    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy można nie płacić OC samochodu w terminie ?
    Date: Thu, 10 Jun 2004 15:29:47 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pf193.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Postanowiłeś się widzę czepiać każdej mojej wypowiedzi.
    Jeśli ktoś poprawia błędną wypowiedź to jest czepianie się ?
    Tu nie chodzi o literówkę, tylko o kardynalne fakty. Nie chcesz chyba,
    aby grupa "pl.soc. prawo" zmieniła się w "pl.listserv.plotki" - jedna
    taka wystarczy.

    UFG zajmuje się brakiem zawarcia umowy, a nie ściąganiem
    zaległych czy należnych składek.

    >czasie tego miesiąca nie miał umowy i nie zapłaci, to w końcu TU przyjmie
    Prawo stanowi, że umowa została zawarta i nic tu pieniaczenie się
    kogokolwiek lub 'przyjmowanie' przez TU tego czy innego zmieni.

    >do funduszu, żeby się z gościem nie pieniaczyć.
    I co z tego ? UFG nic nie robi, bo nie ma podstaw do tego (jest
    zawarta umowa). TU ponosi skutki tak zawartej umowy OC, a swoje
    roszczenia kieruje nie do UFG, ale do sądu.

    >Ale gdyby mu się jednak w jakiś sposób udało (bo ludzie są omylni),
    Nowo zawart umowa z inym ubezpieczycielem w żaden sposób nie jest
    usprawiedliwieniem dla posiadacza. Jeśli nie ma potwierdzenia na
    piśmie, że poprzednią umowę wypowiedział, to składka dla poprzedniego
    TU i tak się należy, chyba, że oni nie skorzystają z tego prawa - ich
    wybór.

    >zacytowany przez ciebie tak skwapliwie warunek powiadomienia funduszu.
    Powtarzam - powiadamia się o braku umowy, a nie o niezapłaceniu
    składki lub zawarcia u innego ubezpieczyciela.

    Artur Golański