  • 21. Data: 2023-05-04 06:00:41
    Temat: Re: Zbieg wykroczeń
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Myślę, że to trochę nalezy rozpatrywać z innej perspektywy. Nie ma
    > bezpiecznego sposobu zatrzymania motocyklisty (w ruchu, na motorze), ale
    > też mówimy o sytuacji gdy ten spierdala, więc co jest w sumie bardziej
    > niebezpieczne dla niego i reszty?

    Pytanie jak chcesz zapewnić selektywność tego rozwiązania?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-05-04 06:01:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Większość motocykli ma po prostu linki.

    Weź daj spokój...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-05-04 07:38:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Pytanie jak chcesz zapewnić selektywność tego rozwiązania?

    Selektywność nie jest MZ problemem. Wiekszy problem jest taki, że jak
    ktoś już spierdala to pewnie i tak będzie miał takie zabezpieczenie
    usuniętę lub "obejszłe". Nie wiem jaki musiałby być sposób integracji,
    aby się tego nie dało obejść.

    U mnie, kazdy pojazd ma elektroniczny identyfikator/transponder, który
    służy do pobierania opłat. Ale tu nie ma gdzie uciec, a wszedzie są
    kamery jeśli nie bardziej wyszukane czujniki. W Polsce czy innym dużym
    kraju to mało realne. Musiałby istnieć rozległy system monitorujący
    i wychwytujące pojazdy bez takich transponderów.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2023-05-04 17:20:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Selektywność nie jest MZ problemem.

    Jest problemem. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie moto jest w ... dużo.
    Ponieważ nie zapierdalam w "kanionie" to na odcinku km na plecach
    potrafi mi usiąść z pięciu (przepuszczam na bieżącao jak jest
    możliwość). A to tylko tych pięciu co jechali trochę szybciej ode mnie.
    Jeśli przyjmiesz że ma to mieć zasięg powiedzmyh 500 metrów to w
    godzinach szczytu w centrum będziesz miał kilkanaście (lub niskie
    dziesiąt) moto, które staną bóg wie gdzie - na skrzyżowaniach, między
    samochodami, na przejazdach tramwajowych, na środkowym pasie wisłostrady
    gdzie jeżdzi się 100km/h

    Wbudowane w ECU ale i to można obejść.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 25. Data: 2023-05-04 17:38:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.05.2023 o 06:00, Shrek pisze:

    > Pytanie jak chcesz zapewnić selektywność tego rozwiązania?

    Antena kierunkowa? Nie wiem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 26. Data: 2023-05-04 17:54:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Antena kierunkowa? Nie wiem.

    Radiostop? ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-05-04 21:22:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.05.2023 o 17:54, Shrek pisze:

    > Radiostop? ;)

    Radiostop właśnie nie ma anten kierunkowych.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2023-05-05 01:42:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jest problemem. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie moto jest w ... dużo.

    Ca 5x więcej w przeliczeniu na wszystkie pojazdy niż w Polsce. Tu jest
    Sparta, tzn. Azja. I nie tylko w lecie i na wiosnę. 1/3 tego bez
    transponderów (ruch zarobkowy z zagarnicy).

    > Ponieważ nie zapierdalam w "kanionie" to na odcinku km na plecach
    > potrafi mi usiąść z pięciu (przepuszczam na bieżącao jak jest
    > możliwość). A to tylko tych pięciu co jechali trochę szybciej ode mnie.

    Transponder z unikatowym, niezmienialnym nr. Coś w stylu standardowego
    sprzętu radiowego typu wifi czy BT (MAC - tu oczywiście żaden problem
    zmienić). Odpowiedni, dedytkowy protokół i kupa zabezpieczeń przed
    ingerecją - skoro Apple udają się takie cyrki z ich sprzętem to wierzę,
    że gdzieindziej tez można. Zasięg do 200 m. Nr może być nawet kopią VIN
    albo i nie, ale powinien być na trwałe powiązany z konkretnym pojazdem.
    Część opresyjną da się pewnie zrobić tak, że na ekraniku będą pokazywane
    pojazdy w zasięgu z cechami identyfikacji fizycznej (kolor, marka,
    położenie). I to w zasadzie powinno wystarczyć.
    To nawet nie musi być specjalnie drogie.

> [...]
    > dziesiąt) moto, które staną bóg wie gdzie - na skrzyżowaniach, między
    > samochodami, na przejazdach tramwajowych, na środkowym pasie wisłostrady

    Jak stoi ich kupa w jednym miejscu to policja i tak nie będzie w nich
    wjeżdżać, podobnie jak nie będzie (nie powinna) strzelać w tłumie. Ale
    wiecznie na tej kupie nie będą stali włączając w to ściganego.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2023-05-05 06:07:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ca 5x więcej w przeliczeniu na wszystkie pojazdy niż w Polsce. Tu jest
    > Sparta, tzn. Azja. I nie tylko w lecie i na wiosnę

    No właśnie - dlatego byłem zdziwiony że nie widzisz problemu.

    > Transponder z unikatowym, niezmienialnym nr.

    Trochę zbyt skomplikowane. Zresztą do czego przypiać ten numer? Do
    rejestracji? Wygięta i nie widać.

> [...]
    > położenie). I to w zasadzie powinno wystarczyć.
    > To nawet nie musi być specjalnie drogie.

    Hmmm...

    > Jak stoi ich kupa w jednym miejscu to policja i tak nie będzie w nich
    > wjeżdżać, podobnie jak nie będzie (nie powinna) strzelać w tłumie. Ale
    > wiecznie na tej kupie nie będą stali włączając w to ściganego.

    Policja to mały problem. Inni uczestnicy ruchu i nagle unieruchomiony
    moto...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 30. Data: 2023-05-05 06:07:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Radiostop właśnie nie ma anten kierunkowych.

    Wiem;) Tak to w praktyce się skończy. Tylko dowcipnisów będzię więcej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!