  • 1. Data: 2004-06-09 09:14:55
    Temat: Re: cofanie i ... buch
    Od: m...@o...pl (KaMil)

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> napisał:

    >jednokierunkową i zderzył się z cofającym tą ulicą. Wezwana policja
    >uznała za sprawcę znajomego, ponieważ nie ustąpił pierwszeńswa
    >nadjeżdżającemu z prawej
    W mojej rodzinie byl podobny przypadek. Szwagier w nieznanym sobie
    miescie skrecil z malej uliczki A w prawo w uliczke B, potem chciał
    przejechac przez skrzyzowanie na wprost. Niestety z jego lewej strony
    nadjechal PF 126 i walna go w bok. Okazalo sie ze szwagier jedac
    uliczka B jechal 'pod prad' ale zaden znak tego nie wskazywal a na
    koncu nie bylo znaku ustap pierwszenstwa (bo nie moglo byc) natomisat
    przy wyjezdzie z ulicy A nie bylo znaku zakaz skretu w prawo bo
    prawdopodobnie drogowcy w czasie remontu wyjeli go z chodnika.
    Policjant uznal winnego kierowce malucha bo nie ustapil pierwszenstwa
    z prawej ale ten sie upieral i sprawe poszla do sadu. Sad takze uznal
    winnym PF 126 facet uparl sie i skonczylo sie potwierdzeniem wyroku w
    drugiej instancji. Oczywiscie wszystko trwalo i dopiero po drugim
    wyroku szwagier dostal odszkodowanie z tytulu oc od kierowcy malucha.

    KaMil

  • 2. Data: 2004-06-09 10:53:27
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    m...@o...pl (KaMil) napisał:

    >facet uparl sie i skonczylo sie potwierdzeniem wyroku
    Wyrok w tej sprawie był oczywisty, a wątpliwości mógł mieć kierowca,
    który ostatni raz zaglądał do przepisów przed egzaminiem na PJ.
    Szkoda tylko, że uprawnienia do kierowania wydaje się dożywotnio
    i nie wprowadzono obowiązkowego ezgaminu sprawdzający co 5 lat.

    Artur Golański