  • 1. Data: 2003-09-29 10:07:45
    Temat: Zwrot za badanie lekarskie
    Od: "Waldemar Kozakiewicz" <p...@t...pl>

    Witam !!!

    Mam problem ze zwrotem pieniędzy za wypisanie przez lekarza
    zaświadczenia. Zaświadczenie to kazała mi załatwić kadrowa, aby móc
    przeprowadzić badania kontrolne, gdyż przebywałem na chorobowym ponad 30
    dni. Do tego napisałem poniższe wyjaśnienie :

    "W dniu 18-09-2003r. powróciłem do pracy po chorobowym. W związku z tym, iż
    chorobowe trwało powyżej 30 dni musiałem poddać się badaniu kontrolnemu. Z
    polecenia Pani kadrowej, na badanie kontrolne miałem dostarczyć
    zaświadczenie od lekarza stwierdzające, że jestem zdolny do wykonania pracy.
    Skierowanie otrzymałem od lekarza prowadzącego mnie od czasu wypadku z
    tutejszej przychodni. Za zaświadczenie zapłaciłem 15 zł. Proszę o zwrot
    wyżej wymienionej kwoty."

    Po kilku dniach otrzymałem odpowiedź od radcy prawnego :

    "W przedmiotowej sprawie brak podstaw do zwrotu wnioskowanej kwoty.
    Pracownik w interesie własnym winien po długotrwałym leczeniu, przedstawić
    zaświadczenie o swojej zdolności do podjęcia zatrudnienia. O stanie zdrowia
    i zakończeniu leczenia ze zdolnością do pracy orzec winien lekarz prowadzący
    pacjenta."

    Moje leczenie (operacja) odbywało się w szpitalu odległym o 300 km od
    miejsca zamieszkania. W związku z tym, że odległość jest dość znaczna i nie
    stać mnie na jazdę, po zaświadczenie udałem się od miejscowego lekarza,
    który prowadzi mnie od czasu wypadku.

    Czy mogę ubiegać się o zwrot tej kwoty, czy sprawa jest przegrana ? Co
    napisać w związku z tą odpowiedzią ?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Waldek

  • 2. Data: 2003-09-29 11:01:48
    Temat: Re: Zwrot za badanie lekarskie
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Waldemar Kozakiewicz <p...@t...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bl904d$45c$...@a...news.tpi.pl...
    > Czy mogę ubiegać się o zwrot tej kwoty, czy sprawa jest przegrana ? Co
    > napisać w związku z tą odpowiedzią ?

    art.229 k.p reguluje ta sytuacje w par.2 to nalezy do pracodawcy po takim
    czasie pracownik podlega badaniom kontrolnym a par.3 mowi ,kto ponosi koszty
    tej calej operacji :) kiepskiego radce maja :)

    Sandra

  • 3. Data: 2003-09-29 11:20:21
    Od: "K w I" <c...@p...pl>

    A dokładnie art. 229 par. 6 - wyrażone dość jednoznacznie.

  • 4. Data: 2003-09-29 13:50:45
    Od: "fart" <k...@g...pl>

    > A dokładnie art. 229 par. 6 - wyrażone dość jednoznacznie.
    > Użytkownik "Sandra" <S...@w...pl> napisał w wiadomości
    > koszty

    kurdelebele .... co raz to lepiej ....
    Jednoznacznie o kosztach stanowi ustawa o służbie medycyny pracy

    USTAWA
    z dnia 27 czerwca 1997 r.
    o służbie medycyny pracy
    (Dz.U. z 1997 r., Nr 96, poz. 593, zm.: Dz.U. z 1998 r., Nr 106, poz. 668;
    Dz.U. z 2000 r., Nr 84, poz. 948; Dz.U. z 2001 r., Nr 63, poz. 634; Dz.U. z
    2001 r., Nr 111, poz. 1194; Dz.U. z 2002 r., Nr 135, poz. 1145)
    ___________
    Art. 22. Pracodawcy:
    1) ponoszą koszty przeprowadzanych badań wstępnych, okresowych i kontrolnych
    oraz profilaktycznej opieki zdrowotnej niezbędnej ze względu na warunki
    pracy, na zasadach określonych w Kodeksie pracy oraz przepisach wydanych na
    jego podstawie,
    2) finansują wybrane przez siebie świadczenia zdrowotne z zakresu
    profilaktycznej opieki zdrowotnej, należące do zadań służby medycyny pracy
    określonych w art. 6 ust. 1.

    kurdefrak ... jak mało to ..... eeeeee nie będę wyrywny :)))
    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2003-09-29 13:57:08
    Od: "fart" <k...@g...pl>

> [...]
    > 2) finansują wybrane przez siebie świadczenia zdrowotne z zakresu
    > profilaktycznej opieki zdrowotnej, należące do zadań służby medycyny pracy

    To jeszcze raz ja ............ Jarząbek

    Zaświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych ma pochodzić od jednostki
    medycyny pracy, z którą podmiot, czyt. pracodawca, podpisał umowę na
    świadczenie takich usług, a nie od jakiegoś tam lekarza prowadzącego Ciebie.
    Tylko takie zaświadczenie w myśl przepisów ma moc prawną a innymi to se
    możesz ....... a poza tym to jest wszystko ok.
    Jeśli pracodawca Ciebie dopuszcza do pracy na podstawie innego zaświadczenia
    ... to już jego sprawa ...... i jego osobne problemy. Ty masz tylko wiedzieć
    kim jest ta jednostka i tam chodzić a pieniądze otrzymasz.

    pozdrawiam
    fart

  • 6. Data: 2003-10-20 06:55:45
    Od: "Waldemar Kozakiewicz" <a...@p...onet.pl>

    Napisałem poniższe pismo do mojego kierownika :

    Proszę o zwrotu poniesionych kosztów poniesionych na badania lekarskie. W
    dniu 23-09-2003 r. otrzymałem odpowiedź na moje pismo z dnia 10-09-2003r. W
    piśmie tym zostałem poinformowany, że zwrot poniesionych kosztów mi nie
    przysługuje, gdyż zaświadczenie powinienem otrzymać od lekarza prowadzącego.
    Nie chcąc narażać pracodawcy na koszty związane z dojazdem na badania do
    Kliniki (art. 229 §3 k.p.) po zaświadczenie udałem się do prowadzącego mnie
    lekarza w tutejszej poradni okulistycznej.
    Art. 229 §6 k.p. mówi, iż "...Pracodawca ponosi ponadto inne koszty
    profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikiem, niezbędnej z uwagi na
    warunki pracy.".

    W odpowiedzi dostałem pismo :

    W odpowiedzi na Pana pismo dotyczące zwrotu kosztów poniesionych kontrolnych
    badań lekarskich, uprzejmie informuje, że zgodnie z art. 229 § 6 kodeksu
    pracy pracodawca w istocie pokrywa między innymi koszty okresowych badań
    lekarskich pracowników oraz badań kontrolnych, ustalalających zdolność
    pracownika do wykonywania pracy po niezdolności do pracy trwającej dłużej
    niż 30 dni.
    W Pana przypadku przed upływem w/w terminu otrzymał Pan skierowanie na
    badania kontrolne w przychodi i koszty z tym związane poniósł Zakład pracy,
    zgodnie z umową o wykonywanie usług lekarskich, podpisaną z tą przychodnią.
    Przytoczone przez Pana w piśmie zdanie drugie art. 229 § 6 Kp w zakresie
    innych kosztów profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami, dotyczy
    sytuacji w której takie badanie profilaktyczne są niezbędne z uwagi na
    warunki pracy stwarzające zagrożenie dla zdrowia pracownika, stąd
    zastosowanie tego przypadku w stosunku do Pana byłoby nieuzasadnione. W
    oparciu o powyższą argumentację podtrzymuję swoje pierwotne stanowisko.

    Proszę o pomoc w tej sprawie. Jak napisać odpowiedź na to pismo i co w nim
    umieścić ?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Waldek