  • 1. Data: 2004-10-19 20:10:58
    Temat: DG + prawo do lokalu - konkretne pytanie :)
    Od: Jarek Pudelko <j...@W...ceti.pl>

    Witam

    1. Zameldowany jestem w miejscu A
    2. Zarejestrowalem dzialalnosc:
    adres dzialalnosci: miejsce B
    miejsce dzialalnosci: teren calego kraju

    Miejsce B jest mieszkaniem, w ktorym mieszkam z zona i tesciowa. Przydzial
    na lokal ma tesciowa - zostal wydany przez :)) "Prezydium Dzielnicowej Rady
    Narodowej w Krowodrza w Krakowie".
    Z tego co wyczytalem w umowie najmu z dnia 19.06.1973 roku...

    "[...]najemca lokalu jest uprawniony do oddania czesci lokalu w podnajem lub
    do bezplatnego uzywania wylacznie za zgoda wlasciwego do spraw lokalowych
    organu prezydium rady narodowej [..]"

    Jutro wybieram sie do Urz.Stat po REGON (czeka sie 3 godziny) i do US, zeby
    zlozyc NIP-1 (tam pewnie pojawi sie pytanie o prawo do lokalu).
    Czy zatem wystarczy umowa uzyczenia czesci lokalu, ktorej (umowy) stronami
    bedziemy moja tesciowa i ja? Czy potrzebuje jeszcze bog wie jakich pozwolen
    administracji, zarzadu budynkow komunalnych, wspolnoty mieszkancow,
    dozorczyni i jej meza, ktory donosi na lokatorow do UB? :)
    Dzialalnosc nieszkodliwa spolecznie - praca na komputerze.

    Bo jak jutro zloze RG-1 a potem sie dowiem, ze jednak nie mam prawa do tego
    lokalu to bede musial odkrecac wszystko...

    TIA,

    --
    Jarek Pudelko

  • 2. Data: 2004-10-20 08:02:13
    Temat: Re: DG + prawo do lokalu - konkretne pytanie :)
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Uzytkownik "Jarek Pudelko" <j...@W...ceti.pl>
    napisal w wiadomosci news:cl3sbf$lvo$1@druid.ceti.pl...

> [...]
    tego
    > lokalu to bede musial odkrecac wszystko...

    Zwykle wystarcza umowa najmu, choc powinna byc zgoda wlasciciela lokalu. Ale
    skoro najemca ma prawo podnajmowac lokal - nie ma problemu.

  • 3. Data: 2004-10-20 09:31:28
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    > Zwykle wystarcza umowa najmu, choc powinna byc zgoda wlasciciela lokalu.
    Ale
    > skoro najemca ma prawo podnajmowac lokal - nie ma problemu.

    ale musi być zgoda Rady Narodowej ;)

  • 4. Data: 2004-10-20 14:30:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Jarek Pudelko wrote:
    [...]
    >+ "[...]najemca lokalu jest uprawniony do oddania czesci lokalu w podnajem lub
    >+ do bezplatnego uzywania
    >+ wylacznie za zgoda wlasciwego do spraw lokalowych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >+ organu prezydium rady narodowej [..]"
    [...]
    >+ Czy zatem wystarczy umowa uzyczenia czesci lokalu, ktorej (umowy) stronami
    >+ bedziemy moja tesciowa i ja?

    IMO to się nazywa "umowa nieskuteczna" czy jakoś tak.
    Ewentualnie możemy się umówić że ci Niderlandy sprzedam - chcesz ?
    Tym bardziej że *wiesz* iż nie mam prawa (od tamtejszych feudałów
    przyznanego ;)) coby sprzedawać... ale skoro chcesz...

    >+ Czy potrzebuje jeszcze bog wie jakich pozwolen
    >+ administracji, zarzadu budynkow komunalnych, wspolnoty mieszkancow,

    A skąd my wiemy czyj jest budynek ? Jak komunalny - to
    pewnikiem Wydziału Spraw Lokalowych Urzędu Miejskiego.
    Czy via administracja tego nie wiem - może "zlecili".
    Ale to nie "administracja" jest właścicielem tylko miasto !

    >+ Bo jak jutro zloze RG-1 a potem sie dowiem, ze jednak nie mam prawa do tego
    >+ lokalu to bede musial odkrecac wszystko...

    No....

    pozdrowienia, Gotfryd