    From: "Waldemar Kozakiewicz" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot za badanie lekarskie
    Date: Mon, 20 Oct 2003 08:55:45 +0200

    Napisałem poniższe pismo do mojego kierownika :

    Proszę o zwrotu poniesionych kosztów poniesionych na badania lekarskie. W
    dniu 23-09-2003 r. otrzymałem odpowiedź na moje pismo z dnia 10-09-2003r. W
    piśmie tym zostałem poinformowany, że zwrot poniesionych kosztów mi nie
    przysługuje, gdyż zaświadczenie powinienem otrzymać od lekarza prowadzącego.
    Nie chcąc narażać pracodawcy na koszty związane z dojazdem na badania do
    Kliniki (art. 229 §3 k.p.) po zaświadczenie udałem się do prowadzącego mnie
    lekarza w tutejszej poradni okulistycznej.
    Art. 229 §6 k.p. mówi, iż "...Pracodawca ponosi ponadto inne koszty
    profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikiem, niezbędnej z uwagi na
    warunki pracy.".

    W odpowiedzi dostałem pismo :

    W odpowiedzi na Pana pismo dotyczące zwrotu kosztów poniesionych kontrolnych
    badań lekarskich, uprzejmie informuje, że zgodnie z art. 229 § 6 kodeksu
    pracy pracodawca w istocie pokrywa między innymi koszty okresowych badań
    lekarskich pracowników oraz badań kontrolnych, ustalalających zdolność
    pracownika do wykonywania pracy po niezdolności do pracy trwającej dłużej
    niż 30 dni.
    W Pana przypadku przed upływem w/w terminu otrzymał Pan skierowanie na
    badania kontrolne w przychodi i koszty z tym związane poniósł Zakład pracy,
    zgodnie z umową o wykonywanie usług lekarskich, podpisaną z tą przychodnią.
    Przytoczone przez Pana w piśmie zdanie drugie art. 229 § 6 Kp w zakresie
    innych kosztów profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami, dotyczy
    sytuacji w której takie badanie profilaktyczne są niezbędne z uwagi na
    warunki pracy stwarzające zagrożenie dla zdrowia pracownika, stąd
    zastosowanie tego przypadku w stosunku do Pana byłoby nieuzasadnione. W
    oparciu o powyższą argumentację podtrzymuję swoje pierwotne stanowisko.

    Proszę o pomoc w tej sprawie. Jak napisać odpowiedź na to pismo i co w nim
    umieścić ?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Waldek