  • 1. Data: 2018-11-26 18:31:00
    Temat: E-mail z szantażem - właśnie dostałem taki
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Właśnie odebrałem emaila, w którym piszą, że zhakowali moje konto
    mailowe (na dowód podali moje hasło) i że proponują, żebym wysłał im 700
    dolców w bitcoinach za zachowanie milczenia na temat rzekomych
    kompromitujących rzeczy na mój temat.

    Gdyby nie fakt, że niektóre elementy z ich opisu kompletnie nie zgadzają
    się z rzeczywistością - można by się przestraszyć i zapłacić.

    Ciekawi mnie, ilu z Was coś takiego dostało i czy w ogóle policja
    zajmuje się takimi tematami.

    To jest zwykłe wymuszenie (nie wiem, jak fachowo to określić) i na pewno
    powinno być ścigane.

    --
    MN

  • 2. Data: 2018-11-26 18:45:15
    Temat: Re: E-mail z szantażem - właśnie dostałem taki
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin N <m...@o...pl> pisze:
> [...]
    > zajmuje się takimi tematami.
    >
    > To jest zwykłe wymuszenie (nie wiem, jak fachowo to określić) i na

    Czy potrafisz wskazać że stoi za tym ktoś pod polską jurysdykcją?
    [AFAIR dostałem z pięć takich maili]

    Jak policja nie ma paru ludzi (komórki) od takich spraw to IMHO zajęcie
    się tym będzie stratą czasu i pieniędzy podatników. IMHO W większości
    przypadków sprawa dla _polskiej_ policji sprowadziłaby się do
    "procesowego zabezpieczenia dowodów" i przesłania sprawy do policji
    innego kraju. W paru procentach spraw może by się znalazł element
    podpadający pod polską jurysdykcję.

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2018-11-26 18:52:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.11.2018 o 18:45, A. Filip pisze:

    > W paru procentach spraw może by się znalazł element
    > podpadający pod polską jurysdykcję.

    Na przykład gdyby grozili ujawnieniem aktu terroru koszulkowego, albo
    jakby była z adresu tvnu wysłane.

    A tak to mają to w dupie.

    Shrek

  • 4. Data: 2018-11-26 19:07:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-11-26 o 18:45, A. Filip pisze:

    > [AFAIR dostałem z pięć takich maili]

    I hasło się zgadzało?

    Robert

  • 5. Data: 2018-11-26 19:42:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Nov 2018 18:31:00 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Właśnie odebrałem emaila, w którym piszą, że zhakowali moje konto

    Zmień konto i olej sprawę. Szkoda życia. No, chyba że takie rzeczy cię
    rajcują...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-11-26 19:49:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-26, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > się z rzeczywistością - można by się przestraszyć i zapłacić.
    >
    > Ciekawi mnie, ilu z Was coś takiego dostało i czy w ogóle policja

    Nas to nie wiem, ale OIDP to ogółem kilkadziesiąt tysięcy osób. To jest
    zdaje się pochodna włamu czy wycieku haseł jakiegoś większego operatora
    ale już nie pamiętam szczegółów. Sprawa była jakiś czas temu opisywana
    m.in. na Niebezpieczniku.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-11-26 20:00:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

    > I hasło się zgadzało?
    >
    > Robert

    To co pamiętam to było zhakowana kamera w laptopie i nagranie oglądania
    porno :-) Czyli dość podobne ale niezupełnie.

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2018-11-27 00:48:51
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 26.11.2018 o 18:31, Marcin N pisze:
    > Właśnie odebrałem emaila, w którym piszą, że zhakowali moje konto

    Jak już ktoś podawał, w pierwszej kolejności zagląda się tu:

    https://niebezpiecznik.pl/post/twoje-konto-zostalo-z
    hackowane/

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 9. Data: 2018-11-27 07:50:56
    Od: p...@g...com

    --I hasło się zgadzało?

    bystrzachy pewnie uzywaja tego samego hasla do fejsbunia i poczty wiec nie dziwota ze
    pasuje :-)

  • 10. Data: 2018-11-27 12:01:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--I hasło się zgadzało?
    >bystrzachy pewnie uzywaja tego samego hasla do fejsbunia i poczty
    >wiec nie dziwota ze pasuje :-)

    A co - haslo FB to zadna tajemnica ?

    J.