  • 11. Data: 2023-05-03 21:44:06
    Temat: Re: Zbieg wykroczeń
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 21:40, Zbynek Ltd. pisze:

    > Nie byłoby to zalegalizowane zabójstwo w białych rękawiczkach?
    > W samochodzie wyłączenie zapłonu powoduje wyłączenie wspomagania
    > hamulców i te nie działają. Nie mam motoru i nie wiem jak to tam jest
    > skonstruowane.

    W moto nie masz wspomagania a hamulec jest... był jak hydraulik w
    rowerze. A nowych jest ABS ale nie wiem jak to działa. Natomiast utrata
    napędu w złożeniu w zakręcie jest problematyczna (idzie wyprowadzić;))
    ale nie chciałbym nagle na zostać na lewym pasie wisłostrady z
    unieruchomionym moto:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-05-03 22:27:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 03 May 2023 21:40:04 +0200, Zbynek Ltd. wrote:

    > Nie byłoby to zalegalizowane zabójstwo w białych rękawiczkach?
    > W samochodzie wyłączenie zapłonu powoduje wyłączenie wspomagania
    > hamulców i te nie działają.

    Pneumatyczne wspomagaja jeszcze kilka razy bez silnika.
    poza tym to tylko wspomaganie, nadal hamowac mozna.

    >Nie mam motoru i nie wiem jak to tam
    > jest skonstruowane.

    raczej nie ma wspomagania.

    J.

  • 13. Data: 2023-05-03 23:40:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > W samochodzie wyłączenie zapłonu powoduje wyłączenie wspomagania
    > hamulców i te nie działają. Nie mam motoru i nie wiem jak to tam jest

    Większość motocykli ma po prostu linki. Widziałem hamulce hydrauliczne.
    Ale wspomagania nie, choć nie wykluczam. Rzuciłem propozycją. Jeśli
    wyłączenie zapłonu Na chwilę obecną motocykliści - oczywiście niektórzy
    - silnie ciążą ku terroryzmowi. Coś na zasadzie chodzenia z
    odbezpieczonym granatem i jak mnie policjant będzie chciał
    wylegitymować, to puszczę "łyżkę". Wielu z motocyklistów liczy na to, że
    nie daje się ich bezpiecznie zatrzymać.

    Tylko to założenie ma swoje słabe ogniwa. Czasem są okoliczności
    uzasadniające poświęcenie bezpieczeństwa motocyklisty. Czasem ucieczka
    kończy się na drzewie, czy innym uczestniku ruchu. Bywa, że policjant
    "przegnie". Tak, czy inaczej źródłem zagrożenia jest przekonanie, że nie
    da się motocyklisty bezpiecznie zatrzymać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 14. Data: 2023-05-03 23:42:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 21:44, Shrek pisze:
    > Natomiast utrata napędu w złożeniu w zakręcie jest problematyczna (idzie
    > wyprowadzić;)) ale nie chciałbym nagle na zostać na lewym pasie
    > wisłostrady z unieruchomionym moto:(
    Ja zakładam, że tego by się używało po podaniu w normalny sposób sygnału
    do zatrzymania.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 15. Data: 2023-05-03 23:51:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 May 2023 23:40:31 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > "przegnie". Tak, czy inaczej źródłem zagrożenia jest przekonanie, że nie
    > da się motocyklisty bezpiecznie zatrzymać.

    To by jeszcze musieli motocyklisci wierzyc, ze ich nie bedziecie
    zatrzymywac w sposob niebezpieczny.
    A wybacz - az tak, to spoleczenstwo wam kulsonom nie wierzy :-)

    wiec źródłem jest wiara, ze strzelac do nich nie bedziecie, a uciec
    sie uda. Musicie czesciej strzelac :-)

    A motocyklistów nie szkoda - pójdą na organy :-)
    Tylko organy nie moga byc podziurawione !

    J.

  • 16. Data: 2023-05-04 00:43:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 23:51, J.F pisze:
    > To by jeszcze musieli motocyklisci wierzyc, ze ich nie bedziecie
    > zatrzymywac w sposob niebezpieczny.

    Ja ich w ogóle nei zatrzymuję. Jeśli Ci chodzi o Policję, to generalnie
    włąśnie motocykliści na to liczą, ze policjanci są mądrzejsi od nich i
    nikt nie bedzie życiem ludzkim bez ważnego powodu ryzykował.

    > A wybacz - az tak, to spoleczenstwo wam kulsonom nie wierzy ?

    Ja do kulsonów się nie zaliczam. Coś Ci się mocno pomerdało.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 17. Data: 2023-05-04 01:07:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 May 2023 00:43:44 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > nikt nie bedzie życiem ludzkim bez ważnego powodu ryzykował.

    > Ja do kulsonów się nie zaliczam. Coś Ci się mocno pomerdało.

    Sie zaliczasz.
    A jak Ci sie nie podoba, to podziekuj kolegom :-)

    No chyba, ze jestem złym policjantem. To sie nie zaliczasz.
    Bo kulson to dobry policjant :-P

    J.

  • 18. Data: 2023-05-04 01:47:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W moto nie masz wspomagania a hamulec jest... był jak hydraulik w
    > rowerze. A nowych jest ABS ale nie wiem jak to działa. Natomiast utrata

    Nijak. ABS albo jest albo nie ma. Jak go nie ma to przecież hamulce
    działają normalnie. Natomias układ z ABS przy wyłączonym silniku też
    hamuje jak hamował, przynajmniej przy małych prędkościach bo sytuacji,
    gdzie ABS by się normalnie załączał nie próbowałem. Na dwoje babka
    wróżyła.

    > napędu w złożeniu w zakręcie jest problematyczna (idzie wyprowadzić;))

    Jak masz nisko silnik, no i zakręt to w sumie nie aż taki problem. Ale
    jak mi wypadnie moc (jakby to LEM powiedział w Pilocie Prixie) podczas
    wspinania się zakręconym podjazdem np. na parkingu wielopoziomowym, to
    szanse na nieleżenie mam jakieś 50%.

    > ale nie chciałbym nagle na zostać na lewym pasie wisłostrady z
    > unieruchomionym moto:(

    Myślę, że to trochę nalezy rozpatrywać z innej perspektywy. Nie ma
    bezpiecznego sposobu zatrzymania motocyklisty (w ruchu, na motorze), ale
    też mówimy o sytuacji gdy ten spierdala, więc co jest w sumie bardziej
    niebezpieczne dla niego i reszty?

    Moznaby nie tyle odcinać zapłon co zdławić przepływ paliwa do 1/5-1/10.
    To zadziała poza miastem, ale w mieście może nie wystarczyć i i tak im
    ucieknie.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2023-05-04 04:46:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-03, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zatrzymywac w sposob niebezpieczny.
    > A wybacz - az tak, to spoleczenstwo wam kulsonom nie wierzy :-)

    Poza tym, jesli taki system miałby zostać zaimplementowany, to jest dużą
    naiwnoscią przypuszczenie, że jedynie w motorach.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2023-05-04 05:58:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja zakładam, że tego by się używało po podaniu w normalny sposób sygnału
    > do zatrzymania.

    A jak chcesz rozwiązać to żeby zatrzymywało jedno konkretne moto?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!