  • 1. Data: 2004-10-19 20:19:40
    Temat: bezczynność organu-skarga do wojewódzkiego sądu administracyjnego
    Od: Naveed <n...@w...pl>

    Witam,
    Chce wnieśc skargę na bezczynnośc organu (Prezydent m.st.Warszawy) i w
    związku z tym mam konkretne pytanie. Skargę wnosi się za pośrednictwem
    organu, którego bezczynność jest przedmiotem skargi - zatem gdzie
    powinienem złożyć skargę? Do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego czy do
    WSA ale za pośrednictwem Prezydenta m.st. Warszawy czy może wogóle za
    pośrednictwem Burmistrza dzielnicy jako organu podległego prezydentowi
    miasta?

    Dzięki z góry za odpowiedz.Pozdrawiam,

    Naveed

  • 2. Data: 2004-10-19 20:33:29
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Naveed wrote:
> [...]
    > WSA ale za pośrednictwem Prezydenta m.st. Warszawy czy może wogóle za
    > pośrednictwem Burmistrza dzielnicy jako organu podległego prezydentowi

    Organem wyższego stopnia wobec prezydenta jest samorządowe kolegium
    odwoławcze.

    KG

  • 3. Data: 2004-10-19 20:50:19
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > WSA ale za pośrednictwem Prezydenta m.st. Warszawy czy może wogóle za
    > pośrednictwem Burmistrza dzielnicy jako organu podległego prezydentowi

    Formalnym warunkiem wniesienia skargi do WSA na bezczynnosc jest uprzednie
    wykorzystanie trybu z art 37 kpa, ktory jest odpowiednikiem srodka
    odwolawczego o ktorym mowa w art 52 par 1 pr. o post. przed sad. adm.
    W razie pominiecia tego trybu sad skarge odrzuci.
    Po wyczerpaniu z art 37 kpa, skarge bedzie mozna wniesc do WSA za
    posrednictwem prezydenta miasta.

    Daniel

  • 4. Data: 2004-10-19 21:15:12
    Od: Naveed <n...@w...pl>

    dan napisał(a):

> [...]
    > W razie pominiecia tego trybu sad skarge odrzuci.
    > Po wyczerpaniu z art 37 kpa, skarge bedzie mozna wniesc do WSA za

    Wiem,znam całą procedurę (i wszystkie środki odwoławcze zostały już
    wykorzystane), miałem jedynie wątpliwość gdzie skierować skargę. Dzięki
    wielkie za odpowiedz. Jeśli moge jeszcze się upewnić, prezydent musi
    skargę skierować do sądu pod groźba grzywny, prawda? Skoro skargę
    składam za jego pośrednictwem to gdzie uiszczam opłatę? Bo z tego co
    wiem opłata za skargę wg. rozporządzenia wynosi 100 zł. Dzieki jeszcze
    raz za odpowidz!

    Pozdrawiam,
    Naveed

  • 5. Data: 2004-10-19 21:36:31
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    > wielkie za odpowiedz. Jeśli moge jeszcze się upewnić, prezydent musi
    > skargę skierować do sądu pod groźba grzywny, prawda?

    Tak, w ciagu 30 dni. Organ moze tez we wlasnym zakresie skarge w calosci
    uwzglednic do dnia rozpoczecia rozprawy.

    Skoro skargę
    > składam za jego pośrednictwem to gdzie uiszczam opłatę? Bo z tego co
    > wiem opłata za skargę wg. rozporządzenia wynosi 100 zł.

    Do uiszczenia wpisu wezwie Cie WSA, zakreslajac siedmiodniowy termin do
    uzupelnienia braku skargi. Wpis zaplacisz na rzecz WSA, nie prezydenta.

    Daniel

  • 6. Data: 2004-10-19 22:19:12
    Od: Naveed <n...@w...pl>

    dan napisał(a):

> [...]
    >

    > Do uiszczenia wpisu wezwie Cie WSA, zakreslajac siedmiodniowy termin do
    > uzupelnienia braku skargi. Wpis zaplacisz na rzecz WSA, nie prezydenta.

    Dzieki wielkie!

    Pozdrawiam,Naveed