  • 1. Data: 2004-10-19 20:14:30
    Temat: Jak to jest z tymi odsetkami ?
    Od: Papik <p...@a...net>

    Witam

    Ex pracodawca wyplacal mi pensje zawsze ostatniego dnia kazdego miesiaca...
    ~900zl na konto, reszte pod stolem :>

    Umowa zlecenie, do dzisiaj nie dostalem pieniazkow...
    Jaki procent w skali roku lub ile odsetek do kwoty 900zl nalezy doliczyc
    przy ew. wyplacie 20. dnia spoznienia ? Szczerze powiedziawszy juz sie
    pogubilem...

    Ps. Wprawdzie w umowie mam paragrafik, ze do 14dnia kazdego miesiaca etc, po
    uprzednim wystawieniu rachunku etc... ale te rachunki wystawiala ksiegowa
    ostatniego dnia kazdego miesiaca :))))

    --
    * Zupelnie nie zdawalem sobie sprawy, ze tez jestem Quirkyalone :> *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2004-10-19 20:38:29
    Temat: Re: Jak to jest z tymi odsetkami ?
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > Jaki procent w skali roku lub ile odsetek do kwoty 900zl nalezy doliczyc
    > przy ew. wyplacie 20. dnia spoznienia ? Szczerze powiedziawszy juz sie

    To zalezy w jakim okresie. Obecnie ods. ust. wynosza 12,25 proc/rok, co daje
    5,74 zl przy 19 dniach zwloki. (od 1 dnia do 20 dnia)

> [...]
    po
    > uprzednim wystawieniu rachunku etc... ale te rachunki wystawiala ksiegowa

    No ten paragrafik ma dosc istotne znaczenie. Skoro rachunek wystawiasz
    ostatniego dnia, to termin przypadal bedzie na 14 dzien miesiaca (kazdego).
    Wiec odsetki mozesz liczyc wlasnie od 14 dnia miesiaca.

    Daniel

  • 3. Data: 2004-10-20 06:46:45
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 22:38:29 +0200, dan napisał/napisała:
    > No ten paragrafik ma dosc istotne znaczenie. Skoro rachunek wystawiasz
    > ostatniego dnia, to termin przypadal bedzie na 14 dzien miesiaca (kazdego).
    > Wiec odsetki mozesz liczyc wlasnie od 14 dnia miesiaca.

    aha, czyli 6 dni z 365 :)
    Dzieki.

  • 4. Data: 2004-10-20 14:42:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Papik wrote:
    [...]
    >+ Ps. Wprawdzie w umowie mam paragrafik, ze do 14dnia kazdego miesiaca etc, po
    >+ uprzednim wystawieniu rachunku etc... ale te rachunki wystawiala ksiegowa
    >+ ostatniego dnia kazdego miesiaca :))))

    Moment, moment... ale te "zaległe" rechunki TEŻ wystawiła, ty je
    PODPISAŁEŚ - i jak rozumiem MASZ KOPIĘ, potwierdzoną że "przyjęli" ?

    "jaka zaległość ?? Miał być rachunek, ale rachunku nie było,
    żaden termin nie biegnie bo czekamy. Na rachunek."

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-20 19:39:18
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 16:42:45 +0200, Gotfryd Smolik news napisał/napisała:
    > Moment, moment... ale te "zaległe" rechunki TEŻ wystawiła, ty je
    > PODPISAŁEŚ - i jak rozumiem MASZ KOPIĘ, potwierdzoną że "przyjęli" ?

    rachunku wlasnie NIE podpisalem, bo tam byl zapis,ze pieniazki WPLYNELY juz
    na moje konto. Jakbym podpisal to mogliby sie na mnie wypiac,ze wplacili a
    ja je "przeadlem" czy cos, a tak to nie maja kwitu :)

    > "jaka zaległość ?? Miał być rachunek, ale rachunku nie było,
    > żaden termin nie biegnie bo czekamy. Na rachunek."

    Rachunek jest i czeka na podpis, podpisywalem ZAWSZE po wplacie na konto z
    powodu w.w. zapisu.. a dokladnie brzmial on:
    http://www.pomorski.net/umowa2.jpg
    "OTRZYMALEM: przelew bankowy"

    Dzisiaj po poludniu minal termin, ktory sobie moj ex szef wyznaczyl na
    zalatwienie mojej sprawy: "po poludniu chyba juz zamkne Panski przypadek"
    Pomijam fakt, ze to "chyba" ciagnie sie od 20 dni..

  • 6. Data: 2004-10-21 14:10:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, Papik wrote:

> [...]
    >+
    >+ rachunku wlasnie NIE podpisalem, bo tam byl zapis,ze pieniazki WPLYNELY juz

    No to IMO powinieneś zrobić to co ZAWSZE do ciebie :> należało:
    wystawić rachunek.
    Swój.
    Prawidłowy - kwoty możesz "przepisać od księgowej" jak nie wiesz
    jak to się robi :)

    >+ > "jaka zaległość ?? Miał być rachunek, ale rachunku nie było,
    >+ > żaden termin nie biegnie bo czekamy. Na rachunek."
    >+
    >+ Rachunek jest i czeka na podpis,

    To go NIE MA.

    TY musisz wystawić rachunek i TY musisz mieć dowód że go dostarczyłeś.
    Inaczej termin nie biegnie i nie widzę podstaw do "rozmów o odsetkach"...

    >+ podpisywalem ZAWSZE po wplacie na konto

    Rozumiem. Ale takim "układem" zapatowałeś sam siebie :)

    pozdrowienia, Gotfryd