    From: "Waldemar Kozakiewicz" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot za badanie lekarskie
    Date: Mon, 29 Sep 2003 12:07:45 +0200

    Witam !!!

    Mam problem ze zwrotem pieniędzy za wypisanie przez lekarza
    zaświadczenia. Zaświadczenie to kazała mi załatwić kadrowa, aby móc
    przeprowadzić badania kontrolne, gdyż przebywałem na chorobowym ponad 30
    dni. Do tego napisałem poniższe wyjaśnienie :

    "W dniu 18-09-2003r. powróciłem do pracy po chorobowym. W związku z tym, iż
    chorobowe trwało powyżej 30 dni musiałem poddać się badaniu kontrolnemu. Z
    polecenia Pani kadrowej, na badanie kontrolne miałem dostarczyć
    zaświadczenie od lekarza stwierdzające, że jestem zdolny do wykonania pracy.
    Skierowanie otrzymałem od lekarza prowadzącego mnie od czasu wypadku z
    tutejszej przychodni. Za zaświadczenie zapłaciłem 15 zł. Proszę o zwrot
    wyżej wymienionej kwoty."

    Po kilku dniach otrzymałem odpowiedź od radcy prawnego :

    "W przedmiotowej sprawie brak podstaw do zwrotu wnioskowanej kwoty.
    Pracownik w interesie własnym winien po długotrwałym leczeniu, przedstawić
    zaświadczenie o swojej zdolności do podjęcia zatrudnienia. O stanie zdrowia
    i zakończeniu leczenia ze zdolnością do pracy orzec winien lekarz prowadzący
    pacjenta."

    Moje leczenie (operacja) odbywało się w szpitalu odległym o 300 km od
    miejsca zamieszkania. W związku z tym, że odległość jest dość znaczna i nie
    stać mnie na jazdę, po zaświadczenie udałem się od miejscowego lekarza,
    który prowadzi mnie od czasu wypadku.

    Czy mogę ubiegać się o zwrot tej kwoty, czy sprawa jest przegrana ? Co
    napisać w związku z tą odpowiedzią ?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Waldek