  • 11. Data: 2018-11-29 23:33:04
    Temat: Re: cesja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-11-18 o 07:27, J.F. pisze:

    > A tak swoja droga - nabywca nie powinien poinformowac dluznika o
    > nabyciu i wezwac do zaplaty
    Powinien, a jeśli tego nie zrobi, to dłużnik regulując wierzytelność na
    ręce poprzedniego wierzyciela jest zwolniony z długu.

    > Czy to przerywa przedawnienie ?

    Samo powiadomienie nie.

  • 12. Data: 2018-11-29 23:35:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-11-18 o 10:07, mechanik pisze:

    > Powinien.
    > Tylko co wówczas gdy nabywca "zanabył" po 9 latach...
    > a swoje pismo wysyła po 11 latach
    > listem zwykłym.

    UStawa wymienia czynności przerywające bieg przedawnienia i wysyłanie
    listów akurat na tej liście sięnie znajduje :-) - nawet złotymi literami.

  • 13. Data: 2018-11-29 23:48:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2018 23:35:57 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > UStawa wymienia czynności przerywające bieg przedawnienia i wysyłanie
    > listów akurat na tej liście sięnie znajduje :-) - nawet złotymi literami.

    Ale wszczecie mediacji juz tak.

    J.

  • 14. Data: 2018-11-29 23:58:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2018 13:35:51 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Napisz pytanie inaczej, bo jest niejednoznaczne.

    Dluznik sie obudzi i przeleje na konto bylego wierzyciela, albo wplaci
    w kasie ...

    > Czytałeś te kilka zdań w kc dotyczące cesji wierzytelności?

    Nie ma w kc "cesji" :-)

    Troche mi sie wyjasnilo w kwestii poprzedniego pytania

    > Głupszego pytania już nie mogłeś zadać.

    > Zaiste ciekawe, spać nie mogę z ciekawości.

    Ja sie nie znam, ale patrzac na ich sposob dzialania i na ostatnie
    afery, to chyba kiepsko ...

    J..

  • 15. Data: 2018-11-30 00:04:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-11-18 o 23:48, J.F. pisze:

    > Ale wszczecie mediacji juz tak.

    Ale tu chodzi o mediację, a nie wysyłanie listów.

  • 16. Data: 2018-11-30 09:36:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-29 o 23:48, J.F. pisze:

    > Ale wszczecie mediacji juz tak.

    Wszczęcie mediacji - nie, tylko złożenie do sądu wniosku o zawezwanie do
    próby ugodowej. I to tylko jeden raz. I jeszcze przed przedawnieniem.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2018-11-30 09:37:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-29 o 23:58, J.F. pisze:

    > Dluznik sie obudzi i przeleje na konto bylego wierzyciela, albo wplaci
    > w kasie ...

    To dług ma spłacony, jeśli nie wiedział o cesji.

    > Nie ma w kc "cesji" :-)

    Nie wiem co jest zabawnego w pokazywaniu swojej ignorancji...

    > Ja sie nie znam, ale patrzac na ich sposob dzialania i na ostatnie
    > afery, to chyba kiepsko ...

    Wiedzy w tym temacie nie masz chyba żadnej, więc dziwię się jak na
    cokolwiek możesz w tym temacie patrzeć i rozumieć?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2018-11-30 10:05:02
    Od: mechanik <m...@g...com>

    Dnia Fri, 30 Nov 2018 09:37:58 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > To dług ma spłacony, jeśli nie wiedział o cesji.

    Albo wiedział...
    że Poczta Polska "ma prawo zapodziać" parę procent przesyłek...

  • 19. Data: 2018-11-30 10:44:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wszczęcie mediacji - nie, tylko złożenie do sądu wniosku o zawezwanie
    >do próby ugodowej. I to tylko jeden raz. I jeszcze przed
    >przedawnieniem.

    Za ustawa cytuje.
    Ale sie nie znam, to moze zle czytam.

    J.

  • 20. Data: 2018-11-30 10:53:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To dług ma spłacony, jeśli nie wiedział o cesji.

    A jak na drugi dzien stary wierzyciel zbankrutuje ?

    Czy nie lepiej powiadomic ?
    Choc nadal uwazam, ze powinien to zrobic stary wierzyciel...

    >Nie wiem co jest zabawnego w pokazywaniu swojej ignorancji...

    Moglbys podac wlasciwy tytul.

    >Wiedzy w tym temacie nie masz chyba żadnej, więc dziwię się jak na
    >cokolwiek możesz w tym temacie patrzeć i rozumieć?

    Pare firm z branzy ma klopoty, wiec chyba dobrze rozumiem, ze kiepsko
    pilnuja :)

    A poza tym dzwonia do mnie ... no wlasnie, dzwonia, to chyba dobrze
    rozumiem, ze kiepsko pilnuja.
    Tzn na moj numer dzwonia, bo do kogo to trudno ustalic ..

    J.