  • 1. Data: 2003-09-29 07:55:36
    Temat: termin przedawnienia na prowizje od umow ubezpiecz
    Od: Alberta<b...@p...wp.pl>

    W 2000 roku prowadzilam akwizycje chetnych na ubezpieczenie sie w II filarze.
    Paru klientow podalo w umowie nieprawdziwe dane. Okazalo sie, ze spisali
    wczesniej umowe z innymi firmami.
    Czy firma ubezpieczeniowa moze mnie teraz (po 3 latach) nekac wzywajac do zwrotu
    nienaleznie pobranych prowizji z tyt. tych umow? Bardzo prosze o pomoc. Trace
    teraz prace i nie mam pieniedzy na ten zwrot.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-09-29 17:21:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przede wszystkim należy odpowiedzieć na pytanie, czy faktycznie
    nienależnie pobrałeś te prowizje. Jeśli to klienci podali fałszywe dane,
    to moim zdaniem nie jest to Twoja wina i nie mogą Cię ścigać. No chyba, że
    jakieś specyficzne zapisy znajdowały się w umowie pomiędzy Tobą a Firmą.
    Że miałeś to w jakiś tam sposób weryfikować i niedopełniałeś tego
    obowiązku.

    Natomiast jeśli powpisywałeś sobie dane z sufitu i sfałszowałeś podpis
    rzekomo ubezpieczonego, to ja bym szybciutko oddał te pieniądze, bowiem
    zasadniczo powinni to zgłosić do organów ścigania. Kilka artykułów by się
    wówczas na Ciebie znalazło i przedawnienie w tym wypadku praktycznie
    nastąpi wraz z przedawnieniem ścigania, a to pewnie 10 lat.