  • 1. Data: 2004-06-09 07:22:48
    Temat: darowizna
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow,
    mam pytanie:
    dwa lata temu przyjelam darowizne (garaz) i teraz chcialabym sprzedac tenze
    garaz, czy sa jakies przeciwskazania, czy moge spokojnie sprzedac uiszczajac
    podatek (od umowy cywilnoprawnej, chyba)

    Bardzo dziekuje za wszelkie odpowiedzi
    pozdrawiam

    Ewa (Krakow)

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 2. Data: 2004-06-10 06:40:47
    Temat: Re: darowizna
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozdrawiam
    >
    > Ewa (Krakow)
    >
    > *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

    plus podatek dochodowy

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-06-10 15:15:52
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    jasne, jasne, ale mi chodzi o to czy jest jakas "karencja" , iles latek do
    odczekania zanim sie takie darowane cudo sprzeda....
    dzieki za przypomnienie o ukochanym podatku
    pozdr

  • 4. Data: 2004-06-10 17:56:09
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

> [...]
    > pozdr
    > Ewa (Krakow)
    >
    > *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

    Po darowiźnie stajesz się właścicielem i możesz robic wszytsko.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-06-10 21:16:34
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    bardzo dziekuje za odpowiedz, zaraz mi lepiej :))))))))
    pozdrowionka

  • 6. Data: 2004-06-10 22:10:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jun 2004, Johnson wrote:

    >+ Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    >+ > dwa lata temu przyjelam darowizne (garaz) i teraz chcialabym sprzedac
    [...]
    >+ plus podatek dochodowy

    Mogę prosić o podstawę prawną ?? (...i Slayera ;))

    Sprzedaż nieruchomości jest wyjątkiem od zasad ogólnych: płaci się
    podatek od przychodu (a nie dochodu). Ale od tego wyjątku jest
    wyjątek: ponieważ przy darowiźnie zapłacono już podatek (i to
    NIE jest "podatek mały jak PCC" :) lecz *progresywny* "darowiznowy"),
    byłoby "niesprawiedliwe" obciążenie zbywcy kolejny raz za tę samą kwotę.

    A przynajmniej leżąca na moim HDD wersja ustawy tak powiada:
    +++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i [...]
    [...]
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny,
    ---

    Jak na mój gust potrzebny ci jest przepis szczegółowy wyłączający
    w przypadku garaży zasadę ogólną dla nieruchomości ;) - jest
    taki ? :)

    BTW: gdzie jest Slayer ??

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-06-10 22:11:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jun 2004, a&e wrote:
    [...]
    >+ dzieki za przypomnienie o ukochanym podatku

    ...a co za zapomnienie o nim ? ;) (patrz poprzedni mój post :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-06-11 04:28:30
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > Jak na mój gust potrzebny ci jest przepis szczegółowy wyłączający
    > w przypadku garaży zasadę ogólną dla nieruchomości ;) - jest

    Może tak, a może nie. Nie wiem. Tak mi się skojarzyło. Pewnie masz rację.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-06-11 07:20:13
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    no, to co napisales znacznie bardziej mi sie podoba !!!
    :-P
    szczegolnie ze darowizna ta miala okazje "zalapac sie"
    w widelki kwot zwolnionych z podatku od darowizn...
    chyba jednak polece do zaprzyjaznionego prawnika aby sie upewnic....
    niemniej jednak bardzo sie ciesze ze darowane cudo moge sobie sprzedac kiedy
    tylko mi sie spodoba :))))

  • 10. Data: 2004-06-11 07:20:53
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    piffffko?