  • 1. Data: 2018-11-23 13:50:58
    Temat: Pomiar czasu i odległości
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Czytam, że kobieta ma stracić niedawno uzyskane prawo jazdy, gdyż
    egzamin trwał tylko 24 minuty zamiast wymaganych minimalnie 25.
    Do pomiaru innych wielkości często wymagana jest legalizacja przyrządów
    pomiarowych, jak choćby wagi.
    Czy w przypadku pomiaru czasu nie powinno też tak być?
    Idąc dalej wymyślam przykład:
    A- parkuję na chodniku i SM nakłada mandat za niezachowanie odległości
    1,5 metra. Mierzyli miarką za 5 zł bez legalizacji.
    B- koło mnie jest zakaz skrętu w jedną stronę obowiązujący od 7 do
    17-tej. Skręciłem o 6:59, zatrzymano mnie i mandat. Pomiar czasu
    zegarkiem naręcznym.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-11-23 14:08:48
    Temat: Re: Pomiar czasu i odległości
    Od: "n" <...@...e>

    Sąd i tak Cię ujebie.
    Cytat z uzasa: "obwiniony wskazał na nieprawidłowe umieszczenie znaku drogowego
    dopiero na etapie postępowania sądowego".

    -----

  • 3. Data: 2018-11-24 22:02:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-11-18 o 14:08, n pisze:
    > Sąd i tak Cię ujebie.

    Możesz się pomylić. Kilka lat temu robiłem materiały dotyczące sprzedaży
    alkoholu przez sklep wbrew pozwoleniu.Mieli w pozwolenie wpisany zakaz
    sprzedaż alkoholu w godzinach 13:00 ~ 15:00. Dowodem były zapisy kasy
    fiskalnej. Kluczowym było stwierdzenie, o ile czas w kasie różni się od
    urzędowego. W oględziny wpisałem, że różnicę czasu obliczoną na
    podstawie wskazań GPS-u. Sąd mnie wezwał i poprosił o wyjaśnienie, jak
    na tej podstawie dało się ustalić czas i "czy zegarki wszystkich kolegów
    wskazywały ten sam czas".

    > Cytat z uzasadnienia: "obwiniony wskazał na nieprawidłowe
    > umieszczenie znaku drogowego dopiero na etapie postępowania
    > sądowego".

    Wyrwane z kontekstu trudno wyjaśniać, ale nie wykluczone, że chodziło o
    to, że gdyby błąd w umieszczeniu znaku drogowego był istotny, to
    rozsądnie rzecz ważąc obwiniony (oskarżony) powinien to podnieść na
    początku postępowania. Nawet wadliwie ustawiony znak jest nadal znakiem
    drogowym i obowiązuje, choć oczywiście w niektórych wypadkach można na
    tej podstawie wykazać uzasadniony błąd co do prawa.

  • 4. Data: 2018-11-24 22:18:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

> [...]
    > podstawie wskazań GPS-u. Sąd mnie wezwał i poprosił o wyjaśnienie, jak
    > na tej podstawie dało się ustalić czas i "czy zegarki wszystkich kolegów

    W kasie można (było, jak robiłem w tym) zmieniać czas wiele razy.
    Ale taki manewr był odnotowywany w pamięci kasy. Do sprawdzenia w
    wydrukach dobowych.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2018-11-24 22:30:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-11-18 o 22:18, Zbynek Ltd. pisze:

    > W kasie można (było, jak robiłem w tym) zmieniać czas wiele razy. Alekazanie
    > taki manewr był odnotowywany w pamięci kasy. Do sprawdzenia w wydrukach
    > dobowych.

    Dokładnie. Tamta kasa,to była jeszcze z rolką, ale ingerencja w czas
    była odnotowywana. Chodziło o wykazanie tego dnia, kilka transakcja
    wstecz, a nie kilka lat.

  • 6. Data: 2018-11-25 01:28:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Nov 2018 22:18:50 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > W kasie można (było, jak robiłem w tym) zmieniać czas wiele razy.
    > Ale taki manewr był odnotowywany w pamięci kasy. Do sprawdzenia w
    > wydrukach dobowych.

    Tylko wiadomo, ze zegar kasy swoja dokladnosc ma, i po paru miesiacach
    od ustawiania bedzie sie troche roznil od urzedowego.
    A jak ustawiany recznie, to nie wiadomo na ile dokladnie.

    J.

  • 7. Data: 2018-11-25 02:04:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Nov 2018 22:30:40 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Dokładnie. Tamta kasa,to była jeszcze z rolką, ale ingerencja w czas
    > była odnotowywana. Chodziło o wykazanie tego dnia, kilka transakcja
    > wstecz, a nie kilka lat.

    Ale co - sprytny sprzedawca zmienial czas i omijal zakazane godziny ?

    J.

  • 8. Data: 2018-11-25 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Mieli w pozwolenie wpisany zakaz
    > sprzedaż alkoholu w godzinach 13:00 ~ 15:00.

    Jaki sens takiego wpisu i jaki sens scigania jego łamania?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 9. Data: 2018-11-25 11:32:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 25 Nov 2018 09:59:59 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...
    >
    > Jaki sens takiego wpisu i jaki sens scigania jego łamania?

    Jesli wpisali, to widac jest jakis sens, a skoro tak, to trzeba scigac
    lamanie :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-11-25 11:52:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-11-18 o 10:59, Budzik pisze:

    > Jaki sens takiego wpisu i jaki sens scigania jego łamania?

    Skoro Urząd Gminy wydał komuś pozwolenie na sprzedaż alkoholu z
    wyłączeniem tych dwóch godzin, to facet albo mógł się odwołać - jeśli
    uważał, że to bez sensu - albo przez te dwie godziny nie sprzedawać.
    Przyznam, że nie badałem przyczyny, ale ufam, że z czegoś to wynikało.