. z miesięcznym opóźnieniem.
    > Czy może nie być ciągłości, jeśli nie to jakie sankcje karne z tego tytułu ?

    niestety nie ma takiej możliwości. Kara ok. 2450 zł.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-06-09 11:01:46
    Od: Marek Wolski <u...@p...onet.pl>

    TH wrote:

> [...]
    > jak będzie naprawiony, np. z miesięcznym opóźnieniem.
    > Czy może nie być ciągłości, jeśli nie to jakie sankcje karne z tego tytułu

    Do miesiąca to nawet policja honoruje. Nie wypowiedziałeś przecież umowy ale
    licz się z tym że zapłacisz odsetki za okres który minie od terminu
    ubezpieczenia a nowa polisa zachowa ciągłość. Czyli np. termin minął 21.05
    to nowe ubezpieczenie będzie zawarte od 22.05

    Marek

  • 5. Data: 2004-06-09 15:45:56
    Od: "pestifer" <p...@C...fm>

    Użytkownik "Marek Wolski" <u...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ca6qov$pgg$1@news.onet.pl...

> [...]
    > ubezpieczenia a nowa polisa zachowa ciągłość. Czyli np. termin minął 21.05
    > to nowe ubezpieczenie będzie zawarte od 22.05

    tak jest, jest okres karencji ubezpieczenia
    tow.ubezpieczen moze zarzadac kary za niedotrzymanie terminu, ale
    niewielkiej (wlasne doswiadczenie:))
    jak nie jezdzi samochodem to nic mu nie grozi (kontrola policji) a juz
    kompletnym nonsensem jest twierdzenie, ze TU powiadomi fundusz. tak by
    powiadamiali o polowie tych co sprzedali auto

  • 6. Data: 2004-06-09 21:04:54
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@C...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > kompletnym nonsensem jest twierdzenie, ze TU powiadomi fundusz. tak by
    > powiadamiali o polowie tych co sprzedali auto

    TU powiadomi fundusz, gdy gość nie będzie chciał zapłacić i będzie się z
    nimi wykłócał. Wówczas dowiedzą się, że ma nadal samochód. Zresztą trudno mi
    powiedzieć, czy na pewno to zrobi. Ja spotkałem się z takimi sprawami. Tak,
    czy inaczej wcześniej czy p[później będzie musiał zapłacić składkę za cały
    ten okres.

  • 7. Data: 2004-06-10 08:39:57
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl> napisał:

    >TU powiadomi fundusz, gdy gość nie będzie chciał zapłacić
    [..]
    > Zresztą trudno mi powiedzieć, czy na pewno to zrobi.
    Robert zdecyduj się - najpierw piszesz 'powiadomi', potem, że nie
    wiesz czy to zrobi.... A przecież wystarczy tylko poczytać stosowną
    ustawę ! UFG powiadamia się i tu jest jego (funduszu) rola tylko w
    przypadku braku zawarcia umowy ubezpieczenia lub podejrzenia tego
    faktu. Ponieważ tej umowy nie wypowiedził uważa się, że została
    zawarta następna umowa na kolejne 12 miesięcy. Opłatę należy sciągnąć
    jeśli nie zapłaci wraz z odsetkami i to jest zadanie ubezpieczyciela,
    a nie UFG.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2004-06-10 11:58:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawarta następna umowa na kolejne 12 miesięcy. Opłatę należy sciągnąć
    > jeśli nie zapłaci wraz z odsetkami i to jest zadanie ubezpieczyciela,

    Świetnie! Postanowiłeś się widzę czepiać każdej mojej wypowiedzi.

    A pomyślałeś o tym, że jak gość przyjdzie i się będzie pieniaczył, że on w
    czasie tego miesiąca nie miał umowy i nie zapłaci, to w końcu TU przyjmie
    takie oświadczenie od niego i dla świętego spokoju wyżle ten nabój do
    funduszu, żeby się z gościem nie pieniaczyć. I właśnie mi o to chodziło.

    Po za tym. Jak gość zacznie kombinować to w zasadzie nie powinno mu się
    udać ubezpieczyć tego pojazdu z "dziurą". Ale gdyby mu się jednak w jakiś
    sposób udało (bo ludzie są omylni), to właśnie w tym momencie ziści się
    zacytowany przez ciebie tak skwapliwie warunek powiadomienia funduszu.

  • 9. Data: 2004-06-10 13:29:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Postanowiłeś się widzę czepiać każdej mojej wypowiedzi.
    Jeśli ktoś poprawia błędną wypowiedź to jest czepianie się ?
    Tu nie chodzi o literówkę, tylko o kardynalne fakty. Nie chcesz chyba,
    aby grupa "pl.soc. prawo" zmieniła się w "pl.listserv.plotki" - jedna
    taka wystarczy.

    UFG zajmuje się brakiem zawarcia umowy, a nie ściąganiem
    zaległych czy należnych składek.

    >czasie tego miesiąca nie miał umowy i nie zapłaci, to w końcu TU przyjmie
    Prawo stanowi, że umowa została zawarta i nic tu pieniaczenie się
    kogokolwiek lub 'przyjmowanie' przez TU tego czy innego zmieni.

    >do funduszu, żeby się z gościem nie pieniaczyć.
    I co z tego ? UFG nic nie robi, bo nie ma podstaw do tego (jest
    zawarta umowa). TU ponosi skutki tak zawartej umowy OC, a swoje
    roszczenia kieruje nie do UFG, ale do sądu.

    >Ale gdyby mu się jednak w jakiś sposób udało (bo ludzie są omylni),
    Nowo zawart umowa z inym ubezpieczycielem w żaden sposób nie jest
    usprawiedliwieniem dla posiadacza. Jeśli nie ma potwierdzenia na
    piśmie, że poprzednią umowę wypowiedział, to składka dla poprzedniego
    TU i tak się należy, chyba, że oni nie skorzystają z tego prawa - ich
    wybór.

    >zacytowany przez ciebie tak skwapliwie warunek powiadomienia funduszu.
    Powtarzam - powiadamia się o braku umowy, a nie o niezapłaceniu
    składki lub zawarcia u innego ubezpieczyciela.

    Artur Golański